Inaktiv
skärm

hej!

e de nån som har nån synpunkt om skärmen "samsung t220"? e de en bra spelskärm?

DAvid

Medlem

Benq E2200HD, billigare och bättre!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

LG L227WT. Grymt bra spelskärm. 22", 2 ms responstid, 5000:1 kontrast (T220 & E2200HD har 1000:1 i jämförelse), 9,4ms input lag jämfört med en CRT.

[http://www.tftcentral.co.uk/reviews/lg_l227wt.htm]

Medlem

500kr dyrare, ingen HDMi och endast 1680x1050. Sedan har den 2ms Gray to Gray (som GTG står för) vilket Benq skärmen också har och det står inget om vad den har när det inte är GTG.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Håller med TysN, satsa på BenQ. Jag hade planer på att köpa den, men fick en Samsung T220 (Som också är mycket skön.) utav mina släktingar.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av TysN:

ingen HDMi

Vad ska du med hdmi till när det är exakt samma bildsignal som i DVI?

Skrivet av TysN:

endast 1680x1050

Detta är väldigt personligt, men jag skiter totalt i bildkvalitén när jag lirar. FPS > bildkvalité i mina ögon, så jag föredrar helt klart 22" 1680x1050 framför 21.5" 1920x1080

Skrivet av TysN:

Sedan har den 2ms Gray to Gray (som GTG står för) vilket Benq skärmen också har och det står inget om vad den har när det inte är GTG.

Jag sa inget om att Benq'n inte hade 2ms GTG, jag sa att kontrasten skilde och att LG'n säkerligen har lägre input lag än vad Benq'n har.

Utav alla "LG" skärmar som jag och mina vänner/släktingar har haft har dom gått sönder eller haft döda pixlar efter mindre än 3 månader.

Skrivet av Xay0r:

Detta är väldigt personligt...

Som sagt var, det är personligt. Gnuttas kanske tycker att 1920x1080 på en 21.5" skärm är skönare att spela med än 1680x1050 på en 22" skärm.

Gnuttas, det är helt upp till dig vilken skärm du köper men satsa på BenQ'n. Den är helt värd pengarna. Okej, den är 0.5" mindre, men det är inte så stor skillnad.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Har själv benQ'n E2200HD som är riktigt bra du kommer inte bli besviken
föredrar den framför LG'n

Inaktiv

ok
tackar för tipsen!
det får bli benq

Inaktiv

Har både Samsunge och Benq. Tycker att det är bra med 1920x1080 i Benq:n. Spelar med det också. Enda man märker i Benq:n är att den "blöder" i de kolsvarta partierna. men det är ju i alla fall en klart prisvärd/kvalitetsvärd skärm. LG är som nämnts inte helt tillförlitlig och vem vill ha en trasig/defekt produkt efter ett tag.

Direktlänk till driver som inte är alltför lätt att hitta http://www.benq.co.kr/products/LCD/?product=1403&page=downloa...


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:

LG är som nämnts inte helt tillförlitlig och vem vill ha en trasig/defekt produkt efter ett tag.

L227WT som skärm, eller LG i allmänhet? LG i allmänhet vet jag ingenting om, men jag har inte hittat någon som har haft problem med L227WT hittills. Har haft min i mer än ett halvår nu, och den är precis lika bra som den var när jag köpte den.

Skrivet av gnuttas:

hej!

e de nån som har nån synpunkt om skärmen "samsung t220"? e de en bra spelskärm?

DAvid

Diggar min som faen ... lite mycket blb men annars jätte bra. Klara färger o bra kontrast... fick dock byta min efter 4 dagar när alla gula pixlar blev gröna haha.. men kanon efter det:D


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av Xay0r:
Skrivet av unix:

LG är som nämnts inte helt tillförlitlig och vem vill ha en trasig/defekt produkt efter ett tag.

L227WT som skärm, eller LG i allmänhet? LG i allmänhet vet jag ingenting om, men jag har inte hittat någon som har haft problem med L227WT hittills. Har haft min i mer än ett halvår nu, och den är precis lika bra som den var när jag köpte den.

Jag kanske tog i lite men av det jag sett det senaste halvåret verkar det vara problem med diverse LG-produkter.

Samsung har jag bara bra erfarenhet av. Kommer för övrigt från samma land som BenQ.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar