Microsofts nya Sidewindermus

Medlem
Microsofts nya Sidewindermus

Tja,
http://www.engadget.com/2009/02/24/microsofts-sidewinder-x8-b...

Microsoft ska redan i veckan börja skeppa ut dessa möss till butiker i staterna.

Hårdvaran verkar vara riktigt nice, får hoppas att den är så bra som det låter.

Kan redan se några modifikationer gentemot sin föregångare förutom rent prestandamässigt så är sidoknapparna omarbetade.

Att den är trådlös låter ju sådär må jag säga. "Virtually no latency" det får mig att komma fram till två alternativ, antingen så är det som det sägs vilket är super. Eller finns det som jag misstänker ändå lite fördröjning, när man använder en mus på 4000dpi så gör man ju det i spel där snabbhet är A o O.

Får hoppas på det bästa helt enkelt!:up:

Huh, en Sidewinder som är trådlös... Nu har jag snart sett allt.
Den verkar ganska bra i alla fall. Kanske ska ta och testa senare.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Fortfarande äckligt ful men långt ifrån lika ful som x6 var. Aja, trådlöst är alltid nice, dock är detta bullshit med hög dpi/cpi endast e-penis förlängare, inte köper man en mus för att kunna köra med 4000dpi, man förlorar i stort sett all precision på att göra det. Själv har jag 1000cpi på min Ikari som klarar 3200.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Och jag lirar på 1250 med min Lachesis, 4000dpi.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Själv förstår jag inte att ni inte använder 3200 resp 4000 då ni får ut max av er mus då. Själv kör jag på 3200 på min G9, sänkt sensen nåt fruktansvärt i windows då. Så känns som vanligt, bara mer precist.

Medlem

Det gör ingen skillnad om man sänker sensen och kör med högre DPI, det är bara mer jobb för mig som användaren.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

verkar nice, gillar dock inte att den är trådlös :/ har "originalet" riktigt nöjd med den


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av TysN:

Det gör ingen skillnad om man sänker sensen och kör med högre DPI, det är bara mer jobb för mig som användaren.

Jag måste gå emot dig vad det gäller den frågan. Då desto aktuellare datan är som skickas från musen t.ex max 1000hz på min G9a, desto bättre och mer Precist är det.

Förstår din tanke att man kan tro att det inte räknas, och jag kan erkänna att skillnaden är väldigt liten. Men den finns där.

Medlem

Oftast inte märkbar isåfall och fan inte värt jobbet att få till samma sens som man hade innan. Mycket lättare att bara köra med 1000cpi och standard sens i alla spel.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av TysN:

Oftast inte märkbar isåfall och fan inte värt jobbet att få till samma sens som man hade innan. Mycket lättare att bara köra med 1000cpi och standard sens i alla spel.

Sant att det är lättare, men för att få den där definitiva edgen så är det min väg som gäller

Inaktiv

Skådar mina ögon 3 knappar på översidan av musen eller är det något annat.

Skrivet av Tysn:

Oftast inte märkbar isåfall och fan inte värt jobbet att få till samma sens som man hade innan. Mycket lättare att bara köra med 1000cpi och standard sens i alla spel.

Borde det inte bli sämre så på någe vis. Att man tappar precision osv. Vi behöver någon kunnig för att få reda på svaret. Vi behöver Laxen eller liknande.

Själv byter jag bara dpi nivå med ett enkelt knapp tryck på min Logitech G9. Väldigt användbart. Har 3 nivåer på min spel profil. 800 dpi, 1400, 2000 av 3200 dots per inch. 1000 raporter per sekund justerabara vikter. Det enda jag inte gillar med den är alla dessa logitech program som slöar ner datorn som man tvingas installera och kvaliten på trycket av logon. Det har bara gått typ 1 år och hela G9 logan har svettats bort.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

1
Skriv svar