Livstidsprenumeration på Star Trek Online

Robot
Inaktiv
Livstidsprenumeration på Star Trek Online

Borg borg borg borg borg, i am locutus of borg.

MFC
Medlem

livstid?... hänger ju på hur länge utvecklarna o deras servrar är kvar


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Låter värdelöst för mej.

Medlem
Skrivet av MFC:

livstid?... hänger ju på hur länge utvecklarna o deras servrar är kvar

Har inte spelet en livstid då?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

MFC
Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av MFC:

livstid?... hänger ju på hur länge utvecklarna o deras servrar är kvar

Har inte spelet en livstid då?

höhö.. beror ju på vad vi menar med livstid

MMORPG spel är som engångsmobiler.. funkar bara om du har nät och under en begränsad tid.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Hela spelet är värdelöst, först pungar dom ut champions online, vilket blir en flopp sen typ efter (2-3mån?) så släpper dom ett nytt spel med hopp om att man ska börja tjäna pengar på det istället. Dom kan väl försöka satsa ordentligt på ett spel istället för att släppa flera stycken och hoppas på att nån av dom kommer dra in storkovan, tror inte att det är riktigt så det fungerar.

Medlem

Otroligt jävla dåligt att göra en ras enbart väljbar om man väljer att köpa livstidsprenumeration. Fy skam!

Jot
Medlem
Skrivet av Ricken:

Otroligt jävla dåligt att göra en ras enbart väljbar om man väljer att köpa livstidsprenumeration. Fy skam!

Dyker säkert upp som något man kan köpa i efterhand.


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Medlem

Är ju egentligen inte så värst dyrt. Runt 1800kr blir det. Spelar man mer än 1½år så börjar man ju tjäna på det. Tänk om det funnits till WOW nu 5år senare.

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

Är ju egentligen inte så värst dyrt. Runt 1800kr blir det. Spelar man mer än 1½år så börjar man ju tjäna på det. Tänk om det funnits till WOW nu 5år senare.

Yes, inte dumt alls. Efter att de första 16 månaderna gått, hur tar man då ut pengarna som man TJÄNAR på detta erbjudandet?

Medlem

Spelet var kul, faktiskt riktigt kul, men max 3 slots för ett account, 14.99 per månad & micropayments vid sidan av.. nej någon jävla måtta får det vara.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv
Skrivet av anon_19389:
Skrivet av Håkan:

Är ju egentligen inte så värst dyrt. Runt 1800kr blir det. Spelar man mer än 1½år så börjar man ju tjäna på det. Tänk om det funnits till WOW nu 5år senare.

Yes, inte dumt alls. Efter att de första 16 månaderna gått, hur tar man då ut pengarna som man TJÄNAR på detta erbjudandet?

Säljer sitt acc?


signatur

War never changes.

Inaktiv
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av Dannie:
Skrivet av Håkan:

Är ju egentligen inte så värst dyrt. Runt 1800kr blir det. Spelar man mer än 1½år så börjar man ju tjäna på det. Tänk om det funnits till WOW nu 5år senare.

Yes, inte dumt alls. Efter att de första 16 månaderna gått, hur tar man då ut pengarna som man TJÄNAR på detta erbjudandet?

Säljer sitt acc?

Nja, tolkade det snarare som att man TJÄNAR 15$/månad efter att de första 16 månaderna gått.

Inaktiv
Skrivet av anon_19389:
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av anon_19389:
Skrivet av Håkan:

Är ju egentligen inte så värst dyrt. Runt 1800kr blir det. Spelar man mer än 1½år så börjar man ju tjäna på det. Tänk om det funnits till WOW nu 5år senare.

Yes, inte dumt alls. Efter att de första 16 månaderna gått, hur tar man då ut pengarna som man TJÄNAR på detta erbjudandet?

Säljer sitt acc?

Nja, tolkade det snarare som att man TJÄNAR 15$/månad efter att de första 16 månaderna gått.

Nej man sparar pengar på det, tjänar så får man pengar, sparar så behåller man pengar som annars skulle ha används i vanliga fall.

Det är stor skillnad på att spara och tjäna pengar

Det är som att säga att man tjänar tio kronor på ett erbjudande på ICA, man tjänar inte utan sparar en tia

Inaktiv
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Dannie:
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av Dannie:
Skrivet av Håkan:

Är ju egentligen inte så värst dyrt. Runt 1800kr blir det. Spelar man mer än 1½år så börjar man ju tjäna på det. Tänk om det funnits till WOW nu 5år senare.

Yes, inte dumt alls. Efter att de första 16 månaderna gått, hur tar man då ut pengarna som man TJÄNAR på detta erbjudandet?

Säljer sitt acc?

Nja, tolkade det snarare som att man TJÄNAR 15$/månad efter att de första 16 månaderna gått.

Nej man sparar pengar på det, tjänar så får man pengar, sparar så behåller man pengar som annars skulle ha används i vanliga fall.

Det är stor skillnad på att spara och tjäna pengar

Det är som att säga att man tjänar tio kronor på ett erbjudande på ICA, man tjänar inte utan sparar en tia

Hahaha, jag som trodde ironin i mina inlägg var uppenbar.

Medlem

Tycker fler MMO's borde erbjuda livstids subscriptions, har en själv på LotrO och det är smidigt och trevligt som fean

Medlem
Skrivet av Nasder:

Tycker fler MMO's borde erbjuda livstids subscriptions, har en själv på LotrO och det är smidigt och trevligt som fean

Hur mycket kostar det att få det på LotRO och var köper man det?


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem
Skrivet av anon_19389:
Skrivet av Håkan:

Är ju egentligen inte så värst dyrt. Runt 1800kr blir det. Spelar man mer än 1½år så börjar man ju tjäna på det. Tänk om det funnits till WOW nu 5år senare.

Yes, inte dumt alls. Efter att de första 16 månaderna gått, hur tar man då ut pengarna som man TJÄNAR på detta erbjudandet?

Du tjänar ingenting på det. Däremot SPARAR du pengar.

Tjänar pengar gör man när man jobbar.

Medlem

detta tjat varjegång någon nämner tjänar, alla vet vad man menar och det är ett generellt utryck, så sluta vara sådanna språkpoliser!

Inaktiv

Ett öre sparat är ett öre tjänat.

Inaktiv

Skulle var OK om det inte var för att man bara får spela en speciell ras om man köper det.

FLOPP


signatur

a"C"RED -

Medlem

Tror många slutar, börjar, slutar, tar paus osv med sådana spel. Jag skulle aldrig våga köpa en "livstidsprenumeration" om den kostar så mycket.


signatur
Medlem

detta finns till wow också, vad är det som är speciellt?

Inaktiv

Typiskt, pre-orderbonusar så att man ska betala så mycket som möjligt innan det kommer några reviews. Spelet ser inte särskilt kul ut och det verkar som att utvecklarna också vet det.

Medlem

OBSERVERA!!
Jag betalade för livstidsmedlemskap men summan de drog från mitt konto är inte 239.99$ som det står i tråden här eller på deras hemsida. För oss svenskar tar de en extra avgift på ca500kr för VAT.
Alltså fick jag betala 304.762$

Så innan ni betalar så räkna med VAT'en.
Inte för att jag förstår varför man ska betala VAT för en dylika onlinetjänst.

Medlem

Livstidsprenumeration visade sig ju otroligt lönsamt i Hellgate: London...

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

OBSERVERA!!
Jag betalade för livstidsmedlemskap men summan de drog från mitt konto är inte 239.99$ som det står i tråden här eller på deras hemsida. För oss svenskar tar de en extra avgift på ca500kr för VAT.
Alltså fick jag betala 304.762$

Så innan ni betalar så räkna med VAT'en.
Inte för att jag förstår varför man ska betala VAT för en dylika onlinetjänst.

Skatten (inte avgiften) heter moms på svenska.

Och att betala 25% moms borde du vara rätt van vid...

Medlem

hm, luktar det inte lite så att studion antingen inte tror på sitt spel i längden eller att dom är desperata på pengar när dom lägger fram ett erbjudande som detta?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Nja, men Hellgate: London satte ju i alla fall ett gott exempel på det mer negativa med en sådan här deal.

12
Skriv svar