Inga serverfiler till Bad Company 2

Medlem
Inga serverfiler till Bad Company 2

pinsamt!


signatur
Medlem

Vet inte riktigt hur jag känner för detta.. men jag antar att det är rätt så fult med tanke på hur mycket de twittrade om dedikerade servers innan MW2 releasen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Nu har dem låst in sig och kastat nyklen!

Medlem

Jag kan leva med det... kommer finnas gott om servrar ändå så jag är inte orolig


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem

Så länge det är host vs server och inte p2p så är det helt OK
Kanske lite surt för klaner och dyl att inte kunna hosta "privata" servrar men men man kan inte få allt här i världen!

Medlem

haha. Klassiskt.. DICE är ett jäkla skit företag som endast producera samma mög over and over. Och nu lurar DICE/EA alla med att det skulle finnas dedikerade, så länge servern var hos dom och du endast hyrde. LOL.
Får vi se en block mot BC2 nu med? Ni vet där alla gamers storgråter, för att sedan ändå köpa spelet direkt när det kommer.

---
Om dom nu ska skydda mot fusk, varför inte göra som Steam med deras VAC? Ingen pallar väl köra piratkopior av TF2/CS, för alla spelar ju på lagliga servrar. Och fuskar man, så blir man bannad och inte välkommen tillbaka. Är ju bara att banna cdkeyn om nån fuskar, sen kan man sitta där o spela singleplayer eller på piratservrar.

Medlem

Dom håller vad dom lovar dock vet jag inte om detta var ett bra sätt att göra reklam på eller inte...

Medlem

Folk här är ju ganska blåsta , dem kommer ha dedikerade servers precis som vanligt, 95% av alla servrar som ligger uppe i tidigare bf,cod och cs spel är dedikerade och hostade av företag så som gameservers.com

Du kommer kunna hyra en server utan problem, ända skillnaden är att du inte kan sätta upp en egen och för att vara ärliga, hur många sitter på kapaciteten att köra en 32 mans BFBC2 server med okej bandwidth... snälla ge er.

PB är anti-cheatet dem kommer köra med och jag har mer förtroend för PB än stackars VAC som är överröst med dubbelt så många fuskare..

Medlem

Jag tycker att det är bra, nu slipper man alla skitregler på servrar förhoppningsvis.

EDIT: Hade nog fel BF2 hade så grymt många servrar med "No C4/Claymore on flag" eller "No bunnyhopping" osv.
Det var så tråkigt med alla fula regler, vore bra om det gick att disablea sådant.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Om dom nu ska skydda mot fusk, varför inte göra som Steam med deras VAC? Ingen pallar väl köra piratkopior av TF2/CS, för alla spelar ju på lagliga servrar. Och fuskar man, så blir man bannad och inte välkommen tillbaka. Är ju bara att banna cdkeyn om nån fuskar, sen kan man sitta där o spela singleplayer eller på piratservrar.

Ja för VAC funkar ju jättebra i MW2?


signatur

The cake is a lie...

Medlem
Skrivet av boboinho:
Skrivet av Håkan:

Om dom nu ska skydda mot fusk, varför inte göra som Steam med deras VAC? Ingen pallar väl köra piratkopior av TF2/CS, för alla spelar ju på lagliga servrar. Och fuskar man, så blir man bannad och inte välkommen tillbaka. Är ju bara att banna cdkeyn om nån fuskar, sen kan man sitta där o spela singleplayer eller på piratservrar.

Ja för VAC funkar ju jättebra i MW2?

Precis,
Jag har ej sett många cheaters med PB, men på CoD är de sjukt många. Fattar ej att Infinity Ward trodde att VAC skulle vara bättre.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Folk här är ju ganska blåsta , dem kommer ha dedikerade servers precis som vanligt, 95% av alla servrar som ligger uppe i tidigare bf,cod och cs spel är dedikerade och hostade av företag så som gameservers.com

Du kommer kunna hyra en server utan problem, ända skillnaden är att du inte kan sätta upp en egen och för att vara ärliga, hur många sitter på kapaciteten att köra en 32 mans BFBC2 server med okej bandwidth... snälla ge er.

PB är anti-cheatet dem kommer köra med och jag har mer förtroend för PB än stackars VAC som är överröst med dubbelt så många fuskare..

det är nog rätt många som sitter på kapaciteten för det då det faktiskt inte krävs någon monsteranslutning för detta. jag tex klarar mig då jag har 100/100 (yes nu fick jag det sagt)

förövrigt så håller jag med dig, hostade servrar av företag/spelsiter är ju det man spelar på. inte pelles egna server han precis lagt upp för en halvtimmes spel.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Folk här är ju ganska blåsta , dem kommer ha dedikerade servers precis som vanligt, 95% av alla servrar som ligger uppe i tidigare bf,cod och cs spel är dedikerade och hostade av företag så som gameservers.com

Du kommer kunna hyra en server utan problem, ända skillnaden är att du inte kan sätta upp en egen och för att vara ärliga, hur många sitter på kapaciteten att köra en 32 mans BFBC2 server med okej bandwidth... snälla ge er.

Det är en ganska stor drös som kan sitta med egen 32 manna server hemma i garderoben. Servrar är verkligen inte så krävande som spelen i sig är och det krävs inte världens lina heller.

Skrivet av zauii89:

PB är anti-cheatet dem kommer köra med och jag har mer förtroend för PB än stackars VAC som är överröst med dubbelt så många fuskare..

Håller jag verkligen inte med om. PB är ett skitprogram som aldrig funkar som det ska. Det skapar mer problem än vad det är värt. Kan gott säga att jag sett fler fuskar under min tid som BF2 admin än den långa tid jag har spelat VAC baserade spel. Ex. Cs 1.6, Cs Source, HL2, TF2 etc.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Haha, perfekt kompromiss
De erbjuder dedikerade servrar men har ändå full kontroll och erbjuder mindre åt spelaren...

Medlem
Skrivet av zauii89:

Folk här är ju ganska blåsta , dem kommer ha dedikerade servers precis som vanligt, 95% av alla servrar som ligger uppe i tidigare bf,cod och cs spel är dedikerade och hostade av företag så som gameservers.com

Du kommer kunna hyra en server utan problem, ända skillnaden är att du inte kan sätta upp en egen och för att vara ärliga, hur många sitter på kapaciteten att köra en 32 mans BFBC2 server med okej bandwidth... snälla ge er.

PB är anti-cheatet dem kommer köra med och jag har mer förtroend för PB än stackars VAC som är överröst med dubbelt så många fuskare..

Håller med!

Många kommer också med argumentet "vi kan inte träna med vår klan", "ni skiter i clansupport". E-sport i all ära, delen E-sportare är ändå fruktansvärt liten del av den totala mängd spelare och det lär inte löna sig ekonomiskt att släppa dedikerade servrar för hemmabruk bara för den lilla procenten spelare.

Dice kommer eliminera rätt stor del om inte alla privata crackade servrar och förhoppningsvis få lite mer intäkter när folk i stället köper spelet för att kunna lira online.

Jag är bara grovt tacksam att de verkligen kör med dedicerade servrar och inte skit P2P systemet som Modern Warfare 2 använder sig av.

Go dice!

Medlem

Jag tycker det är bra att folk inte har möjlighet att lägga upp privata servrar. För helt ärligt, hur många väljer att köra på en ostabil skitserver som någon random hostat när man kan köra på en stabil server ägt av ett företag.

Nu kan man säker på att servrarna man spelar på är kvalitativa. Det här kommer bli hur bra som helst!

Medlem

Gnäll, gnäll och gnäll överallt. "Jag vill kunna sätta upp mina egna regler" bla bla bla.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Ingen fristående server = nada köp!

Finns inget som slår lokalt nätverk med polarna, för där vet man vad man har för folk att lira mot.

Nätet är bara fnissmödisar och tonårsfjun, aimbot och skit.

Detta är inget nytt, flera spelbolag kommer sträva åt att styra oss så mkt det går, det är ju inte bra att låta kunnigt folk modifiera program så att dem faktiskt blir spelbara eller kanske till och med ännu bättre.

Hur vore det om man lyssnade på sina redan lojala kunder samt potentiella köpare.

Nope, ge mig era pengar nuuuuu så får vi se sen om det blir någon uppföljare.

Slice the fockin dice!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

dawah: Du är ju inte tvungen att spela på denna "ostabila skitserver", väljer folk att inte spela på den, så kommer den till sist vara tom och stängas ned. Och dom som är bra håller sig fylla med folk som återkommer för att dom vet att det är roliga människor som hänger på just den servern.
När jag spelar CS:S så spelar jag endast på 3st som en klan hostar hemifrån, är uppe 24/7 och utan större problem.

Folk hänger inte kvar på servrar som är dåliga, dessa stängs ned när ingen spelar där, sen blir alla bra kvar och det kvittar om det är företag-host eller privat.

---
PS. FZ verkar ju ha bra kontakt med DICE, varför inte ställa dom till väggen och få lite journalistik i det hela?

Medlem
Skrivet av dawah:

Jag tycker det är bra att folk inte har möjlighet att lägga upp privata servrar. För helt ärligt, hur många väljer att köra på en ostabil skitserver som någon random hostat när man kan köra på en stabil server ägt av ett företag.

Nu kan man säker på att servrarna man spelar på är kvalitativa. Det här kommer bli hur bra som helst!

Jag vet inte vad du har för erfarenheter, men jag spelar hellre på en server hostad av en seriös grupp/klan spelare än en som är hostad av ett företag. Orkar inte med "köp premium, få garanterad plats på servern och femtielva fördelar mot andra spelare"-spammet som finns på de flesta företagsstyrda servers idag. För tro inte att de som har köpt rättigheterna att hosta av EA/DICE kommer hosta server som välgörenhet.

Medlem

bah...skydda spelets integritet! Trots att MW2 körs över steam så sitter ju vartannat sågspån med aimbot! VAC och steam är rena skiten och kommer alltid att va...grrr!

Medlem
Skrivet av 7an:

Ingen fristående server = nada köp!

Finns inget som slår lokalt nätverk med polarna, för där vet man vad man har för folk att lira mot.

Nätet är bara fnissmödisar och tonårsfjun, aimbot och skit.

Detta är inget nytt, flera spelbolag kommer sträva åt att styra oss så mkt det går, det är ju inte bra att låta kunnigt folk modifiera program så att dem faktiskt blir spelbara eller kanske till och med ännu bättre.

Hur vore det om man lyssnade på sina redan lojala kunder samt potentiella köpare.

Nope, ge mig era pengar nuuuuu så får vi se sen om det blir någon uppföljare.

Slice the fockin dice!

man lär väl kunna köra lan så att även du blir glad min lille parvel

Medlem

A men va fan, WHAT ARE THEY THINKING?!

Medlem

alltså vf pratar ni om?.... det är klart att DICE kommer vara medveten om Ping problemet o kommer ha servrar i länder där spelet distribueras tillgängliga för uthyrning för att spelarna ska ha så låg ping som möjligt..

Vad är problemet egentligen, förut så spelade man ändå på sevrar som var sponsrade av FZ, BB etc etc... så nu kommer vi ha officiella dedikerade servrar... vad spelar det för roll egentligen för oss vanliga spelare?

Medlem

Hur svårt är det att släppa server-material? Helt ologiskt beslut.

Medlem

Bara jag som tyckte det funka ok me inte dedicerade servrar på MW2?.. hur som helst, jag har inget imot hur dom löser detta, personligen kanske är det fan bättre för mig, gillar inte Random servers där vissa har sina "egna" regler.

Medlem

bra, mig gör det ingenting.

dzl
Medlem

Jag tror detta kommer funka. Är man en klan på några stycken (som fortfarande inte lever på veckopeng ) så har man råd med några tior i månaden för att få en schysst server! Go Dice

Skriv svar