angående systemkrav till empire totalwar

Medlem
angående systemkrav till empire totalwar

Tjena, ska köpa empire total war men är lite tveksam om min dator pallar det i vissa fronter,
dessa grejer har jag i burken:

Intel Pentium Dual Core 3,4GHz (dubbla kärnor)
2 GB Ram
Nvidia geforce 9800 GT (512 mb)

dessa är Empire total wars systemkrav:

Processor:
Intel Core 2 Duo 2.4 Ghz
Minne:
2 GB Ram
CD/DVD-hastighet:
Dvd
Grafikkort:
256 MB
Diskutrymme:
15 GB

körde demot på fullt på allt och det flöt på fint men när den ska ladda till själva slaget från menyn så tar det en jävla tid typ3-5 min :S vad är det som brister i sånna fall?

mkt tacksam för svar !

Inaktiv

Mer ram löser oftast laddningstider.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

MEn har tillräckligt med ram :S ? CPU n då?
kan man byta till tex den core 2 duo istället med ett
winbond w83627ehf moderkort ?

Medlem

4gb hjälper inte mycket mot laddningstiderna i Total War, värsta laddningstiderna jag vart med om, en SSD eller Raptor hdd skulle nog hjälpa dock.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

hårdisken hjälper inte mycket om hastigheten väll?

Medlem
Skrivet av waagaard:

kan man byta till tex den core 2 duo istället med ett
winbond w83627ehf moderkort ?

winbond w83627ehf är, gissar jag, någon sensor/kontroller på ditt moderkort. ladda ner cpu-z för att se av vilken modell moderkortet är.

skulle dock våga mig på att gissa att alla moderkort som stödjer dual core även stödjer core 2 (eftersom de är från samma generation), men man vet aldrig.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Hårddisken hjälper att speeda upp laddningstider jo för ju snabbare hårddisk desto snabbare kan datorn hitta texturer och liknande som behövs för att "rita upp" slagfältet och därmed börja spelet. Men visst om man har mindre än 2gb RAM så märker man nog skillnad om man köper mer sådant också.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Men har en SATA och det är ju snabbare än raptor ?

Medlem

raptor/velociraptor är, precis som alla andra någorlunda moderna hemanvändar-hårddiskar, sata.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av waagaard:

Men har en SATA och det är ju snabbare än raptor ?

Raptor är inte en typ av disk. Bara ett namn tror jag.


signatur

B lup

Raptor är namnet. SATA är vad man kopplar in hårddisken till moderkortet med.

En Raptor på 10000RPM gör så att laddningstiderna blir väldigt korta, ja, men det kostar skjortan.

En vanlig hårddisk på 7200RPM brukar räcka, men 10000RPM är för dom extrema gamers.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

tyckte det gick småtungt samt långa laddningstider på min dator också

Intel core i7 920 2.6ghz 6gig ram radeon 4850x2

men men kanske är kräsen

Medlem

Jag tror det var något fel på demot eftersom det tog 7 minuter(jag värmde mat i mikron så jag vet ganska exakt) att starta spelet för mig. Har dock inte testat fullversionen så jag vet inte om det fortfarande tar evigheter att starta.

Medlem

Empire har sega laddningstider överlag. Spelet blir långsammare och långsammare ju längre man spelar (minnesläcka nånstans troligen).


signatur

In war, truth is the first casualty

1
Skriv svar