datorn startat om sig!?

Medlem
datorn startat om sig!?

Hej!
Jag satt och surfade lite på datorn men så märkte jag att den var lite seg så jag startade om den.
Pricis när den hade startat om och skulle ut på skrivbordet så startde den om sig om och om och om och om igen pricis när skrivbordet ska komma upp.
Ni får ursäkta mig jag är ganska dålig på att förklara.

Oj glömde nästan jag har windows vista om det skulle hjälpa.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

testa att starta i felsäkert läge (F8 vid uppstart) och se om det hjälper


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Har min mosters dator hemma och den har samma problem. Startar om precis innan skrivbordet kommer upp. Hon kör med XP.
Funkar heller inte att starta den i felsäkert läge.
Alla komponenter verkar funka bra annars.

Ska byta ut hennes disk mot min för att se om felet ligger där.

Medlem

borde inte det lösa sig med "fixboot" i reparationskonsolen. för jag antar att vista har en motsvarighet till 2000/xp/2003:s recovery console?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

hade ett liknande problem på en dator, startade om sig innan inloggningen (xp), fixade det genom att sätta in hdd:n i en annan dator med vista (borde gå med ett annat xp med) och virussökte disken då det var virus i systemfiler. om man inte har två datorer så borde det gå att sätta i operativsystems skivan o väljer då reparera operativsystemet om det alternativet finns.

Skrivet av Hwergelmer:

borde inte det lösa sig med "fixboot" i reparationskonsolen. för jag antar att vista har en motsvarighet till 2000/xp/2003:s recovery console?

Har funkat för mig när jag haft liknande problem
Tips!, kör en "chkdsk c: /p" innan du kör "fixboot c:".


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

1
Skriv svar