Tips inför köp av laptop.

Medlem
Tips inför köp av laptop.

Frugan vill ha en egen laptop. Jag har noll koll på vad man ska köpa eller vad som krävs osv.

Vi har satt ett pris på runt 5-6000:-.
Det ska gå att få igång gamla klassiker som typ Diablo 2 och liknande.
Inte mindre skärm än 15".
Annars kommer datorn mest att funka som arbets/surf/glo på film dator.

Någon som kan ge lite tips om vad man behöver och vad man ska akta sig för.

Edit:Trådlöst nätverk är ett måste också.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jag vet inte riktigt vad Diablo 2 kräver men de flesta spelen jag kört på min farsas bärbara som har ett integrerat grafikkort. Du vill absolut helst ha en dator som har ett dedikerat grafikkort. Detta kanske kan vara någon isåfall: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=302681


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Tack för tipset.

Vad är det som är så illa med integrerat grafikkort?
Som jag sa så kommer det bara köras gamla spel och kanske nån emulator, inte något i stil med gta4 eller crysis.
Diablo 2 lär väl gå att köra på vad som helst idag, det har ju några år på nacken.

Man trodde man hade lite koll på hårdvara. Men när man börjde kolla runt på laptops så känner man sig totalt bäng.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Ja asså som sagt så vet jag inte vad Diablo 2 kräver men jag vet att integrerade grafikkort inte är designade för spel, de fungerar att visa windows med och kolla på film.

EDIT: Testa skriva samma tråd på t.ex. Notebookreview så tror jag det går bättre, där vet de det mesta om bärbara datorer
Men visst kan nog integrerade klara Diablo 2 tror jag nog, spelet är ju mest enkla texturer.

http://forum.notebookreview.com/


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Har ögnat igenom deras forum lite. Får ta och posta nått där också.

Har nu funnit att integrerat ger bättre batteritid och mindre värme. Vet inte hur viktigt det är för frugan dock.

Tack för svaren iaf.


signatur

“All thinking people are atheists.”

1
Skriv svar