Inaktiv
Frågor om 9800gtx

Hej, det är så att jag har ett Nividia XFX GeForce 9800gtx, och nu har jag ett par frågor om det:

Behöver Hjälp med SLI =P(Redigerat...)

00a
Medlem

Ta hellre ett gtx295 än tre 9800gtx. dessutom är bara ett av korten du länkade till ett 9800gt(x), de andra två är 9800gt. om du vill ha två eller tre kort i datorn måste du se till att ditt moderkort stödjer det. berätta gärna vad du har för delar i datorn.

Medlem

tycker det är stabilare att satsa på ett grafikkort , OM du vill så kan du ju satsa på ett ati-radeon4870x2 som har kraften av 2 st men är ett ,
Om du vil ha double ,triple av grafikort måsste dit moderkort stödja det som joel sa , och om det inte gör det är det inte värt att köpa ett nytt moderkort + 2/3 grafikkort.

Inaktiv
Skrivet av fella1strke:

tycker det är stabilare att satsa på ett grafikkort , OM du vill så kan du ju satsa på ett ati-radeon4870x2 som har kraften av 2 st men är ett ,
Om du vil ha double ,triple av grafikort måsste dit moderkort stödja det som joel sa , och om det inte gör det är det inte värt att köpa ett nytt moderkort + 2/3 grafikkort.

Ok, är det ett smartare köp att ta ett ati-radeon4870x2 än 1 GeForce 295?:P

00a
Medlem

Det är mer prisvärt än ett gtx295, fast om ditt moderkort stödjer SLI så är det mest prisvärda nog att köpa ett till 9800gtx och köra SLI

Inaktiv
Skrivet av Joel1992:

De är mer prisvärt än ett gtx295, fast om ditt moderkort stödjer SLI så är det mest prisvärda nog att köpa ett till 9800gtx och köra SLI

Ok, får väll kolla upp det

00a
Medlem

du kan använda Cpu-z för att se vad för moderkort du har.

00a
Medlem

Köp ett till 9800gtx och kör SLI med det du har. du får visserligen inte samma prestanda som med ett Gtx295 eller hd4870x2 men du betalar inte heller i närheten av vad de korten kostar heller. se till så att nätagget klarar att driva korten bara

Inaktiv
Skrivet av Joel1992:

Köp ett till 9800gtx och kör SLI med det du har. du får visserligen inte samma prestanda som med ett Gtx295 eller hd4870x2 men du betalar inte heller i närheten av vad de korten kostar heller. se till så att nätagget klarar att driva korten bara

Ok, men kommer jag att kunna köra Very High eller? är igentligen nöjd med högsta ressen och High men jag undrar bara

EDIT: Har kollat Nättagen, ska funka bra!

00a
Medlem

Om du har en tillräckligt bra processor bör du kunna köra på iaf en del inställningar på veryhigh och resten på high, beror också lite på vilken upplösning du kör i.

Inaktiv

Jag har nu bestämt mig för att köpa ett till 9800gtx, men hur ska jag veta hur det får plats? ser lite trångt ut men vi kan se 1 ställe där ett grafik kort ska i

00a
Medlem

Ta ditt nuvarande kort och placera det i andra slotten.

Inaktiv

http://img7.imageshack.us/gal.php?g=qew.jpg

Kommer det få plats och är det risk för att inte klara att kyla ner för att fläkten kommer för nära andra grafik kortet???

Medlem

det ser jävligt tight ut...

Inaktiv
Skrivet av Zlampan:

det ser jävligt tight ut...

Mjoo, det kan jag hålla med om... vi kan se att Grafik kortet kan få plats men vi är litte osäkra om hur det kommer gå med fläkten =/

Det är vanligt att det är så tajt mellan grafikkorten.

Skrivet av Confused_One:

Det är vanligt att det är så tajt mellan grafikkorten.

Exakt, det är det. Men på något underligt sätt så får dom ändå luft.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Du har ju redan vattenkylning i datorn så koppla in grafikkorten i loopen också så ska du nog se att de kyls tillräckligt bra.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

1
Skriv svar