Inget Half-Life 2: Episode Three i år?
Hoppas de kan snickra ihop en engagerande story, skulle göra det betydligt intressantare.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Hoppas de kan snickra ihop en engagerande story, skulle göra det betydligt intressantare.
Är väl bara anlita ett par fans? De gjorde ju bra jobb till att få Half-life 2 storyn intressant med sina långsökta men trevliga tolkningar. Själv har ju inte Valve lyckats förmedla storyn särskilt väl, känns ärligt talat (nej Half-Life är verkligen inte lika dåligt ...) som Star Wars Episode 1 (kom inte på något bättre att gämföra med. men efter den där 70 minuters sågningen så ...) där man egentligen bara följer lite snubbar och saker händer utan direkt förklaring.
Aja, nog med klagande .... ne vänta nu .... Episode 1 tog 1.5 år? What? Det borde ju tagit 2 veckor ... max! Episode 2 var helt ok dock.
Sedan får de ta och göra något åt Source-motorn. Den var ju tråkig (rent tekniskt) redan när den kom för sjutton. Episode 2 hade ju en del där man åkte i en skog som fick Far Cry att verka ha teknik från nästa millenium, och då vetifan om inte Far Cry hade bättre FPS också.
Half-Life 1 var riktigt bra och viktigt, men 2:an fattar jag inte alls hypen runt.
Sluta oroa er pga ett rykte. Såvida det inte kommer från flera källor plus att Valve själva har sagt detta, så är det inte något annat än ett rykte.
Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?
Aja, nog med klagande .... ne vänta nu .... Episode 1 tog 1.5 år? What? Det borde ju tagit 2 veckor ... max! Episode 2 var helt ok dock.
Sedan får de ta och göra något åt Source-motorn. Den var ju tråkig (rent tekniskt) redan när den kom för sjutton.
Du vet uppenbarligen ingenting om hur det går till att börja en produktion från scratch och göra den fulländad. Vilken tid det tar att modellera allting, texturera, rigga, animera, ljussätta samt tillsätta den dramaturgi som spelet kräver.
Gällande Source-motorn så var den extremt het för några år sedan ur alla dess synvinklar.
Grafiken idag i valve-spelen är inte otrolig, och långt ifrån det man ser i nya spel, men den uppdateras ständigt och innehåller i stort sett samma tekniska detaljer som vilken annan motor som helst gör, med undantag för Unreal och Cryengine som lyckats fuska fram en bra global illumination.
Anledningen till att valve-spel inte ser ut som Crysis, Uncharted och många nya titlar har till hälften att göra med hur motorn är byggd, resten ligger i händerna på folket som arbetar med den och vilka systemkrav man siktar på.
Hela halflife-serien kan spelas av ynkliga skitdatorer och fortfarande se bra ut, medans hela illusionen av realism totalt försvinner om man ställer ner grafikinställningarna i spel som säg Crysis.
Tänkte du borde kanske sätta dig in i hur en produktion ser ut innan du sprider massa dynga.
Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?
Med tanke på att Half-Life, Opposing Forces, Blueshift, Half-Life 2, HF2 ep. 1 och ep. 2 är bland de bästa spel jag någonsin spelat så känner jag att jag kan vänta bra länge för att få en riktigt sjysst spelupplevelse av Valve.
Gordon Freeman är min förebild! Länge leve Gordon och länge leve Alyx!
"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty
Har för mig att jag läste förut (kan ha varit i pc-gamer) att i en intervju med folk från valve så hade de sagt att det inte kommer något "riktigt" hl3 utan att det utgörs av episoderna. Detta känns dock fel med tanke på att spelen heter ju "half life 2 - episode 1" respektive episode 2.
Hur som helst eftersom valve har gått ut med att det blir tre episoder så hoppas jag just nu på att ep3 släpps och att de sedan sätter en jävla fart med HL3.