Inget Half-Life 2: Episode Three i år?

Robot
Medlem
Inget Half-Life 2: Episode Three i år?

Mm.. Man kan ju skratta åt hela episode-tänket. Dom har väl lyckats pressa ut en episode var 4e år? DICE släpper ju minst ett Battlefield varje år, så man undrar ju vad Valve har för sig.

MFC
Medlem

Kanske dags Gabe stänger av sin brandvägg så de har orsaker till att försena spelen...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Så som Half Life 2 episode 2 slutar kan det ju bli bra med ett Half life 3 istället för en liten episode

Inaktiv
Skrivet av FZ:

Tidningen skriver också att det kanske inte ens blir ett tredje kapitel och att nästa Half-Life-titel kanske helt enkelt blir Half-Life 3.

mjo men det har man ju förstått något år nu.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Med tanke på hur lång tid Valve behöver för att göra korta episoder så är det väl lika bra att de går tillbaka till att göra "kompletta" uppföljare istället.

Medlem

Men orka vänta... Half-Life är en av de spel jag ser fram emot mest

Jag kommer ihåg typ nästan exakt ett år sedan dom sa att de skulle släppa en teaser vid årskiftet... ja verkligen?

Medlem

Besvikelsen är OERHÖRT stor. Nu vill jag ha HL3 med minst 15 timmars speltid.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag har fått för mig att Vavle jobbade med Episode 3 redan när Episode 2 kom ut, och att Episode 3 skulle vara den sista episoden innan Half-Life 3 släpps.

Känns som dom borde göra klart Episode 3 fort som fan och sedan börja stenhårt med HL3.

Dom spelen jag ser fram emot mest idag är utan tvekan Battlefield 3, Diablo 3 och Half-Life 3.

Medlem

tråkigt, hoppas dom gör något bra av det hela. som fanboy måste jag säga att jag litar på valve även denna gång!

Medlem

Me va f*n? :S Efter Half-Life, Half-Life 2, Half-Life Episod 1 och Half-Life episod 2 så får de fan se till att få tummen ur joystickhålet och släppa Half-Life 2 episod 3 innan de börjar fippla på Half-Life 3. Episod 3 har ju varit under utveckling ända sedan Episod 2, vad är problemet?

Medlem

Snälla, låt mig inte vänta ytterligare en massa år på en fortsättning på HL.

Ge mig bara Ep3 så kan jag vänta hur länge som helst sen.

Medlem

Dom borde ha gjort HL3 istället för att göra värdelösa episoder.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Uppdatera spelmotorn, släpp Half-Life 3 och ett ordentligt Counter-Strike 2, så borde väl kassa-kossan klirra till rejält?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Vad jag har hört så har de rätt mycket material (script och manus kvar) som de kan bygga spelet på. Slå ihop allt till ett HL3 så man får ett riktigt stort och långt spel att spela samt att storyn blir klar för en gångs skull!

Medlem

Jag tycker helt ärligt att dom ska lägga ner serien. Ett episode 3 hade kanske varit på sin plats som en avslutning, men hellre något nytt än HL3 för min del.

//LD

Medlem
Skrivet av MFC:

Kanske dags Gabe stänger av sin brandvägg så de har orsaker till att försena spelen...

Lol.

Om inte EP3 kommer i år är det seriöst något fel med Valve.

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av FZ:

Tidningen skriver också att det kanske inte ens blir ett tredje kapitel och att nästa Half-Life-titel kanske helt enkelt blir Half-Life 3.

mjo men det har man ju förstått något år nu.

Med tanke på att det skulle ta 5 till år så... nej tack. Episod 3 har tagit tid. Helt klart. Men när det väl kommer så är jag helt säker på att det kommer bli nåt som var värt att vänta på.

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

Mm.. Man kan ju skratta åt hela episode-tänket. Dom har väl lyckats pressa ut en episode var 4e år? DICE släpper ju minst ett Battlefield varje år, så man undrar ju vad Valve har för sig.

Valve har själva sagt att Episode inte blev som de tänkt sig men det har ändrat deras arbetsmetod till att bli effektivare.
så skratta på du.
Valve lägger ner tid på att göra en bra produkt istället för att punga ut medelmåttigt skräp en gång i halvåret.


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

fyfan va dåligt, varför börja dom med episodes då om dom inte ens kan hålla det ? idioter...

Medlem
Medlem

episod formatet e nog svårt som attans att hålla uppe tempot i.
Sen tror jag att utveckling av Left 4 dead och team fortress tagit deras tid ganska mkt.
Valve är ett stort företag men inte jättestort heller, jag tror dem har grejjer redo att koka ihop men eftersom dem faktiskt gör sitt bästa för att släppa kvalitet istället för kvantitet så får man lugnt vänta på det goda

Medlem

nä, hellre half life 3!

Medlem

Half-life 2: Episode 3 borde ju varit ute för 2 år sedan tycker jag!
Det var sagt att de skulle bli en trilogi. Men Valve ju inte kända för hålla vad de lovar!
De kan ju sälja Half-life 2: Episode 3 som ett fristående full pris spel i butik om de vill oroliga för att folk inte kommmer köpa det som en expansion. Bara de samtidigt säljer det billigare på Steam som expansion för de som redan har alla Half-life 2.
Source motor har fortfarande lite kvar att ge om man tweakar den rätt och Valve borde ju mästare om någon på detta vid detta laget.

Utveckla ett helt nytt Half-Life 3 tycker jag inte känns motiverat och skulle dessutom ta för långtid.

Själv så väntar jag på Black Mesa: en Half-Life 2 modifikation som börjar se klar ut. http://blackmesasource.com/

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

fyfan va dåligt, varför börja dom med episodes då om dom inte ens kan hålla det ? idioter...

För att dom håller en viss kvalitetsnivå, om du inte märkt det. Och den kvalitén kan ta tid.

Jag ser helst HL3 om det innebär att dom än en gång utvecklar en egen motor, men Gabe har ju sagt att de inte tänkt göra det igen eftersom att det tar för lång tid och kostar för mycket. Och HL3 i typ UE3 skulle förmodligen inte riktigt kännas som HL.

Medlem

Skit i Ep3 och gör en ny grafikmotor istället, Source är ju sjukt trött. HL2+ep är överhajpat.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

What a shocker.


signatur

Mucha shaka paka

Inaktiv

Säkert Gabe som fått en hacker igen. Eller fått en hacker i hjärnan..

Medlem

Har just kommit genom half Life:2 och börjat på Episode one! Härligt spel trots att det är gammalt! Episode 3 vore inte helt fel!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Med 250 anställda vore det vansinne om hela den arbetsstyrkan sitter och jobbar med Bara L4D, TF2 och Portal 2. Rejäl överkapacitet där annars, även om man räknar bort administrativ personal.

Skrivet av Boldtaar:

Själv så väntar jag på Black Mesa: en Half-Life 2 modifikation som börjar se klar ut. http://blackmesasource.com/

Det är inte långt kvar men fritidsarbete är nog det enda som tar längre tid än Valve själva

123
Skriv svar