"Aggressiva" DLC-planer för Bioshock 2

Robot
Medlem
"Aggressiva" DLC-planer för Bioshock 2

Kapitalism - vägen till helvetet. - Hugo Chavez


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Där dog mitt intresse.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Om det är extra tillägg, typ banor, vapen osv så kan jag definitivt tänka mig att slanta upp för dlc.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Kapitalism - vägen till helvetet. - Hugo Chavez

Börjar mer luta ditår med dlc's iaf.

Inaktiv

DLC säljer jävligt dåligt i staterna iaf , får hoppas att siffrorna är lika låga här i Europa. Ett jävla sätt att släppa halvfärdiga spel till fullpris , och sen ta betalt för vapen och banor...äckligt.


signatur

War never changes.

Medlem

Med all denna dlc hysteri får de fan ta och sänka priserna på både spel och dlc. Jag tycker att det kan vara en okej affärsmodell men prissättningen är åt helvete, speciellt som de släpper dlc som från början var med i spelet.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Hatar DLC


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv

Jag minns när man köpte spel som var färdiga från början, där utvecklarna kunde släppa nya banor/items ect gratis :/

DLC är ett av de värsta som finns med den här generationen.
Prissättningen kan vara helt åt fanders ochså, köpte LittleBigPlanet för 199kr, köpte sen Metal Gear Solid packetet till de, och de kostade 55kr. Inte kommer de en rea på DLC på ett bra tag, tror folk att vi kommer gladeligen att köpa DLC för gamla spel?

Medlem

Dom enda som skött dlc bra är rockstar än så länge. Dom släpper det ursprungliga spelet först, utan att redan har börjat med några dlc's. Efter ett tag börjar dom med nya dlc's som innehöll så pass mycket som kan krävas. Andra företag borde ta lärdom från rockstar.

Medlem

Om det kommer ett eller två billiga/värdiga DLC paket efter ett halv år eller så då är det väll ok men att släppa mängder mer eller mindre på samma gång som spelet...
Känns mest som om köper ett halvfärdigt spel då med andra ord...

Bara att vänta på GOLD edition eller liknande då!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Tripwire tycker jag har skött dlc hanteringen exemplariskt till killing floor.
Nya banor och nya vapen= gratis
Nya skins till gubbarna något som inte har någon direkt inverkan på spelupplevelsen får man betala 10-15kr för om man känner att man vill stödja dem lite extra.

Medlem

Red Faction Guerilla hade exemplarisk DLC för singelplayer, nya banor, vapen, fiender, story etc. som inte riktigt passade i originalspelet utan blev en utmärkt expansion

Inaktiv
Skrivet av Liorcifer:

Tripwire tycker jag har skött dlc hanteringen exemplariskt till killing floor.
Nya banor och nya vapen= gratis
Nya skins till gubbarna något som inte har någon direkt inverkan på spelupplevelsen får man betala 10-15kr för om man känner att man vill stödja dem lite extra.

Köpte deras "gubb-paket" för att det var så jävla billigt ändå


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av darknshy:
Skrivet av Liorcifer:

Tripwire tycker jag har skött dlc hanteringen exemplariskt till killing floor.
Nya banor och nya vapen= gratis
Nya skins till gubbarna något som inte har någon direkt inverkan på spelupplevelsen får man betala 10-15kr för om man känner att man vill stödja dem lite extra.

Köpte deras "gubb-paket" för att det var så jävla billigt ändå

Det gjorde jag med mest för att jag älskar spelet och det faktum att de var så justa med det som faktiskt gjorde nån skillnad. Det enda fps spelet som det varit riktigt bra mölj i sen duke nukem 3d. Sen måste man ju bara älska spel där man får använda motorsåg o eldkastare.

Medlem

blir så jäkla trött på allt DLC tjat...


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

beror ju mest vad DLC:n innehåller och så, men va fan, håller de på att utveckla ett spel och sedan får en idé om en DLC, kan de ju fan bara slänga i de i spelet istället att släppa seperat och man får betala mer :/ bort med DLC:n och börja släppa expansions paket igen med mycket innehåll!


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Helt. Jävla. Sjukt.

Det första spelet var en av de sämsta portningarna genom tiderna. Att dom nu jobbar på DLC till 2:an långt innan det är släppt är återigen helt. Jävla. Sjukt.

DLC ska vara något som tillför något till spelet och visar deras dedikation till att fortsätta stödja sin skapelse. Det ska också gärna tillföra något som fansen verkligen vill ha och har bett om.

Aldrig i livet att jag kommer stödja en sådan utvecklare.
Så trött jag blir...


signatur
Inaktiv

Så less på allt tjat om DLC, varför kan dom inte släppa en faktiskt expansion? ett kort mini tillägg är inte värt det. Inte för att jag vill låta gammal, men saker o ting var bättre förut.

Medlem

Det låter på folk som att de vore påtvingade att köpa DLC? O.o

Medlem

Nya, halvfärdiga originalspel utan DLC = Sucker Edition.

Köp spelet när man får originalet med all DLC på rea istället.

Medlem

Då blire inget köp vid släppet då mao .. väntar tills det bundlas med alla DLC, samma med Mass effect 2 .. är ändå inte klar med ettan ännu

Medlem
Skrivet av Exxo:

Det låter på folk som att de vore påtvingade att köpa DLC? O.o

Folk tror att eftersom att DLC är utvecklat samtidigt som själva spelet så är det materialet gratis.

Ni fattar väl att dom släpper DLC för att folk inte ska kunna piratkopiera det? Smart som fan ju. Köp inte om ni inte vill ha det. Om ni vill ha det, hosta upp och sluta tro att det ska vara gratis.

Medlem
Skrivet av natogundalf:

Ni fattar väl att dom släpper DLC för att folk inte ska kunna piratkopiera det? Smart som fan ju. Köp inte om ni inte vill ha det. Om ni vill ha det, hosta upp och sluta tro att det ska vara gratis.

Jag köper alla mina spel och även de DLC som jag anser mig vilja ha, vilket ger mig en rätt att framföra min klagan av hösta sort. :evil:

Och att tro att DLC inte går att piratkopiera är bra naivt.

Det folk blir irriterade över är material som säkerligen varit klart innan spelen gått guld smusslas in som DLC för att mjölka vidare.
Självklart vill företagen ha stålar, men de visar öppet att de spottar folk i ansiktet, och det gör många förbannade.

Sluta dra in piratkopiering i allt.
Det var tröttsamt hela förra året, och gissa hur tråkigt det är nu?


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Det första DLC paketet till alla spel borde vara gratis för att ge spelarna en smak av vad som väntar liksom.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Vadå inte pirat kopiera? finns inget spel till PC vars DLCs man inte kan tanka vad jag vet. Och har man xbox så ligger ju problemet där, då har man redan när man köpte boxen accepterat att här blir det inga gratis patchar (om man nu inte är korkad). rent generellt då.

Om jag vill lira DLCs (vilket jag sällan gör) så laddar jag ner dem. Så vem bryr sig om vad/att de kostar.

Känns det som om det som finns i DLCet borde varit med i spelet från början så tankar jag det utan att ha dåligt samvete för att inte betala. Det borde alla göra så vi slipper denna trend. Så kan företagen göra vad de vill, vi som konsumenter väljer vad vi vill köpa eller i detta fallet betala för.

Om det är material som tydligt känns som bonus material så brukar jag redan ha ledsnat på spelet när det släpps. Enda undantaget är fallout 3 där jag kände att DLCna verkligen kunde ge mig så mycket mer från det spel som jag tycker så mycket om. Dem betalade jag för. Fallout 3 DLCna gav för övrigt gott om extra spel tid för sin kostnad.

Skäms inte det minsta för att tanka DLCs som känns som om de borde varit i spelet från början. Men det har bara hänt en gång

1
Skriv svar