problem med grafikkortsfläkten! Hjälp!

Inaktiv
problem med grafikkortsfläkten! Hjälp!

hej allesammans!

jag har precis köpt ett Radeon 9600 PRO 256MB på tradera...

men! fläkten (som inte är original) har en kontakt med 3 st hål på en röd, vit och svart kabel. Jag har ingen sådan kontakt på moderkortet, utan jag har bara kontakter med 2 "pinnar". finns det något sätt att lösa detta? med någon form av adapter som gör en 3 hon- kontakt till en 2-hon kontakt el dyl?

förstår ni vad jag menar?:D

// den glade amatören, Kalle

Inaktiv

I morrn när jag är hemma hjälper jag till


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

1. finns det ingen kontakt på grafikkortet

2. är du helt säker på att det inte finns någon trepinskontakt på moderkortet, har aldrig hört talas om ett sådant moderkort? märke och modell?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

1. jo, det finns det men bara en 2pinnskontakt...

2 det finns en sån kontakt med i den sitter fläkten till moderkortet...:/ och jag är till 99% säker på att det inte finns någon sådan kontakt....

Tack!

Mvh Kalle

Inaktiv

1. jo, det finns det men bara en 2pinnskontakt...

2 det finns en sån kontakt med i den sitter fläkten till moderkortet...:/ och jag är till 99% säker på att det inte finns någon sådan kontakt....

Tack!

Mvh Kalle1. jo, det finns det men bara en 2pinnskontakt...

2 det finns en sån kontakt med i den sitter fläkten till moderkortet...:/ och jag är till 99% säker på att det inte finns någon sådan kontakt....

Tack!

Mvh Kalle

Medlem

ok, bara för att utesluta den procenten att det faktiskt finns en trepinskontakt, har du lust att skriva ut märke och modell på moderkortet?

i annat fall har du inget annat alternativ än att köpa en sån här onödig sak.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

jag letade efter någon form av modell el nummer, men alla jag gav till min bror (via telefon, som googlade det ) gav inget resultat... jag har inte till gång till datorn just nu, men kanske senare under helgen

//kalle

1
Skriv svar