Problem med temps med HD4850 och Accelero S1

Medlem
Problem med temps med HD4850 och Accelero S1

Jag har ganska oroväckande temps på min minneskontroller (MEMIO) på grafikkortet, runt 70C idle enligt GPU-z och load vågar jag inte tänka på. Vad jag vet är den monterad rätt med en liten klick AS5, runt ett riskorns storlek i mitten, tillsammans med kylflänsar på minnet, VRM och allt annat som det ska vara på.

Visar temp-mätaren fel eller är det fel på grafikkortet, eller mig? :S

Kan påpeka att jag har en Nexus RS-fläkt påmonterad och att GPU-tempen är helt okej, runt 38C idle och 70C i load.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

För att vara på den säkra sidan ....... när man applicerar en klick i mitten är det inte säkert att pastan går ut som den ska och då minimeras kylningen dramatiskt. Dra därför på ett TUNNT lager med en plastbit eller något över hela GPU:n så blir det inga frågetecken där. I många fall blir det som en rund pannkaka i mitten som dessutom är alldeles för tjock.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Hepp, inget bättre nu när jag monterade om den, nu ligger den på 90C idle istället. :<, inga problem när jag stresstestade det i någon minut dock, måste nästan vara tempmätaren som visar fel.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Kan nästan bara vara tempmätaren som visar fel, har kortet fungerat som det ska efter installationen? (Längre stresstester, spelande osv..)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av unix:

För att vara på den säkra sidan ....... när man applicerar en klick i mitten är det inte säkert att pastan går ut som den ska och då minimeras kylningen dramatiskt. Dra därför på ett TUNNT lager med en plastbit eller något över hela GPU:n så blir det inga frågetecken där. I många fall blir det som en rund pannkaka i mitten som dessutom är alldeles för tjock.

Den regeln kan jag säga inte stämde på min GPU, kletade på extra mycket nu (inte supermycket men ändå mycket) och nu idlar MEMIO på 45 och load på 90C. :DD


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar