Snart dax att skaffa ny tv, tipsa mig gärna tack :)

Medlem
Snart dax att skaffa ny tv, tipsa mig gärna tack :)

Ska dumpa min 3 år gamla fujitsu siemens 32 tums lcd tv, den har bara 1 komponent och en dvi kontakt resten scart, och det suger.
Ska skaffa en lcd som är minst 37 tum stor, förodligen blir det en tv som är 40 tum eller lite mer,
ska jag skaffa en fullhd eller räcker det bra med en hd ready ? Tvn får inte kosta mer än 12000 kr.

Jee
Medlem

Om du ska ha en TV på 37" eller uppåt så är det värt att köpa en Full HD. Allt annat under 37" räcker nog med HD ready.


signatur

Eller inte?

Medlem
Skrivet av Jee:

Om du ska ha en TV på 37" eller uppåt så är det värt att köpa en Full HD. Allt annat under 37" räcker nog med HD ready.

Jo det blir 40 tum eller lite mer, fast det blir nog svårare att hitta en bra fullhd 40 tum för cirka 12000.

Det är ett sånt jäkla spring om man ska gå genom mediamarkt, elgiganten, siba medmeras utbud,

så alla tips man kan få underlättar sökandet en hel del

Jee
Medlem

Farsan har en 42" Hyundai. Tror att den kostade runt 10 000. Har inte sådär väldigt bra koll på TV-apparater men för det priset så tycker jag att den är bra. Enda minuset är väll att det släpar lite med mörka bilder.
Dock så verkar det inte som att den säljs längre.


signatur

Eller inte?

Inaktiv

Om budgeten är 12K så har du ju kapacitet till en full-HD. Tittade dock på en 37 tum HD-Ready och det är inte illa det heller. I praktiken blir det riktigt bra även med 720p, så 1080 är inte ett absolut måste tycker jag. Men som sagt 12K = full-HD. Det finns en och annan riktigt bra 40 tum som ryms inom den budgeten.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Frågan är om det verkligen syns så tydligt på en icke full hd och en full hd lcd tv.

Låt säga en fullhd 40 tum för 12000 är förmodligen av lite sämre kvalitet, medans en hd ready 40 tums för 12000 lär vara toppenkvalitet.

Sen är det ju viktigt också med anslutningar, minst 2 helst 3 hdmi borde det finnas, men dom flesta nya modeller lär väl ha 3 hdmi anlutningar.

1
Skriv svar