Krångel med Router, behöver därav en ny men vilken?

Medlem
Krångel med Router, behöver därav en ny men vilken?

tjena.

Jag har lite problem med våran trådlösa router och tänkte därför skaffa en ny men vet inte vilken.
(Problemet är att internet lägger av lite då och då, Jag måste stänga av den och modemet och ha dem avstängda en stund före internet funkar igen...)

*Pris ska max vara 499kr
*Fungera bra i spel sammanhang och ha snabb hastighet

Har ni några bra tips?

/ty


signatur

Rawr

Medlem

Trådat internet?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Ja.
har ju sladd internet och trådlöst om ni hajjar =P


signatur

Rawr

Medlem

Den här routern ska vara bra och stabil:)

Medlem

hmm. Finns det billigare alternativ? =P


signatur

Rawr

Medlem

signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

då går det att koppla in modemet till den antar jag?
Typ internet kabel till modem, kabel till router via modem och sen ethernet kabel från en annan dator in i routern?

Jag förklarar dåligt, vet


signatur

Rawr

Medlem

du menar adsl modem så är mitt svar yes:) Bara tuta och köra


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Sweet. tack för svar /god natt.


signatur

Rawr

Medlem

Routern har ju draft n teknik om man har ett n trådlöst nätverkskort. (stöder även b och g trådlöst) Kör ett usb n dlink nätverkskort mot routern och har tankat som bäst 7.61 mbyte i sek. Det motsvarar typ nästan 2 mp3 låtar i sekunden. Ser även på svt play prima i hd kvalla trådlöst.
Har iof 100mbit nedåt men det visar vilken fart man kan komma upp i om servern man ansluter mot har bra bandbredd


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

1
Skriv svar