Medlem
Ny fläkt

Jag tror jag ska köpa en ny fläkt. Om någon har koll och skulle kunna rekommendera en bra Proccesor fläktm


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem

Vad har du för processor? Vad har du för kylare nu? Ska du bara ha en fläkt eller en helt ny processorkylare?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

jag har fläkten man får när man köper den. jag har en q6600 processor och jag vet inte precis nu har jag bara en fläkt.


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Intel Stock kylare alltså. Det finns många bra processor kylare ute på marknaden.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=306455 - Zalman CNPS7700

Min kompis köpte denna och var hur nöjd som helst. Tog ner hans processor från 50C i load till 35C i load. (Kanske var för att han bytte kylpasta samtidigt.)


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Då är denna kylaren mer prisvärd och bättre.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Medlem
Skrivet av master_chrille:

Intel Stock kylare alltså. Det finns många bra processor kylare ute på marknaden.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=306455 - Zalman CNPS7700

Min kompis köpte denna och var hur nöjd som helst. Tog ner hans processor från 50C i load till 35C i load. (Kanske var för att han bytte kylpasta samtidigt.)

Den är jävligt gammal, jag uppdaterade precis från den till http://prisjakt.nu/produkt.php?p=42741 och mina temps sjönk med 20grader.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Skrivet av zaxxor:
Skrivet av master_chrille:

Intel Stock kylare alltså. Det finns många bra processor kylare ute på marknaden.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=306455 - Zalman CNPS7700

Min kompis köpte denna och var hur nöjd som helst. Tog ner hans processor från 50C i load till 35C i load. (Kanske var för att han bytte kylpasta samtidigt.)

Den är jävligt gammal, jag uppdaterade precis från den till http://prisjakt.nu/produkt.php?p=42741 och mina temps sjönk med 20grader.

Men den är fortfarande bra.
Fast, det finns bättre nu för tiden, exempelvis den du länkade till.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

den viktigaste frågan är varför du vill ha en ny kylare? vill du ha lägre ljudnivå, lägre temperaturer (isf varför) eller ska du överklocka processorn? vilken är din budget osv?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Skrivet av Eottt:

Finns en i bara koppar.

Medlem

det ja vill ha e lägre temps den får låta som en jumbojett


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem

zelaxe den billige fläkten du skrev om hur kan den va så bra om den bara kostar 269 kr det verkar lite för bra för o vara sant


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Skrivet av karate_lenin:

zelaxe den billige fläkten du skrev om hur kan den va så bra om den bara kostar 269 kr det verkar lite för bra för o vara sant

Bra fläktar måste inte kosta 500kr.
Det kan vara så att dom har kommit på ett bra sätt att tillverka den på så att dom kan sälja den billigare.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

den hade fått bra reviews så jag köper nog den tack för hjälpen


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Inaktiv
Skrivet av karate_lenin:

zelaxe den billige fläkten du skrev om hur kan den va så bra om den bara kostar 269 kr det verkar lite för bra för o vara sant

Har Arctic Freezer 7 Pro på en E7200 i 3.6ghz... Inga problem att kyla den riktigt väl. Polaren har samma på en klockad Q9550 och även den håller sig långt under smärtgränserna. Riktigt bra produkt priset till trots. Enklast möjliga installation för 775. Bra grejer helt enkelt.
Pris avgör inte kvalitet och prestanda i alla lägen.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

jag är lite nyfiken på varför du vill sänka temperaturerna, ursäkta om jag är tjatig


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

För o kunna överclocka


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem

den andra anledningen är att min andra fläkt gick sönder


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem

Heter kylare och inte fläkt, fläkt är en konstruktion som baseras på att ett snurrande cylindriskt objekt med utstickande vingar flyttar luft.

Och hur gick din andra kylare sönder?

Dessutom, akta dig när du överklockar om du inte gjort det förut, att höja spänningen till 2.0 ger dig inte högre prestanda, om du inte gillar lukten av bränd processor.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

det var själva fläkten som pajade

och dessutom fifflar jag inte med volten


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem

eller spänningen


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem

Noctua NH-U12P rekomenderas starkt. Kyler asbra, Låter inte mycket, drivs av en eller två 120mm fläktar. Det du ska tänka på är att du måste montera av moderkortet för att fästa den, och att den är stor som satan. Men det är värt det.

Den vinner massor av tester också.


signatur

F.D Wowaddict, Sitter nuförtiden och pingar 300 i TF2 p.g.a Mobilt "bredband" vilket är ett bra sätt att hålla sig ifrån beroendet.

00a
Medlem

Beror lite på hur mycket han tänkt att få ut av klockningen. Noctua NH-U12P och AcF7 är båda bra och hyllade kylare. Oavsett vilken kylare han väljer kommer han kunna klocka. Man kommer längre med Noctua såklart men den är iof mer än dubbelt så dyr.

1
Skriv svar