00-talet - vinnarna och förlorarna

Robot
00-talet - vinnarna och förlorarna

Ett decennium fyllt av utveckling har just lagts till handlingarna. Vissa prylar och fenomen förändrade hur vi ser på det här med spel. Annat definierade begreppet "epic fail". Vi radar upp fem vinnare och fem förlorare från 00-talet.

#half-life-counter-strike, #half-life-2, #paradox-interactive, #sony, #microsoft, #everquest, #dark-age-of-camelot, #star-wars-galaxies-an-empire-divided, #world-of-warcraft, #warhammer-online-age-of-reckoning, #age-of-conan-hyborian-adventures, #the-lord-of-the-rings-online-shadows-of-angmar, #blizzard, #ageia, #ati, #nvidia, #nokia, #duke-nukem-forever


Medlem
00-talets vinnare och förlorare

Always bet on duke

Medlem

http://tinyurl.com/ykkkqda

Visst släpptes Phantom till slut, dock inte som en konsol.

Medlem

Säger folk verkligen "Em-emo-ärr-pegee"? Just att läsa ihop "emo" där...

Artikelförfattaren gör det uppenbarligen (förutsatt att inte tryckfelsnisse varit framme) men jag har då aldrig hört det annars.

Medlem

Det är något fel här! Duke Nukem bland förlorarna?

Medlem

Sicka förloare alltså.

*kollar på FZ och visslar nonchalant*


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Rolig läsning:)

Medlem

Bra artikel, även om jag tycker att en del röstar lite snett i omröstningen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Vinnare: MMORPG
Förlorare: Fysikkort

Medlem

Hur kan fysikkorten och då specifikt Ageia stå som förlorare när nVidia köpte dem för att få tillgång till tekniken?

För mig skulle det vara en stor vinst att bli rik på något jag utvecklat.


signatur

Wii, Power Mac G5 Quad, MacBook Pro Core Duo.

Medlem

Att Vista skulle hamna på förlorarlistan var ju ingen hög-oddsare direkt... Sämst!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv
Skrivet av daskedennis:

Att Vista skulle hamna på förlorarlistan var ju ingen hög-oddsare direkt... Sämst!

Förutfattade meningar?.
En usb wifi dongle var bara slänga och 1-2 spel jag ville spela funkade inte men jag gillar Vista, stöd för 4gb ram, 64 bit, dx11, ser ingen mening med att skaffa Win 7.

Inaktiv
Skrivet av daskedennis:

Att Vista skulle hamna på förlorarlistan var ju ingen hög-oddsare direkt... Sämst!

Vista var faktiskt så dåligt som dom flesta påstår. när jag väl hade vant mig vid det så var det faktiskt en pina att använda datorer som hade XP installerat.

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Att Vista skulle hamna på förlorarlistan var ju ingen hög-oddsare direkt... Sämst!

Har aldrig förstått vad problemet vart egentligen, jag har aldrig haft några problem med vista och jag skaffade det ganska tidigt.

Men vem vet, jag kan ha haft tur:up:

Medlem
Skrivet av hansfilipelo:

Hur kan fysikkorten och då specifikt Ageia stå som förlorare när nVidia köpte dem för att få tillgång till tekniken?

För mig skulle det vara en stor vinst att bli rik på något jag utvecklat.

I second that. Om man ska tro wikipedia så drog Ageia igång hela trenden med dedikerade beräkningskretsar för parallelliserbara fenomen (t.ex. fysik). Deras PPU-kort blev alltså starten på det som idag blivit compute shader, CUDA och OpenCL. Det är väl snarare så att GPU:n parat sig med PPU:n och fått barnet GPGPU, som verkar vara det nya skivat bröd eller nåt. Så jag skulle snarare se Ageia som en stor banbrytande vinnare. Bara för att fysikkorten inte är separata längre betyder inte att dom inte existerar. Snarare existerar dom i allra högsta grad i nästa generations grafikkort, där den största uppdateringen (förutom tessellation) är just det som Ageia började lansera för flera år sedan.

Redaktör
Skrivet av hansfilipelo:

Hur kan fysikkorten och då specifikt Ageia stå som förlorare när nVidia köpte dem för att få tillgång till tekniken?

Utnämningen gäller kortet, inte tekniken. Det lär ha kostat en hel del att ta fram, det sålde säkerligen inte i några större mängder och de som trots allt köpte ett ångrade sig nog ganska snart.


signatur
Medlem

Skulle vilja sett NGE update i Star Wars Galaxies som en förlorare eller en bubblare åtminstone, för det är det ju.

Medlem

Teknikmässigt blev vi plattskärmade och trådlösa under 00-talet, fast det är inte helt spelrelaterat.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Teknikmässigt blev vi plattskärmade och trådlösa under 00-talet, fast det är inte helt spelrelaterat.

Och begreppen HD och "pixlar/megapixlar" blev vardagsuttryck som förvirrade kära seniorer och pensionärer.

Medlem

Kommer fan inte ens ihåg vad man satt med år 2001. Var det då man hade en 1200+ och tyckte man var bra?
Helt sanslöst vad man fått uppleva, undrar vad som händer 2010-2019. tror inte att vi har skärmar som ådant iaf

Medlem

Att se Vista som en förlorare är väl lite skevt då det sålt som smör i vilket fall?

Medlem
Skrivet av c0rp:
Skrivet av Tybalt:

Teknikmässigt blev vi plattskärmade och trådlösa under 00-talet, fast det är inte helt spelrelaterat.

Och begreppen HD och "pixlar/megapixlar" blev vardagsuttryck som förvirrade kära seniorer och pensionärer.

Fast megapixlar förvirrade fotointresserade pensionärer även på 90-talet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

min åsikt såklart

mmorpg-vinnare
vista - förlorare


signatur

Google is your friend!!!

1
Skriv svar