Klarar din dator Bioshock 2?

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

DirectX 9.0c?????? Det är ju faan 58 år gammalt. Börjar man ju tveka över grafiken.

Flera graffe-inställningar vettu:

1) Ultra high
2) Very high
3) High
4) Medium
5) Lower
6) Lowest
7) WoW graphics


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ingen direcx10 stöd ens? Det hade ju 1an, eller?

Medlem

Directx10, vart är 11? ;O
I alla fall stöd för 10 hade ju varit kul...

Medlem

Nu har jag bara spelat Dirt 2 som är ett GFWL-spel men jag har inte haft några problem alls, tvärt om. Väldigt smidigt att kunna se vad sina vänner gör på sina xboxar, samla achievements etc. Sen när jag installerade om datorn fick jag enkelt med mina saves.

Så personligen ser jag bara GFWL som ett plus

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

DirectX 9.0c?????? Det är ju faan 58 år gammalt. Börjar man ju tveka över grafiken.

Vaddå? det ser väl bra ut för det din kräsne jävel

Ontopic:
Kravet på spelet var inte speciellt högt. Minikraven var ju en Pentium 4 och rekommenderad klarar min lätt. Vad låg förra spelets krav på, nån som vet?


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av Samurai237:

Klart min dator klarar av detta spelet, det var länge sedan ett spel hade högre recommended-setup än vad jag har och då har jag ändå bara 4 gb ram, 4870 1gb, intel core 2 duo e6600 2.4ghz och ett Asus p5b-SE moderkort. Jag vet dock inte om jag ska köpa detta till pc eller till 360'n. Man kan ju köpa pc-versionen för 28 £ hos zavvi.com men sedan är det hur mina kompisar på xbox live gör.

Tycker det är skönt att spel inte har högre systemkrav och att det går i den takt det gör. Det är ju tråkigt att det inte blir helt revolutionerande förändringar från spel till spel men det gör ju också att man kan spela nya spel som detta med en så pass gammal dator som du har.

Inaktiv

Klarar din dator Bioshock 2....snarare
Klarar dem att ens koda en fungerande version till PC?
Klarar dem att/orkar bry sig om att patcha spelet?

sjukt mycket bad blood från att inte ens fått Bioshock 1 att fungera förbi introfilmen. Tror inte jag kommer stödja tvåan.

Medlem

Kan ju vara värt att posta för dom som inte sett:

Originally Posted by 2K Elizabeth - 2KForums
Hey guys,

As many of you are aware, yesterday Steam's pre-purchase program began and the specs for BioShock 2 were posted along with that announcement.

These specs were taken from the retail packaging of BioShock 2. And since bullet points on the back of the box don't always explain the full story, here is a little more detail about what that means.

BioShock 2 is using a standard Games for Windows Live activation system, much like other games you have played in the past. That doesn't mean you always have to be online to play or save the game - you can create an offline profile for the Single Player portion of the game (you just won't earn achievements and you can't play Multiplayer, of course.)

We are using SecuROM only as a disc check method for the retail copy of BioShock 2. That is it's only use.

I am now checking the final plans for BioShock 2's specifications for Steam - and I'll get you a more complete answer by the end of the week. I have also been compiling a feature that will help answer a host of questions about BioShock 2 on the PC, including a podcast and screenshots of the PC version, and that should be out within a few days as well.

I'm sorry for the confusion, and I hope to clear it up entirely for you soon.

-Elizabeth

12
Skriv svar