Nytt moderkort

Tjenare

Har lite planer på att köpa ett nytt moderkort för jag tycker att mitt jag har nu börjar bli lite gammalt (GA-EP35-DS3R).

Det ska vara 775socket och DDR2 minnes platser. Gärna också SLI. Jag har kollat lite på nForce 780i SLI men är det värt att köpa? Har hört folk som har haft problem med just det moderkortet.

Men, kan ni rekommendera något bra moderkort? Gärna några bra RAM-minnen då också.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Tycker det låter sjukt dumt att köpa nytt 775 moderkort nu när i5 kommer till sommaren och i7 redan finns ute.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Sant så sant, men då undrar man hur mycket core i5 kommer att kosta. Efter mina datorköp och allt sånt här i vintras har jag blivit lite fattig.

Samt, med tanke på att jag knappast kommer att byta processor innan nästa vinter så, eller till och med senare, skulle jag hellre vilja maxa min dator jag har just nu.

Och sen ifall jag köper en Core I7 så kommer det att bli vattenkylning och då tar jag och bygger en till dator med större chassi.

Jag är dum att fortsätta använda 775, jag vet.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

vad är felet på moderkortet du har nu, överklockar det inte som du vill? annars finns det väl ingen större anledning att byta vad jag kan se...

gäller det överklockning rekomenderar jag Biostar TPower I45


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Jag har planer på att köpa ett till grafikkort (GeForce GTX 280) utav min kusin, kanske han till och med ger det till mig... Då måste jag dock skaffa nytt nätagg men det vet jag redan vilket.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar