Tillbaka på stenåldern.

Medlem
Tillbaka på stenåldern.

Hallå!

Har en gammal server som står och segar under skrivbordet.

Idag insåg jag att det fanns ett bättre grafikkort i en annan gammal stenåldersdator under sängen:P

I alla fall när jag har installerat Voodoo 2 12mb kortet så står det fortfarande på egenskaper: Plug and play intel adapter 8mb(ungefär).

För de här gamla ska väl kopplas med en extern kabel emellan de två korten, right?

Min fråga är i alla fall ska det vara som på denna bilden även att det är Voodoo 2 som ska användas? (Bilden visar att plug and play intel adapter används)

Bild

Kan det vara något i bios som ska ändras?


signatur
Medlem

Det gör väl sak samma om det är en server? 0o


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jo, men saken var den att jag tänkte köra en Nintendo emulator på den.

Men hittade någonstans att det kortet bara hjälpte till med 3D och jobbade med det andra kortet. Om det är rätt så lär det inte göra så stor skillnad när gamla Nintendo är 2d?


signatur
Medlem

Jepp, förr var man tvungen att ha 2 separata grafikkort, ett för 2D och ett för 3D, Vodoo 2 hade bara 3D krets.

Sedan släppte Nvidia Riva 128 med båda kretsarna på samma kort och på den vägen är det

Så nej, du kommer inte ha nån användning av det..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Hittade ett bättre 2D kort så det löste sig


signatur
Medlem

Trevligt


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar