Inaktiv
ny dator

tja en kompis vill ha en ny dator men vill så klart inte lägga ner mycket pengar högst 3 tusen nu och sen kanske nån ny del lite senare

han vill kunna ha den på lan så den ska klara dom alla spel men inte med dom bästa grafik inställningarna kanske han använder den mest till att surfa med

jag har kollat lite på den här http
://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=337022

den ser hyfsad ut med 1 gig ram till (ett grafik nytt graffikkort i framtiden kanske vet ej vad det nuvarande klarar
han har också nån gammal dator som kanske gå att uppgradera men nätaget ligger på 250 watt och allt annat förutom cd spelare o ljudkort och skärm e i stort sett oanvänd bart

tycker ni han ska satsa på att köpa nya delar eller eller en helt ny maskin tack på förhand

Medlem

Den där datorn kommer inte klara ett piss i spelväg och det gör ingen dator för 3000kr. Spara mer pengar och köp en för minst 6000kr.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av TysN:

Den där datorn kommer inte klara ett piss i spelväg och det gör ingen dator för 3000kr. Spara mer pengar och köp en för minst 6000kr.

ok tack

Inaktiv

Den datorn + ett grafikkort ála 4670 skulle fungera rätt bra att spela på... Kan han lägga 800 kr till så är det ju inga problem.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv
00a
Medlem

Att tänka på om du tänker köpa till hd4670 är att det kommer en ny krympt version av det kortet inom en snar framtid som kommer vara bättre än nuvarande.

1
Skriv svar