Divinity II: Ego Draconis

Robot
Divinity II: Ego Draconis

När stora delar av fritiden går åt till att skriva om spel som ramlar ner i brevlådan är det lätt att bli en aning blasé. De som kräver lite mer tid för att övertyga kanske avfärdas till förmån för Nästa Storspel™. Divinity 2 har precis allt emot sig, ändå levererar det en habil (men smått trasig) rollspelsupplevelse.


Medlem
Divinity II testat

Hade hoppats på ett till Dragon Age - Origins. Men så blev det så här. Nej inget köp för min del.

Kanske i rea-lådan om något år när det har kommit 10 patchar

Medlem

Har varvat de här spelet

Fattar inte hur röstskådespeleriet inte kunde vara ett minus i recensionen.

Medlem

Det här är ett typiskt spel som man väntar några månader innan man spelar det så att det hinner patchas up så att dom största buggarna försvinner (om de någonsin gör det).


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Köpte det runt release men la ner efter ca 1 timme.

Kanske får dra igång det o ge det en chans till lite längre fram då det ändå verkar kunna bli värt det.
Lirar Dungeon Siege 2 nu igen så inte läge att börja på nått annat på ett tag

Medlem

Vad gör Alex Albrecht i bilden?

AW8
Medlem

Hmm, ifrån bilden sett trodde jag att det bara skulle vara till konsol (vet inte riktigt varför) och texten antydde ju att det skulle vara bra och få 5/5 (tror jag) men när jag såg att det var till PC också tänkte jag väl att jag skulle läsa recensionen.

Som sagt, jag läste visst inte intro-texten ordentligt.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Tysk fulöl? Sist jag kollade var tyskarna rätt grymma på att göra öl.

Medlem

Texten lät inte riktigt så lågt som en tvåa, men jag håller med om att det är ett spel som växer ju mer tid man lägger på det.


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Medlem

En 2:a bara? Jag har själv inte spelat det men jag hoppades på mer av uppföljaren av Divine Divinity. Ett av de rpg som jag har nötat mest. Hoppas Larian fixar lite patchar så att det blir spelbart.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Testade demot under mellandagarna, och visst var det inte lika polerat som diverse stortitlar, men jag gillade det

Ett givet köp för mig inom en snar framtid när jag är mindre upptagen med annat.

Medlem

Riktigt bra alltså.

Medlem

Tips till dom (som jag) som kör 360-varianten. Vänta tills patchen anländer. Den är just nu i valideringsfasen och hoppeligen borde, om inte alla, en hel del irritationsmoment utplånas.


signatur
Medlem

"Det är märkligt hur vissa spel kan få en att bortse från riktiga dundertabbar och ändå få en att spela vidare bara för det lyckats riktigt väl på ett visst område."

Exakt så jag kände när jag spelade Two Worlds. Grymt lir, längtar som atans till tvåan:)
Nu blev det ju lite off-topic men whatever...


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Skönt skrivet! väldigt underhållande läsning även om det verkar vara ett skitspel keep it up!


signatur

Godspeed

Medlem

Tja!
Detta var väldigt bra skrivet!
Jag håller med dig helt när du säger att spelet är buggigt. Men som du sa, quote: "Ju fler timmar man investerar i Rivellon, desto större blir lusten att fortsätta". Och det kan man lungt ta att säga. Spelet är faktiskt ganska bra ändå, tråts buggarna he he.

Jag läste runt lite på divinity2 forum och fann (Inget officellt men det lutar åt detta håll) att den första utgåvan som kom till EU i November var väldigt buggig, för att EU skulle agera som "beta" testare/bug jägare.

Så att utvecklarna kunde fixa dem till US/Världs utgåvan som kom I förra veckan typ. Och med den utgåvan så skulle EU patchas. (både smart och dumt om du frågar mig)

Nu i veckan (2 dagar sedan typ) så kom en ganska stor patch (ca350MB/600MB/1Gb, beroende på vilken utgåva man har) som fixar många av dessa buggar.

Jag har Inga patch notes, men grafiken flyter på mycket bättre här, samt animationerna. Nytt "targeting" system finns nu som förenklar det för den som är sugen att använda pil och båge. Nu skjuts pilarna faktiskt iväg dit du siktar ha ha, du måste inte låsa något längre.

Jag har det både på PC (lånat och crackat) och på Xbox360 (köpt). 360 patchen har inte kommigt än (kommer I slutet av veckan kanske, MS skall se igenom den först) men till PC är det bara till att ladda den via hemsidan eller deras Patch program som följer med spelet.

Så detta är värt att köpa om ni frågar mig! ... Speciellt för alla som gillar att flyga omkrig som en drake hehe.


signatur

"Better to ask for forgiveness than permission"

Air
Medlem

Godkväll, detta spel är helt ok.
Men jag vill bara varna er där ute om att det kan få er på ett riktigt dåligt humör pga alla dessa buggar i spelet.
Det som gör en ennu mer less över spelet är att det inte ens har stöd för varken SLi eller Crossfire.

Skrivet av Tarax:

*wall of text*

Tack för berömmet!

Alltså, jag tycker också att det i grund och botten är ett ganska bra äventyr. Om det hade varit buggfritt och bättre optimerat så hade jag inte tvekat att ge det en trea. Men mitt samvete skulle aldrig förlåta mig om jag delade ut mer än godkänt till ett spel där kraschar och korrupta sparfiler är vardagsmat... det är helt enkelt för dåligt! Nog för att många spel idag patchas efter släpp, men någon måtta får det trots allt vara.

Det är verkligen synd och förhoppningsvis kommer spelets alla problem rättas ut inom de närmsta månaderna. Jag håller tummarna!

Medlem

Oh... Fan också!

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Det ser ut som om jag glömde ändra min inledning till mitt förra inlägg :$:O...

(jag har nu rättat till det, med kursiv stil)

Jag tycker du gjorde rätt i att ge det en tvåa, även om jag minst skulle ha velat se en trea på spelet (det är det värt, enligt mig). Kanske till och med en fyra Eftersom jag tycker att spelets "game-flow" kör över buggarna helt ;).

Divinity 2 ego draconis är buggigt nu, ja. Men efter att ha testat denna patch som jag snackade om, så är dom på en god väg att rätta till felen hehe. 8)


signatur

"Better to ask for forgiveness than permission"

Medlem

Tycker spelet verkade riktigt kul, kommer bara en patch som fixar de mest irriterande buggarna så kan man nog fördriva ett par timmar utan problem. Mysig värld, roliga karaktärer och bra upplägg (om än lite svåra fiender på vissa ställen).

Medlem

Spelade en bit av det, men efter att dörrarna försvann efter någon laddning så tröttnade jag :/ Fixas det inte (utan att behöva börja om) så lägger jag ner det totalt

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Nog är det tyskt alltid. Helvetet hinner frysa till is innan det släpps ett vettigt tyskt rollspel, muttrar jag för mig själv

Drakensang (ganska okänd men kul, dålig voiceacting dock), Risen (tror Risen fick 4/5 av Fz...)

Inaktiv

Vem fan spelar såna här skitspel?

1
Skriv svar