PS3 blir rörelsekänslig i höst

Robot
Medlem
PS3 blir rörelsekänslig i höst

Om man kan använda den som pistol samt skjuta zombier med den så är det en bra pryl. Annars är den inget för mig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Inget jag kommer skaffa. Spelar hellre med vanlig kontroll än att stå och vifta som en fåne. Hoppas inte detta kontrollsystem blir standard på konsol. Annars får man väl gå över till PC för att slippa denna skit.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Inget jag har väntat på!
känns lite som dessa rörelse känsliga kontroller är mera riktade åt den yngre befolkningen!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Inaktiv
Medlem

Jag tycker det ser riktigt lovande ut: http://www.youtube.com/watch?v=th8_zKa0DKk

Realistiskt sett så tror jag tyvärr inte Motion Controllern blir mer än en nischad gimmick med ett fåtal spel, så länge den inte bundlas med konsolen. Jämför med t.ex. Playstation Eye.

Medlem

Kan bli kul, speciellt MS variant, då man slipper kontroll/inloggning om man bara vill se film eller nått. Att styra 360'n utan handkontroll känns slappt och fint, dock så måste ju spelen anpassas efter kontrollen och storspel kommer knappast att ha detta som primär kontroll. Dock handkontroll + rörelsesensor i vissa moment kan bli kul

Medlem

slår vad om att det kommer nån cheese-ig starwars title till den bara för att den ser ut lite som handtaget till ett sådant lazersvärd.. har aldrig varit ett fan av wii och kommer nog inte digga denna heller.. men prova vill man nog!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Som GTA nörd skulle jag inget hellre än att vilja komma så nära "verkligheten" som möjligt. Att få styra spelet genom faktiska rörelser och kanske ha ett par glasögon på mig som man ser genom Nicos ögon (eller som vanligt utan glasögonen på).

Att först spela med handkontrollen i GTA för att sedan behöva ta upp dildon (ps3) för att kunna sikta och skjuta fiender skulle vara för opraktiskt.
Skulle inte fungera i längden om man måste ha båda kontrollerna till hands för att kunna spela.

Medlem

kan bli jävligt roligt på spel typ som oblivion..
Boxning lär vara sjukt kul med

FPS kunde va kul om man utvecklade vapen man håller i,
Dock så skulle man se sjukt mycket nybörjare som skakar omkring

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Om man kan använda den som pistol samt skjuta zombier med den så är det en bra pryl. Annars är den inget för mig.

Två flugor i en smäll http://www.youtube.com/watch?v=NgDV48JbYXw

Tror starkt på denna kontroll. De är vad Nintendo lovade oss med Wii. Blir ett givet köp!

Medlem

Jaha stå och viffta med ett svärd går bra men hur är det tänkt att man ska röra sig omkring i världen?

Medlem

Ser ut som en ljussabel med en glödlampa på.. eller en massagestav XD

Medlem

Om den måste användas med Playstation Eye så är det väl inget speciellt. Eller?
Om Natal går igenom och fungerar som tänkt så kan väl den vara mer intressant.
Men föredrar nog ändå kontroller.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Trodde de redan hade en rörelsekänslig dosa? Var väl utav deras grejer när ps3an släpptes? Iofs var den inte mer avancerad än en gammal MS Sidewinder-handkontroll, men ändå.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Man ser tydligt att där är mycket PS3 Fanboys som röstat på PS3 Motion grejs. Men kollar man ordenligt vad är nytt jämfört med Wii inget. Orka hålla i någon missbildad kontroll, iaf 2010

Natal kommer bli så mycket större och bättre.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Borde finnas ett fjärde alternativ för oss som inte bryr oss om rörelsekänslig kontroll..

Medlem

Mr.Waterboy - Nej, ingen kamera behövs.
Haziza - Man ser tydligt att där är mycket 360 Fanboys som röstat på 360 natal grejs.

Natal är en förbättrad EYEToy som fanns till ps2, Sony Motion Controller är en förbättrad version utav WII och Eyetoy.

Redaktör
Skrivet av God Jul Hälsningar Aiek:

Mr.Waterboy - Nej, ingen kamera behövs.

Enligt pressreleasen kräver den Playstation Eye.

Citat:

The new controller, combined together with the PlayStation®Eye camera*2, can detect the natural and intuitive movement of the hand and reflect the precise movement within the game, delivering a whole new entertainment experience on PS3.

*2 Users will need to use the PlayStation Eye camera to enjoy Motion Controller on PS3.


signatur
Medlem
Skrivet av Frux:

Jag tycker det ser riktigt lovande ut: http://www.youtube.com/watch?v=th8_zKa0DKk

såg riktigt coolt ut.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av God Jul Hälsningar Aiek:

Mr.Waterboy - Nej, ingen kamera behövs.

Enligt pressreleasen kräver den Playstation Eye.

Citat:

The new controller, combined together with the PlayStation®Eye camera*2, can detect the natural and intuitive movement of the hand and reflect the precise movement within the game, delivering a whole new entertainment experience on PS3.

*2 Users will need to use the PlayStation Eye camera to enjoy Motion Controller on PS3.

Jaha, ack då. Det var tråkigt.
Det är ju att spela flera som är roligt..

Medlem

Ja, och det kan du göra, har för mig att mjukvaran kan tracka 4 st kontroller med samma kamera.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Verkar betydligt bättre än de andra man sett.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Haziza:

Man ser tydligt att där är mycket PS3 Fanboys som röstat på PS3 Motion grejs. Men kollar man ordenligt vad är nytt jämfört med Wii inget. Orka hålla i någon missbildad kontroll, iaf 2010

Natal kommer bli så mycket större och bättre.

ps3an har visat live där den visat sina fulla potential.
natal grejen har inte visat mer än vad eyetoy kan allt annat är visioner som inte nånsin visats att det ens fungerar. att hålla på natal just nu är dum dristigt med tanke på att om den fungerade så skulle dom väl visat lite mer ialla fall?

Medlem
Skrivet av Haziza:

Man ser tydligt att där är mycket PS3 Fanboys som röstat på PS3 Motion grejs. Men kollar man ordenligt vad är nytt jämfört med Wii inget. Orka hålla i någon missbildad kontroll, iaf 2010

Natal kommer bli så mycket större och bättre.

Oja, Natal kommer verkligen bli bra...

Natal kommer ha samma problem som Eyetoy att du måste ha en belysning som kameran kan uppfatta. Med PS3 motion så kan du vara i mörker eller i ett jätte ljust rum. Du behöver inte anpassa dig efter vad den klarar av. Dessutom så är det ett stort problem med lagg och registrering av vad du gör med NATAL.

PS3 Motion kan du röra dig i 3D och det är ingen lagg i kontrollen. Samt att allt registreras i millimeter precision. Inte nog med det så ger PS eye kameran ytterligare en dimension av interaktivitet.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Att man röstar på WiiMote förstår jag inte, om det inte var en "jag vill försöka vara rolig"-röstning.

Sedan är ju definitionen av "bäst" inte direkt specifierad.
Men min första tanke är vilken som har "bäst" kontroll, precision och funktion.

Så jag röstade på Motion Controller.

Förklara gärna varför ni röstade som ni gjorde.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Jag tror att PS3 tekniskt sett blir bäst pga av kontrollerna. Tror inte Natal kommer kunna svara lika fort eller lika precist. Dessutom tror jag det blir svårt med speltillämpningar helt utan knappar, och ska man ändå hålla i xbox kontrollen förlorar man lite av vitsen med systemet.

Jag röstade ändå på Wii kontrollen, tror det är en förutsättning att spelutvecklarna är säkra på att nå ut till en verkligt bred massa för att de ska våga satsa ordentligt.

Medlem

Jag önskar att Natal ska fungera perfekt och revolutionera sättet vi bl a kontrollerar våra multimediamaskiner.
Tyvärr så är nog inte verkligheten riktigt sådan så jag tror mer på Sonys Motion Controller.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Haziza:

Man ser tydligt att där är mycket PS3 Fanboys som röstat på PS3 Motion grejs. Men kollar man ordenligt vad är nytt jämfört med Wii inget. Orka hålla i någon missbildad kontroll, iaf 2010

Natal kommer bli så mycket större och bättre.

Oja, Natal kommer verkligen bli bra...

http://i50.tinypic.com/654bqr.gif

http://i49.tinypic.com/35a5bwh.jpg

Natal kommer ha samma problem som Eyetoy att du måste ha en belysning som kameran kan uppfatta. Med PS3 motion så kan du vara i mörker eller i ett jätte ljust rum. Du behöver inte anpassa dig efter vad den klarar av. Dessutom så är det ett stort problem med lagg och registrering av vad du gör med NATAL.

PS3 Motion kan du röra dig i 3D och det är ingen lagg i kontrollen. Samt att allt registreras i millimeter precision. Inte nog med det så ger PS eye kameran ytterligare en dimension av interaktivitet.

Så du har alltså kört natal? Eller?

KoP
Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Haziza:

Man ser tydligt att där är mycket PS3 Fanboys som röstat på PS3 Motion grejs. Men kollar man ordenligt vad är nytt jämfört med Wii inget. Orka hålla i någon missbildad kontroll, iaf 2010

Natal kommer bli så mycket större och bättre.

Oja, Natal kommer verkligen bli bra...

http://i50.tinypic.com/654bqr.gif

http://i49.tinypic.com/35a5bwh.jpg

Natal kommer ha samma problem som Eyetoy att du måste ha en belysning som kameran kan uppfatta. Med PS3 motion så kan du vara i mörker eller i ett jätte ljust rum. Du behöver inte anpassa dig efter vad den klarar av. Dessutom så är det ett stort problem med lagg och registrering av vad du gör med NATAL.

PS3 Motion kan du röra dig i 3D och det är ingen lagg i kontrollen. Samt att allt registreras i millimeter precision. Inte nog med det så ger PS eye kameran ytterligare en dimension av interaktivitet.

Näpp.. taskig belysning i ett rum skall inte vara något problem för Natal i och med att den även är utrustad med en ir-kamera.

Citat:

There are two cameras?one RGB, for face recognition and display video, and one infrared, for tracking movement and depth. Why infrared? The eye doesn't see infrared light. And when you combine an infrared camera with an infrared emitter (also part of Natal), a room is flooded with a spectrum of invisible light that works in the dark.

12
Skriv svar