Medlem
8 MS?

Jag har precis köpt en tv nu,men jag upptäckte att tv:n hade 8 MS.
är detta bra för en 6000kr tv?

Medlem

Priset rör sig väl mest efter hur stor tvn är och hur bra bildkvalitédet är. Du kanske borde tala om lite mer om din tv?

Medlem

ok,en 37" SONY,bildkvalitet vet jag inte än...

Medlem

Lite model-nummer och sånt också kanske? Väääldigt svårt att säga något men den informationen du ger.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Flyttat till hårdvara


signatur

Videomupp

Medlem

Bravia KDL-37S4000.
det jag egentligen bara vill ha reda på är om 8 ms är mycket(dåligt) eller lite(bra)

Inaktiv

det är väl bra...spelar inte så stor roll på en tv

Medlem

Om jag ska svara på frågan så kan jag säga som Jinx sa, att det inte spelar någon som helst roll, eftersom det är en TV.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

håller med ovanstående, det är tom tveksamt om det har någon betydelse på en datorskärm. det finns gott om 8ms-skärmar som inte ger ghosting.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Håller med föregående talare, ska inte ha någon betydelse.

Det ska vara bra så längen du inte en CS nörd med 200+ fps och sitter 2CM framför skärmen och gnäller att dina fingrar är för sega.

Medlem

Skulle nog säga att responstiden är ganska irrelevant när det gäller tv och spelsammanhang. Då är däremot input lag desto mer intressant.

Nu vet jag förvisso inte hur mycket input lag dom mindre modellerna av Sony Bravia KDL-serien har men min Sony Bravia KDL-W52W4500 har under 10ms input lag, vilket får anses vara bland det bästa som går att få tag på idagsläget i jämförelse med CRT-skärmar/tv-apparater.

Medlem

Det är ju 3 millisekunder mer än det vanliga (5ms) som är 3 ms mer än 2ms, man märker ingen skillnad, så köp på


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

8ms är ett helvete att spela pc spel på men ingen fara när man kollar på film eller TV eller spelar på konsol imo.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

1
Skriv svar