Army of Two: The 40th Day

Robot
Army of Two: The 40th Day

De sammansvetsade legosoldaterna Rios och Salem är tillbaka, denna gång i ett testosterontyngt Shanghai där saker inte riktigt blir vad det var tänkt. Vi tar på oss ansiktsmaskerna, väntar tills krutröken lägger sig och avlägger domen.


Medlem
Nya Army of Two under luppen

Jag hade höga förväntningar inför detta, jag tycker faktiskt att föregångaren var väldigt underhållande.

Medlem
Skrivet av chaxman:

Jag hade höga förväntningar inför detta, jag tycker faktiskt att föregångaren var väldigt underhållande.

Min spelpartner som jag drog igenom spelet med hade väldigt höga förväntningar, för honom blev det en klar tvåa då han blev besviken utifrån sina förväntningar. Jag hade inte lika höga förväntningar och fick inte samma chock.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Ti.
Medlem
Citat:

Ty det är som så att när man ska hjälpa sin kamrat som stupat börjar ibland ens snubbe springa istället för att hjälpa, eller att man inte automatiskt tar skydd bakom stora objekt som borde vara skydd. Krydda det med mellansekvenser som inte går att avbryta, samtidigt som du ofta dör i slutet av en lång fajt (som inleds med just en mellansekvens). Checkpoint-systemet är i samband med detta undermåligt, och när många sådana små fadäser inträffar inom en väldigt snäv tidsram så tappar man lätt lusten att spela.

En mkt korrekt recension, tycker jag.

Medlem

Gonna get it anyways! En co-op är bättre än noll!:)

Medlem

Demon var verkligen värdelös.

Medlem

Har alltid tyckt att fz:s recensioner har varit bland de bästa, men den här är verkligen inte det...när det gäller det här spelet håller jag nog faktiskt mer med ign.com...lagom story för den här typen av spel, och i min mening är det här spelet bättre än ettan. de har verkligen fokuserat på det som är vikigt: vapen, coop och action! inte som GoW2 där man trycker in omotiverade coop moment...

betygen ska minst vara en fyra!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

Har alltid tyckt att fz:s recensioner har varit bland de bästa, men den här är verkligen inte det...när det gäller det här spelet håller jag nog faktiskt mer med ign.com...lagom story för den här typen av spel, och i min mening är det här spelet bättre än ettan. de har verkligen fokuserat på det som är vikigt: vapen, coop och action! inte som GoW2 där man trycker in omotiverade coop moment...

betygen ska minst vara en fyra!

Du har all rätt att tycka så. Jag tycker däremot inte det är ok att de gör såpass slafsiga försök att bygga upp story. Typ Gears 2 eller dylikt förstår man ändå någorlunda vart man är på väg, även om ändamålet och medlen blir likadana.

Det här, det är mer, jahaja.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

ok, jag förstår vad du menar...men ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte så mycket om storyn i ett coop spel av den här typen...har inte ens någon större koll på gears storyn. Det är ju sällan ett actionspel har en fantastisk story, samma sak gäller actionfilmer.
Men om jag sitter och kör ett mer singleplayer inriktat spel så håller jag med dig att en story bör vara genomtänkt och intressant.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Mina "surt förvärvade slantar" kommer inte att gå till detta spel!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Håller med recensionen och trean känns rätt. Helt okej spel i co-op med polare, men inget som går till historien.

Medlem

Första Army of Two var en parantes i spelhistorien. Förväntade mig inget mirakel direkt.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Första Army of Two var för mig ett lågvattenmärke.
Undviker denna som en sjukdom.

Medlem
Skrivet av bapelsin:

Första Army of Two var för mig ett lågvattenmärke.
Undviker denna som en sjukdom.

Haha mycket väl skrivet !

Medlem
Skrivet av kebbe:

Demon var verkligen värdelös.

Medlem

båda army of two spelen är 2 spel som jag haft sjukt roligt att spela igenom med en polare. har svårt att komma på något annat där co-op varit lika underhållande och roligt där man kunnat köra "kampanjen". sedan har storyn inte varit stjärnklass absolut inte, men ändå lagom bra. då det är ett spel där man "pimpar" sitt vapen så det är orealistiskt, med guld och annat, så ser jag det mer som ett roligt inlägg och har haft mycket skoj med spelet. överlag kanske inte mer än en 3a värt, men ser man till co-op är det minst en 4a!

Medlem

Jag har ännu inte spelat spelet ordentligt (förutom ett försök på demot med en dosa i var hand) så kan egentligen inte uttrycka mig över huvud taget..
Vad jag kan säga är att jag tycker inte man ska döma ett spel efter storyn, självklart spelar det roll i en recension så tolka det inte på fel vis.. Vad jag vill påpeka är dock att Co-op spel kan vara en sjukt rolig underhållningskälla.
Jag har mina tankar riktade mot Serious Sam som trots att det inte finns någon speciell story var ett av de roligaste spelen jag spelat tillsammans med en vän!
Ska definitivt köpa 40th day så fort pengarna rullar in ^^

Long live Co-Op

Medlem

Då borde left4dead också fått minus för dålig story då jag inte tycker där finns någon story alls. Är ju bara "zombies kommer spring för livet" liksom.

Inaktiv

Tillfälligt slut på kreativitet? Släng in ett tidelagsskämt eller två så är allt förlåtet.

Medlem

Verkar grymt bra.

Medlem

Saker som är negativa med detta lagom sugiga spel är:
Lagg, lååånga laddningstider (både mellan nivåer och när man ska klödda med vapnena), buggigt, laddar texturerna rent för slött (dåligt kodat), rent för kort, allvarligt buggigt (jämsides de små buggarna har jag och min polare hittat de största buggarna som ex:

en person som dog fast vi höll alla vakter, spränskott från ingenstans, slänger granater hur som helst ibland och ibland två för att siktet inte kommer upp, du kan skjuta med raketgeväret på andra sidan ett staket och personen på andra sidan det ihålia staketet blir inte skadad, de blir heller inte skadade av många granater, det hackar pga väldigt låg fp/s..

spelet inehåller också väldigt få vapen och ett super dumt spar och checkpoint system. Där om du dör får du fixa vapnena en gång till (istället för att spara efter man ändrat).

låter detta genom arbetat eller ens genom tänkt så har du hemskt låga krav...//MekkU

1
Skriv svar