Problem med att installera spel

Medlem
Problem med att installera spel

Har ett problem när jag ska installera spel på min dator. För det första startas inte installationen automatiskt, det är ju inget problem i sig, men när jag sen öppnar dvd-enheten så visar den absolut ingenting. Det är precis som att skivan inte sitter i. Detta har hänt två gånger när jag försökt installera, andra spel fungerar utmärkt. Vill även tilllägga att det är orginalspel.
Någon annan som haft likadana problem eller som vet vad jag ska göra åt saken?

Inaktiv

Detta är alltså inte permanent problem utan kommer då och då? Skivan har inte heller några repor?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Precis, det händer inte på alla spel.. Än sålänge bara 2.. Och nej, skivorna ser bra ut...

Medlem

Så där brukar min dator också göra ibland, och värst va det ju när man skulle installera windows och man behövde fittas i en halv timma för att få igång installationen

Medlem

tycker det låter som att dvd:n håller på att ge upp. är det någon skillnad när du stoppar i "hembrända" skivor och köpta skivor.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jo det är möjligt att den håller på att ge upp, men den är bara något år gammal. Nä jag vet inte riktigt, det är bara orginalskivor som ja har testat med..

Inaktiv

Något ordentligt mjukt att rengöra laserögat med (all ström av så strålen inte träffar ögat). Alternativt en rengörings-CD (sitter två små mjuka tygbitar på) som endast behöver snurra något varv för att träffa laserögat. Kan ju alltid prova. Styrkan i strålen blir ju lite klen om ögat är skitigt.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Ska genast prova att rengöra den. Tack för svaren grabbar och töser!

1
Skriv svar