Film från Grins Final Fantasy-projekt?
Vad fint att de hade grodläten i ökenlandskapet
Men i övrigt sköna ljud och trevligt med dynamiska effekter och positionella ljudatmosfärer.
Såg ut att kunna bli nått väldigt intressant! Ska de inte starta en ny studio då?
Är det nån som vet vad det är för program han använder för att implementera ljud? Vore väldigt intressant att veta så att man kan skaffa det:)
är med stor sannorlikhet ett inhouse program, känner inte igen det iaf
väldigt intressant att se när man håller på att lära sig sånt i skolan nu
Detta är första gången jag hör talas om att de skulle göra ett FF-projekt så jag är inte det minsta påläst i ämnet... Men jag ser ingen som helst likhet med "FF världen" eller dess karaktärs design eller något annat heller för den delen.
Så vad säger att det skulle vara ett FF? Visst, den gula fågeln kan man ju härleda till serien, fast dock är strutsdjur som transportmedel inget ovanligt fenomen.
Detta är första gången jag hör talas om att de skulle göra ett FF-projekt så jag är inte det minsta påläst i ämnet... Men jag ser ingen som helst likhet med "FF världen" eller dess karaktärs design eller något annat heller för den delen.
Så vad säger att det skulle vara ett FF? Visst, den gula fågeln kan man ju härleda till serien, fast dock är strutsdjur som transportmedel inget ovanligt fenomen.
Du kan läsa mer om det här; http://en.wikipedia.org/wiki/Fortress_(Square_Enix)
Såg ut att kunna bli nått väldigt intressant! Ska de inte starta en ny studio då?
Är det nån som vet vad det är för program han använder för att implementera ljud? Vore väldigt intressant att veta så att man kan skaffa det:)
är med stor sannorlikhet ett inhouse program, känner inte igen det iaf
väldigt intressant att se när man håller på att lära sig sånt i skolan nu
Ganska säker på att han säger att det är WWISE i början http://www.audiokinetic.com/4105/home.asp
Såg ut att kunna bli nått väldigt intressant! Ska de inte starta en ny studio då?
Är det nån som vet vad det är för program han använder för att implementera ljud? Vore väldigt intressant att veta så att man kan skaffa det:)
är med stor sannorlikhet ett inhouse program, känner inte igen det iaf
väldigt intressant att se när man håller på att lära sig sånt i skolan nu
Ganska säker på att han säger att det är WWISE i början http://www.audiokinetic.com/4105/home.asp
ah lol jag hörde inte början då jag fifflade igång ljudet och satte på mig hörluyrarna då sambon skulle prata i telefon sen just WWISE har jag inte provat, men hört talas om det iaf. Ska kolla in det lite mer, såg intressant ut
Detta är första gången jag hör talas om att de skulle göra ett FF-projekt så jag är inte det minsta påläst i ämnet... Men jag ser ingen som helst likhet med "FF världen" eller dess karaktärs design eller något annat heller för den delen.
Så vad säger att det skulle vara ett FF? Visst, den gula fågeln kan man ju härleda till serien, fast dock är strutsdjur som transportmedel inget ovanligt fenomen.
Alla final fantasy spel har ju olika "världar" så det är inget som talar för att detta INTE skulle kunnat vara ett final fantasy, eller kanske mer troligt, ett final fantasy inspirerat spel.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Såg ut att kunna bli nått väldigt intressant! Ska de inte starta en ny studio då?
Är det nån som vet vad det är för program han använder för att implementera ljud? Vore väldigt intressant att veta så att man kan skaffa det:)
är med stor sannorlikhet ett inhouse program, känner inte igen det iaf
väldigt intressant att se när man håller på att lära sig sånt i skolan nu
Ganska säker på att han säger att det är WWISE i början http://www.audiokinetic.com/4105/home.asp
Kollade in hemsidan, det verkar vara ett tungt program! Jag sysslar bara med sequensers just nu, men jag tänkte lära mig att implementera ljud i spel för min egen skull.
Ska försöka få tag på det här, det lär svida i plånboken.
Såg ut att kunna bli nått väldigt intressant! Ska de inte starta en ny studio då?
Är det nån som vet vad det är för program han använder för att implementera ljud? Vore väldigt intressant att veta så att man kan skaffa det:)
är med stor sannorlikhet ett inhouse program, känner inte igen det iaf
väldigt intressant att se när man håller på att lära sig sånt i skolan nu
Ganska säker på att han säger att det är WWISE i början http://www.audiokinetic.com/4105/home.asp
Kollade in hemsidan, det verkar vara ett tungt program! Jag sysslar bara med sequensers just nu, men jag tänkte lära mig att implementera ljud i spel för min egen skull.
Ska försöka få tag på det här, det lär svida i plånboken.
tyckte mig läsa att det fanns demo på deras hemsida, kolla in det annars liknande program är ju FMOD designer och XACT i XNA game studio Dock såg WWISE lite mysigare ut men grunden är densamma
Såg ut att kunna bli nått väldigt intressant! Ska de inte starta en ny studio då?
Är det nån som vet vad det är för program han använder för att implementera ljud? Vore väldigt intressant att veta så att man kan skaffa det:)
är med stor sannorlikhet ett inhouse program, känner inte igen det iaf
väldigt intressant att se när man håller på att lära sig sånt i skolan nu
Ganska säker på att han säger att det är WWISE i början http://www.audiokinetic.com/4105/home.asp
Kollade in hemsidan, det verkar vara ett tungt program! Jag sysslar bara med sequensers just nu, men jag tänkte lära mig att implementera ljud i spel för min egen skull.
Ska försöka få tag på det här, det lär svida i plånboken.
tyckte mig läsa att det fanns demo på deras hemsida, kolla in det annars liknande program är ju FMOD designer och XACT i XNA game studio Dock såg WWISE lite mysigare ut men grunden är densamma
Ska absolut kolla in dom också! Tack för tipset:)
Såg ut att kunna bli nått väldigt intressant! Ska de inte starta en ny studio då?
Är det nån som vet vad det är för program han använder för att implementera ljud? Vore väldigt intressant att veta så att man kan skaffa det:)
är med stor sannorlikhet ett inhouse program, känner inte igen det iaf
väldigt intressant att se när man håller på att lära sig sånt i skolan nu
Ganska säker på att han säger att det är WWISE i början http://www.audiokinetic.com/4105/home.asp
Kollade in hemsidan, det verkar vara ett tungt program! Jag sysslar bara med sequensers just nu, men jag tänkte lära mig att implementera ljud i spel för min egen skull.
Ska försöka få tag på det här, det lär svida i plånboken.
Wwise är helt gratis att använda för icke-kommersiella syften, det går att tanka från länken nedan på Audiokinetics hemsida:
http://www.audiokinetic.com/4105/try-wwise-now.asp
Jag kan varmt rekommendera det över Fmod, och det är utmärkt att börja prova implementation i. Finns en serie med videotutorials att ladda ner från deras site också, du kan hitta dem här:
http://www.gowwise.com/index.php?option=com_content&view=arti...
Lycka till!
Såg ut att kunna bli nått väldigt intressant! Ska de inte starta en ny studio då?
Är det nån som vet vad det är för program han använder för att implementera ljud? Vore väldigt intressant att veta så att man kan skaffa det:)
är med stor sannorlikhet ett inhouse program, känner inte igen det iaf
väldigt intressant att se när man håller på att lära sig sånt i skolan nu
Ganska säker på att han säger att det är WWISE i början http://www.audiokinetic.com/4105/home.asp
Kollade in hemsidan, det verkar vara ett tungt program! Jag sysslar bara med sequensers just nu, men jag tänkte lära mig att implementera ljud i spel för min egen skull.
Ska försöka få tag på det här, det lär svida i plånboken.
Wwise är helt gratis att använda för icke-kommersiella syften, det går att tanka från länken nedan på Audiokinetics hemsida:
http://www.audiokinetic.com/4105/try-wwise-now.asp
Jag kan varmt rekommendera det över Fmod, och det är utmärkt att börja prova implementation i. Finns en serie med videotutorials att ladda ner från deras site också, du kan hitta dem här:
http://www.gowwise.com/index.php?option=com_content&view=arti...
Lycka till!
Tack ska du ha!:)
Jag tyckte väl att jag läste nått om gratis, men är inte den versionen nedbantad?:)
Såg ut att kunna bli nått väldigt intressant! Ska de inte starta en ny studio då?
Är det nån som vet vad det är för program han använder för att implementera ljud? Vore väldigt intressant att veta så att man kan skaffa det:)
är med stor sannorlikhet ett inhouse program, känner inte igen det iaf
väldigt intressant att se när man håller på att lära sig sånt i skolan nu
Ganska säker på att han säger att det är WWISE i början http://www.audiokinetic.com/4105/home.asp
Kollade in hemsidan, det verkar vara ett tungt program! Jag sysslar bara med sequensers just nu, men jag tänkte lära mig att implementera ljud i spel för min egen skull.
Ska försöka få tag på det här, det lär svida i plånboken.
Wwise är helt gratis att använda för icke-kommersiella syften, det går att tanka från länken nedan på Audiokinetics hemsida:
http://www.audiokinetic.com/4105/try-wwise-now.asp
Jag kan varmt rekommendera det över Fmod, och det är utmärkt att börja prova implementation i. Finns en serie med videotutorials att ladda ner från deras site också, du kan hitta dem här:
http://www.gowwise.com/index.php?option=com_content&view=arti...
Lycka till!
Tack ska du ha!:)
Jag tyckte väl att jag läste nått om gratis, men är inte den versionen nedbantad?:)
Nej, inga begränsningar bortsett från att den bara innehåller motorn för PC, vilket dock inte borde spela någon roll om du bara ska prova på implementationsförfarandet. Jag antar att du inte tänkt programmera ett Xbox-spel till din ljudbank. Däremot går det att med hyfsade kunskaper i scriptspråket LUA bygga ett demonstrationsprogram på PC där du kan trigga olika ljudevents med tangentbordet eller en Xbox-kontroller, så kan du slå ihop dina påsar med någon som är intresserad av ljudprogrammering så är det ett perfekt sätt att skapa ett demo på.
Såg ut att kunna bli nått väldigt intressant! Ska de inte starta en ny studio då?
Är det nån som vet vad det är för program han använder för att implementera ljud? Vore väldigt intressant att veta så att man kan skaffa det:)
är med stor sannorlikhet ett inhouse program, känner inte igen det iaf
väldigt intressant att se när man håller på att lära sig sånt i skolan nu
Ganska säker på att han säger att det är WWISE i början http://www.audiokinetic.com/4105/home.asp
Kollade in hemsidan, det verkar vara ett tungt program! Jag sysslar bara med sequensers just nu, men jag tänkte lära mig att implementera ljud i spel för min egen skull.
Ska försöka få tag på det här, det lär svida i plånboken.
Wwise är helt gratis att använda för icke-kommersiella syften, det går att tanka från länken nedan på Audiokinetics hemsida:
http://www.audiokinetic.com/4105/try-wwise-now.asp
Jag kan varmt rekommendera det över Fmod, och det är utmärkt att börja prova implementation i. Finns en serie med videotutorials att ladda ner från deras site också, du kan hitta dem här:
http://www.gowwise.com/index.php?option=com_content&view=arti...
Lycka till!
Tack ska du ha!:)
Jag tyckte väl att jag läste nått om gratis, men är inte den versionen nedbantad?:)
Nej, inga begränsningar bortsett från att den bara innehåller motorn för PC, vilket dock inte borde spela någon roll om du bara ska prova på implementationsförfarandet. Jag antar att du inte tänkt programmera ett Xbox-spel till din ljudbank. Däremot går det att med hyfsade kunskaper i scriptspråket LUA bygga ett demonstrationsprogram på PC där du kan trigga olika ljudevents med tangentbordet eller en Xbox-kontroller, så kan du slå ihop dina påsar med någon som är intresserad av ljudprogrammering så är det ett perfekt sätt att skapa ett demo på.
Wwise on the PC... Done! Ska bli intressant att se vad detta kan leda till.
Tack så mycket igen!