Rykten om MMORPG i Oblivion-världen

Robot
Inaktiv
Rykten om MMORPG i Oblivion-världen

Har ju funnits en mod nu ett bra tag som möjliggör onlinespelande


signatur

CZorg will rise again...

Medlem

Ojoj.. Låter klart intressant.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Medlem
Skrivet av CZorg:

Har ju funnits en mod nu ett bra tag som möjliggör onlinespelande

En mycket begränsad mod, spelet är ju inte designat för flera spelare.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

initial reaction: eternal boner

reality hits: kommer dom att göra det "rätt"? Oo

Inaktiv

:evil:

Kör hellre singleplayer än med fan och hans faster.

Medlem

Med "Oblivion-världen", menar ni då Tamriel? Låter nästan som det syftar på Cyrodiil.

Medlem

Neeeeeeej! Vad fan, jag vill inte ha något MMORPG, jag vill spela ensam.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

AshTray, du kommer säkert kunna komma långt på solokvist också - de vill nog behålla sina fans.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Det här kan ju bli hur bra som helst bara de behåller first person läget och gör uppdragen som uppdrag är i singelplayer rpg's, varierande och intressanta, så det inte blir som i t.ex. age of conan och WoW där man ska färdas en lång sträcka för att döda x antal fiender för att sedan när man kommit tillbaka få ett till likadant uppdrag fast på andra sidan kartan. Oblivion var/är verkligen ett bra spel. Det skulle vara awsome med gladiator-fighterna mot andra spelare

Medlem

älskar ju oblivion men med massa andra som springer runt så skulle den mysiga känslan försvinna =( ge mig en SP följare för fan


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Orka alla bra spelserier blir mmo:s -.-

Medlem

Nice, området Cyrodiil är ju hur stor som helst och med en förmodad utökning av utrymmet så blir det ju kalas med flera människor, är ju lite väl obefolkat på vissa platser. Vågar man hoppas på ett konsol-MMO månnetro?


signatur
Inaktiv

Tråkiga nyheter måste jag säga. Kan ingen spelserie vara fri från MMO-viruset? Så less på att se spel-serier förstöras bara för att MMO är dagens mode.

Inaktiv
Skrivet av robineng:

Tråkiga nyheter måste jag säga. Kan ingen spelserie vara fri från MMO-viruset? Så less på att se spel-serier förstöras bara för att MMO är dagens mode.

Hur fan kan det förstöras? Slutar dom föregående spelen sluta fungera helt plötsligt?

Medlem

Tycker det är ett konstigt rykte då jag tidigare läst att de bekräftat att de inte skulle göra MMO av Elder Scrolls. Fast sen sa de ju också att det skulle vara 200 olika slut i Fallout 3 iofs. De kanske gör två olika Elder Scrolls-spel?

MMO skulle förstöra för mig personligen. Älskar Morrowind och Daggerfall och tycker visserligen att Oblivion också är ok, men något annat än first person SP är fail för mig.

Enda lösningen jag kan komma på som eventuellt skulle vara något sånär acceptabel är någon coop variant eller att man i bara vissa delar kan stöta på andra spelare, men bara om det är frivilligt. Tex välja att vilja spela mot andra spelare i gladiator-arenan.

Medlem

Denna nyhet är lite flummig då den blandar ihop flera rykten in till ett.

Skrivet av Lazaroth:

Tycker det är ett konstigt rykte då jag tidigare läst att de bekräftat att de inte skulle göra MMO av Elder Scrolls.

Bethesda Softworks kommer fortsätta göra singleplayer spel av The Elder Scrolls.

Men 2007 så öppnades portarna till Zenimax Online Studios som sen dess jobbat med ett MMO, och medan det inte är på något sätt bekräftat att det kommer utspelas i TES-universumet, så är det ganska troligt.

Medlem

z0mfg!!!!!!!!!!!!!!!!


signatur

where are you going to stand the buss wit the high benzin+

Jag vill inte ha ett MMO!! Ge mig nästa sp-del!!

Medlem

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! Varför ska all jäkla wow-hysteri smitta av sig på det bästa singleplayerspelet i världen!?!

Så jäkla besviken om ES 5 blir mmo.

Medlem

och så blev The elder scrolls förstört


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

200 vad då ? minuter, timmar, dagar, veckor, månader, år eller kanske kakor ?

Air
Medlem

Väntat på detta i flera år nu!
Äntligen!!!!!

psst...Oroa er inte, ett nytt Elder Scrolls Single Player spel är nog på väg !
Gissar på att de bara vill tjäna pengar på detta hehe.

Medlem

Jag trodde skälet till att dom stämde Interplay var bråket om rättigheterna till Fallout som MMO...

http://fallout.wikia.com/wiki/User_blog:Ausir/Bethesda_vs._In...

Hoppas det iaf, vi har tillräckligt med svärdviftande alver i MMO-rymden

Medlem

Jag trodde skälet till att dom stämde Interplay var bråket om rättigheterna till Fallout som MMO...

http://fallout.wikia.com/wiki/User_blog:Ausir/Bethesda_vs._In...

Hoppas det iaf, vi har tillräckligt med svärdviftande alver i MMO-rymden

Medlem

Hej Bethesda! Minns ni det där spelet ni gjorde för några år sen som hette Morrowind? Ni vet det där spelet som fick så himla bra betyg och hyllades av fansen? Ni skulle inte kunna tänka er att göra ett sånt spel igen? Svårt? Det enda ni behöver göra är att bygga vidare från Morrowind... Single-player, icke level-scalande fiender, vettigare dialog att följa er egen lore... Ni införde level-scalande fiender, dålig dialog och sabbade er egen lore med Oblivion? Aha, men gör om och gör rätt då! Göra precis tvärtom och göra ett massivt onlinespel istället? Aha. Ja, det skulle väl kunna f...FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

helvetesjävlapissfan det här var fan den sämsta nyheten jag läst på riktigt goddamn länge.

Medlem

2006, the latest TES game is released, entitled "TES IV: Oblivion".
2008, the latest "the Great Recession" hits Sweden.
2010, the FZ.se website is hit by "the Great Depression".
2012, the world will end...

Nej, men seriöst, klaga lite mera?

Själv tror man ju att det kanske blir bra, men det återstår att se.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Baah, åt helvete med landet som Oblivion utspelar sig i...det är på tok för tråkigt Morrowind däremot! Där har vi ett fantasifyllt land som borde vara med i TES:Online


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar