Klarar din dator Bioshock 2?

Robot
Medlem
Klarar din dator Bioshock 2?

Klara t.o.m recommended men blir nog ett köp till PS3!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Games for Windows live tar hand om sparningen..
Senaste spelet jag spelade som hade det var Gears of War..där försvann alla saves helt plötsligt..när man hade spelat igenom 3/4 av spelet..skitkul.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Försvann ifrån min inköpslista när jag såg GFWL..

Jee
Medlem

Kanske dags för en uppgradering snart. Minimum requirements på dom senaste spelen går snart om mina specs.


signatur

Eller inte?

Medlem

Hoppas det inte buggar som 1:an gjorde =(

Medlem

Klart min dator klarar av detta spelet, det var länge sedan ett spel hade högre recommended-setup än vad jag har och då har jag ändå bara 4 gb ram, 4870 1gb, intel core 2 duo e6600 2.4ghz och ett Asus p5b-SE moderkort. Jag vet dock inte om jag ska köpa detta till pc eller till 360'n. Man kan ju köpa pc-versionen för 28 £ hos zavvi.com men sedan är det hur mina kompisar på xbox live gör.

Medlem

Yes! Min dator klarar fortfarande av recommended
Men det är på gränsen


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Lugna puckar:)

Medlem

Utan problem, fast uppgraderar nästa vecka ändå. Dock inte pågrund av Bioshock 2.

Medlem

SecuRom då kan de glömma det.

Inaktiv

Skönt att man klarar sej men ska ändå köpa ny dator snart p.g.a Bad Company 2 så det spelar ingen roll ^^


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

11 GB HD, inte illa för ett icke-MMO.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det här spelet var inte så farligt krävande. Men man vet ju att requirements endå aldrig tillfaller på sin plats rätt i verkligheten.

Medlem

Står att man behöver internet när man installerar det. Kommer samma SecuROM-historia utspela sig igen som med första Bioshock?

Medlem

på vilket sätt är det här snyggare än ettan?

Medlem

Inga problem

Skönt att för första gången ha en dator som klarar spelen på max =), aldrig haft förut


signatur

Ducati Streetfighter 848

Avstängd

Recommended blev det... men såna här spel är skönast på konsol

Inaktiv

Haha om det där va recommended skulle jag behöva Über Recommended för min spel dator

Medlem

OM man klarar!

Medlem

Tur att man kan köra en crackad version utav spelet så man slipper GFWL, även om man nu köpt det. Att det blir mindre krångel när man piratkopierar. Så ironiskt.

Inaktiv

Värsta DRM/kopieringsskydd hittills i ett PC-spel?

Tror jag skippar detta.

Citat:

Initial installation requires one-time internet connection; Ability to save game, earn achievements, receive title updates and online play requires log-in to Games for Windows LIVE; software installations required including Microsoft Visual C++2008 Runtime Libraries, Games for Windows LIVE client, Games for Windows LIVE Client Patch, Sony DADC SecuROM, Microsoft DirectX.

Steam buyers will have to be logged in to Valve's service, wait for BioShock 2 to unlock, undergo SecuRom activation (and install limits too, most likely), then log in to Games For Windows Live once the game has loaded, and then use it exclusively for multiplayer. With all multiplayer GFWL setups being less than great to date, I have to say that my pessimism for BioShock 2's multiplayer mode has just gone up a notch.

Medlem

Var ju rätt låga krav klarar recommended med hyfsad marginal trots att jag anser min dator behöver en uppgradering.

Medlem

Kommer maxa sönder det där spelet när jag köpt nya riggen

Medlem

Borde väl bara i princip samma krav som ettan, är ju samma grafikmotor och den är knappast jättemodifierad till tvåan.

Medlem

...jag når inte det rekommenderade i RAM-Minne! NOOOO.
nåja planerar i alla fall att köpa nytt i februari, mars


signatur

Öl löser inga problem, men det gör heller inte mjölk :)

Medlem

wtf, måste vara online för att spara i single player.. vafan är detta för nonsense.. tänk om linan dör då kan man verkligen inte spara för ett spel du köpt lagligt?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

wtf, måste vara online för att spara i single player.. vafan är detta för nonsense.. tänk om linan dör då kan man verkligen inte spara för ett spel du köpt lagligt?

Antagligen är det bara dåligt skrivet, GFWL kan man skapa offline konto på - och då behöver du inget internet alls. Väldigt bra om man spelar flera stycken på samma maskin till exempel, då varje profil får en individuella savegame.

Självklart så går det inte att spela online eller få achievements med ett sådant konto men spara spelet går iaf.

Medlem

det tog mig 3 timmar att bli av med windows live shiten senast aldrig igen ...

Medlem

DirectX 9.0c?????? Det är ju faan 58 år gammalt. Börjar man ju tveka över grafiken.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

12
Skriv svar