"Ej tillgängligt läge"

Medlem
"Ej tillgängligt läge"

Jag har fått ett väldigt mystiskt problem med bildsignalen från Xbox 360'n till TV'n (Samsung 46" LE-A656).

Jag har inte haft några som helst problem med signalen innan, men allt startade då jag stängde av Xboxen då jag skulle testa GH: Metallica demot. När jag skulle sätta på boxen igen så stod det "Component - Ej tillgängligt läge" på kanalen som visar boxens bild.

Jag har försökt med allt möjligt och fattar inte vad problemet är.

Hjälp någon..? =/

/Walt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Kollat så att sladden inte är böjd och liknande? Glapp i kabeln?

EDIT: Finns det engelsk text i TV-menyerna, kanske blir lättare att googla då.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

det står det ju alltid när samsung-tv inte får någon signal. testa att koppla in med "komposit"-kablarna och se om du får någon signal där. du måste nog koppla över från hdtv till tv på kontakten för att de ska fungera


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Trasig box kanske?

Det hära *nya Felet E 74 yttrade sig på liknande sätt då jag fick det (Elite) , först så blev bilden randig o tokig, så bootade jag om, då fick jag ingen bild, efter ytterligare omboot så fick jag E74 texten samt en röd lampa på cirkeln.

E 74 är trasig videokrets...
Det är i princip samma fel som RROD innebar, fast på Video-ut kretsen istället för Processorn.

*Inget nytt fel i sig, men det är på oroväckande frammarsh nu då dom har lyckats minska på RROD.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag tror inte att det är någonting fel med boxen. Det konstiga är att allt började efter att jag stängde av boxen då GH: Metallica demot var på. Det kan väl inte skada?

Vetefan vad jag ska göra. Vilket löjligt problem egentligen...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Testade kablarna på en annan TV och märkte att det var den gula (video) sladden som det är fel på. Får väl köpa nya kablar =/


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Duuude, vafan kör du med den gula (KOMPOSIT) på en HDTV???
eru gaalen eller?

Eller testade du kabeln på en vanlig SDtv (och såg till o slå om omkopplaren på sladden till TV) och den funkade ändå inte?

Du ska köra med HDMI eller KOMPONENT (röd grön blå).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Duuude, vafan kör du med den gula (KOMPOSIT) på en HDTV???
eru gaalen eller?

Eller testade du kabeln på en vanlig SDtv (och såg till o slå om omkopplaren på sladden till TV) och den funkade ändå inte?

Du ska köra med HDMI eller KOMPONENT (röd grön blå).

Problemet är den att min box inte har HDMI kontakt. Har en äldre version från 2006.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Zymac:

Duuude, vafan kör du med den gula (KOMPOSIT) på en HDTV???
eru gaalen eller?

Eller testade du kabeln på en vanlig SDtv (och såg till o slå om omkopplaren på sladden till TV) och den funkade ändå inte?

Du ska köra med HDMI eller KOMPONENT (röd grön blå).

Problemet är den att min box inte har HDMI kontakt. Har en äldre version från 2006.

Jamen komponent då? Annars känns det ju dumt o ha en fin stor HDteve o inte köra HD på den...


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Zymac:

Duuude, vafan kör du med den gula (KOMPOSIT) på en HDTV???
eru gaalen eller?

Eller testade du kabeln på en vanlig SDtv (och såg till o slå om omkopplaren på sladden till TV) och den funkade ändå inte?

Du ska köra med HDMI eller KOMPONENT (röd grön blå).

Problemet är den att min box inte har HDMI kontakt. Har en äldre version från 2006.

Jamen komponent då? Annars känns det ju dumt o ha en fin stor HDteve o inte köra HD på den...

Jag använder ju den blåa, gröna och dom där som är HD kontakter också. Så jag kör på HD.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Okej, vart bara lite fundersam då du sa att du hade testat på en annan teve och kom fram till att den gula sladden inte funkade.

Den har ju inget med HD o göra.
För att den ska funka som den ska måste man slå om omkopplaren på sladden till "TV" istället för "HDtv", var det jag trodde du missat.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Nu fick jag precis veta att det inte var någonting fel med sladden. Köpte nämligen en ny och det är fortfarande samma problem på två TVn.

Vad kan det vara? Det måste väl vara någonting fel med boxen?

Skickar nog in den.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar