DLC vid Mass Effect 2-släpp utan kostnad

Robot
Medlem
DLC vid Mass Effect 2-släpp utan kostnad

GJ Bioware!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Så mkt bra spel som kommer. ME2, GoW3, Dante's Inferno, FFXIII, Alan Wake...
Mycket pengar som försvinner, men detta är ett spel som måste skaffas ^^


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Glöm inte Heavy Rain!

Medlem

Nice! Har bokat mitt exemplar redan, ser fram emot att få fortsätta storyn


signatur

Game long and prosper

Medlem

Skönt med gratis DLC!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Skönt med gratis jo, men varför är det DLC?

Medlem

Precis som de gjorde med Dragon Age då?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Skönt med gratis jo, men varför är det DLC?

Det är Biowares version av kopieringsskydd. Efter att protesterna mot Mass Effects synnerligen restriktiva kopieringsskydd (som EA insisterade på) låtit höra sig lyckades Bioware förhandla till en annan variant - det faktiska kopieringsskyddet är inte mer än en simpel DVD-check. Istället så ger de betalande kunder extra material i form av DLC. Belöna snarare än bestraffa, vilket jag tycker är exakt rätt melodi.

Medlem

vet försig inte om dlc har någon max antal nerladdningar, och det går ju också att olagligt ladda ner någon dag efter release men tycker fortfarande det är ett bra försök!


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Inaktiv

Tror det för att de vill få spelarna till att registrera sina spel och därefter bli medvetna om hur lätt det är att (köpa &) ladda ner DLC's.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Skönt med gratis jo, men varför är det DLC?

med största sannolikhet för att de inte hade tid att inkludera det i originalspelet från release.

Medlem

De släpper en gratis DLC för att skaffa lite "good will" med kunderna, sedan kommer de ju förstås släppa mängder av DLC och tjäna multum likt förbaskat.

Inget jag har något emot dock, de är ju ett företag och sådana finns till för att tjäna pengar.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av anon_19389:

Tror det för att de vill få spelarna till att registrera sina spel och därefter bli medvetna om hur lätt det är att (köpa &) ladda ner DLC's.

word

Medlem
Skrivet av Stephan:
Skrivet av Luciphear:

Skönt med gratis jo, men varför är det DLC?

Det är Biowares version av kopieringsskydd. Efter att protesterna mot Mass Effects synnerligen restriktiva kopieringsskydd (som EA insisterade på) låtit höra sig lyckades Bioware förhandla till en annan variant - det faktiska kopieringsskyddet är inte mer än en simpel DVD-check. Istället så ger de betalande kunder extra material i form av DLC. Belöna snarare än bestraffa, vilket jag tycker är exakt rätt melodi.

Tack för förklaringen. Jo, det låter rätt vettigt.

Medlem

Ettan var helt jävla fantastisk! Med det mörkare stuket nu i tvåan kommer det förhoppningsvis bli ännu bättre. Redan förhandsbokat mitt exemplar!

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Stephan:
Skrivet av Luciphear:

Skönt med gratis jo, men varför är det DLC?

Det är Biowares version av kopieringsskydd. Efter att protesterna mot Mass Effects synnerligen restriktiva kopieringsskydd (som EA insisterade på) låtit höra sig lyckades Bioware förhandla till en annan variant - det faktiska kopieringsskyddet är inte mer än en simpel DVD-check. Istället så ger de betalande kunder extra material i form av DLC. Belöna snarare än bestraffa, vilket jag tycker är exakt rätt melodi.

Tack för förklaringen. Jo, det låter rätt vettigt.

Håller också med om att det är en trevligare metod. Precis som med Dragon Age, där man fick med DLC när man köpte. Kan tyckas trivialt, men det uppmuntrar till köp hellre än piratkopiering.

Som B.F Skinner kom fram till redan för 70 år sen så är belöning alltid ett mycket effektivare redskap än bestraffning, och det är pinsamt att så få spelföretag tagit det i åtanke.

Inaktiv

presis som det ska vara jag älskar ME

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Stephan:
Skrivet av Luciphear:

Skönt med gratis jo, men varför är det DLC?

Det är Biowares version av kopieringsskydd. Efter att protesterna mot Mass Effects synnerligen restriktiva kopieringsskydd (som EA insisterade på) låtit höra sig lyckades Bioware förhandla till en annan variant - det faktiska kopieringsskyddet är inte mer än en simpel DVD-check. Istället så ger de betalande kunder extra material i form av DLC. Belöna snarare än bestraffa, vilket jag tycker är exakt rätt melodi.

Tack för förklaringen. Jo, det låter rätt vettigt.

Håller också med om att det är en trevligare metod. Precis som med Dragon Age, där man fick med DLC när man köpte. Kan tyckas trivialt, men det uppmuntrar till köp hellre än piratkopiering.

Som B.F Skinner kom fram till redan för 70 år sen så är belöning alltid ett mycket effektivare redskap än bestraffning, och det är pinsamt att så få spelföretag tagit det i åtanke.

Onödig metod tycker jag. Kopieringsskydd? Skämtar ni eller? All DLC till Dragon Age finns ute för pirater, och kommer säkert se likadant ut när Mass Effect 2 släpps.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Onödig metod tycker jag. Kopieringsskydd? Skämtar ni eller? All DLC till Dragon Age finns ute för pirater, och kommer säkert se likadant ut när Mass Effect 2 släpps.

Självklart. Piraterna arbetar hårt, så jag tvivlar inte på att DLCn kommer omedelbart knäckas.

Men det är ju själva idén som är poängen, eller hur? Istället för massiv DRM med online-check och installationsbegränsningar så säger Bioware: "Okej, om ni köper spelet och registrerar det så får ni den här DLCn gratis, och utan krångel."

Det är goodwill, det är smart, och det kanske får några människor mer än vanligt att köpa spelet. I grunden så vill man göra rätt för sig, man vill betala, och det är enklare att göra så när det känns som att företaget litar på en och skjuter till nåt extra som belöning.

Medlem

Okej, jag tänker säga det - Pirater förstör spelindustrin. *puts on flameshield*


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Okej, jag tänker säga det - Pirater förstör spelindustrin. *puts on flameshield*

Jag skulle inte vilja säga att pirater så mycket som förstör spelindustrin, som dom tvingar spelindustrin att till vissa delar omforma sig själv.

Man kan hoppas att en ideologi med value-added snarare än kontroll kommer tvingas fram. Ett synsätt där spelföretagen inte bara slänger ut spelen och sen förlitar sig på reklam och DRM att tvinga fram köp, utan att de satsar på att värna om sina kunder. Att belöna de som köper, med bra support, patchar, tillägg osv.

Man piratar nog inte så gärna från ett företag man har respekt för, och vars spel man genuint gillar.

1
Skriv svar