Medlem
ljud kort

hej!
jag undrar hur jag uppdaterar mitt ljud kort?
jag har vista 64.

Medlem

Antar att du menar drivrutiner.
Du går in på tillverkarens hemsida och tar ner senaste.


signatur

B lup

Medlem

hur kollar man det?

Medlem

omfg, svara. antigen är alla uber lata eller så bryr dom sig inte. dålig community

00a
Medlem

Skärp dig! du ska vara tacksam för att folk lägger ner tid på att hjälpa dig.
Vet du vad du har för ljudkort? om du inte vet så kan du gå in på systemegenskaper/enhetshanteraren/Ljud-,video-och spelenheter. detta är på vista, är liknande på xp.

Medlem

Som Joel skriver, tänkte bara tillägga att du kommer in på systemegenskaper genom att högerklicka på "Dator" och sedan "Egenskaper"


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

realtek high defintion audio var det.
vilken ska jag dra ner? http://www.realtek.com.tw/downloads/

Ta reda vilken modell du har också.

Medlem

kan gissa på att det är moderkortets inbyggda ljudkort. isåfall är det moderkorttillverkarens hemsida du ska kolla.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

kan gissa på att det är moderkortets inbyggda ljudkort. isåfall är det moderkorttillverkarens hemsida du ska kolla.

*sigh* vad ser man vilket moderkort man har (A)

Medlem

ladda ner cpu-z.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

lite info jag fick utav cpu-z

tillverkare: PEGATRON CORPORATION
model: Benicia (1.01)
chipset: Intel p35/g33/g31
southbridge: Intel 82801IR (ICH9R)
LPCIO: Fintek F8000

Medlem

pegatron är ett systerföretag till asus, som tillverkar moderkort för andra tillverkare (sk oem-tillverkning). så jag antar att du har en märkesdator, hp kanske. isåfall är det bara att gå in på tillverkarens hemsida och ladda ner drivrutiner.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

pegatron är ett systerföretag till asus, som tillverkar moderkort för andra tillverkare (sk oem-tillverkning). så jag antar att du har en märkesdator, hp kanske. isåfall är det bara att gå in på tillverkarens hemsida och ladda ner drivrutiner.

jag har hp, ska jag in på deras sida då XD?

Medlem

ja, där finns drivrutiner. modellnamnet ska stå på datorn någonstans.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

körde auto-detect på deras hemsida, fick rätt dator. tog realtek high defintion drivrutin (exakt samma namn som visas på datorn) hoppas detta funkar men tack för hjälpen

Medlem

ännu värre nu, vissa saker hör jag jätte lågt, men sedan när jag spelar cs eller nåt så är det jätte högt?? WTF heelp.

Medlem

Herregud.
Prova att manuellt ställa om ljuden då.

Medlem

mm, har testat det men när det är balanserat så hör man typ tex inte när man klickar på länkar på internet eller mappar på skrivbordet, men det gör inte så mycket:s

1
Skriv svar