Medlem
Mac vs PC

Hej jag har bara en vild fråga vilket är bäst om man är intresserad av spel mac eller pc:P

Medlem

PC om du är ute efter spel.

Medlem

PC punkt slut.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Vad är en PC?http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_computer . En Mac är alltså en PC.

Frågan är egentligen vilket OS är bäst ur spelsynpunkt? Svaret är Windows dels tack vare DirectX och dels tack vare spelhårdvare kompabilitet. På senare år har dock Wine kommit till Mac och GNU/Linux som gör att man kan köra Windows apps(inkl spel) på de här OSen.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

wine är iofs fortfarande något begränsat, men sedan mac gick över till intel-processorer 2006 kan man köra windows på dem.

jag tycker man kan hoppa mac, de kostar as och vill man spela måste man ändå köra windows så vad är poängen (förutom att mac-fascister är jävligt envisa)?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

mac är generellt dyrare än pc om båda datorerna har samma prestanda. Det finns ingen anledning att köpa en mac än själva designen av datorn.

Fördelen med pc är att det blir billigare helt enkelt.

Medlem

Som både pc- och mac-användare skulle definivt inte rekommendera mac för spel. Det vore snarare idiotisk att köpa en mac för spel.

Medlem

Ja inte för spel. Däremot är min macbook det teknikköp jag är allra mest nöjd med, helt felfri och så fin så fin och så bra så bra. Men ska jag spela så använder jag min stationära Vista PC.

Medlem

PC såklart


signatur

Andreas13

Medlem

PC For The Win


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv

En mac är en typ av PC så sluta säga att PC är bättre för spel. Om vi ska studera termen vidare så är PC egentligen en serie datorer gjorda av IBM. Sedan härmade resten av datortillverkar företagen IBM och deras datorer kallades PC kloner.
MS - DOS vart det dominerande OSet på dessa PCs och PC kloner på den här tiden. Men 1984 lanserade Apple Macintosh OS som blev det första OSet med ett grafiskt användar gränsnitt. OSet såldes med de nya Apple datorerna till skillnad från Apple III som använde Apple Sophisticated OS. Apple hävdade att deras nya Mac var mycket mer än de andra datorerna som körde MS-DOS. Eftersom Mac OS bara såldes med Mac datorer så kunde man säga Mac eller vanlig PC. Som tillslut blev det istället Mac eller PC. Men Mac har alltid varit en PC med ett annat OS inte två skillda saker

Mer intressant läsning och min källa här


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av TysN:

PC punkt slut.


signatur

Rawr

1
Skriv svar