Livstidsprenumeration på Star Trek Online

Medlem
Skrivet av Preed:

hm, luktar det inte lite så att studion antingen inte tror på sitt spel i längden eller att dom är desperata på pengar när dom lägger fram ett erbjudande som detta?

De gjorde samma till släppet av Lotro som faktiskt var ett riktigt bra spel med ett starkt varumärke alltså Sagan om Ringen böckerna.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

OBSERVERA!!
Jag betalade för livstidsmedlemskap men summan de drog från mitt konto är inte 239.99$ som det står i tråden här eller på deras hemsida. För oss svenskar tar de en extra avgift på ca500kr för VAT.
Alltså fick jag betala 304.762$

Så innan ni betalar så räkna med VAT'en.
Inte för att jag förstår varför man ska betala VAT för en dylika onlinetjänst.

Det finns en liten grå text på sidan där det faktiskt står följande, om än lite svår att se. Men det är alltid viktigt att läsa det finstilta

Skrivet av Star Trek Online:

Prices displayed are not inclusive of VAT for purchases from the European Union (EU). VAT is charged in accordance with the local legislation in each member state and varies from 15% to 25%.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Detta kom med LOTRO när det släpptes också, så extremt besviken att jag inte körde på det då.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av dmon:

detta finns till wow också, vad är det som är speciellt?

Om de inte har ändrat det nyligen, så är livstidsprenumeration inte tillgänlig för allmänheten i WoW. Det är det till STO.

Medlem

Dom planerar alltså att bara vara aktiva i två år då priset på livstids prenumerationen bara täcker så långt och lite till.

Medlem
Skrivet av TysN:

Detta kom med LOTRO när det släpptes också, så extremt besviken att jag inte körde på det då.

Det är bra stor skillnad på att erbjuda livstids premium tills dagen innan launch, och erbjuda den närsomhelst.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Är imponerade att det blev så många kommentarer angående att tjäna och spara.
Självklart sparar man ju.

Medlem

Har svårt att tro att allt för många är sugna på detta, jag menar titta bara på champions online Cryptic är ett stort skämt som företag och gör allt för att lura folk på pengar. Synd att de är helt oförmögna att anpassa sig annars hade Star trek online kunnat bli riktigt bra.

Medlem
Skrivet av visan:

Dom planerar alltså att bara vara aktiva i två år då priset på livstids prenumerationen bara täcker så långt och lite till.

Snarare att den genomsnittliga köparen spelar ungefär så länge.

Medlem

kan inte säga att det är livstidsprenumeration men jag har 25års gratis WoW :D:D kanske det är livstid i WoW och kanske inte..who knows när serverna stänger...fast man spelar inte spelet längre ho ho ho

Medlem

Gurkoz, tror de la dit texten i efterhand om jag inte har helt fel.
Hur som helst, priset är som sagt inte det de anger på sidan utan mycket högre. ca 500 kr extra för oss svenskar.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Gurkoz, tror de la dit texten i efterhand om jag inte har helt fel.
Hur som helst, priset är som sagt inte det de anger på sidan utan mycket högre. ca 500 kr extra för oss svenskar.

Priset är vad de sagt, sen kan de inte kontrollera att svenska staten vill lura oss på 25% mer. Alla länder i EU har väl olika % moms, och det är något som alltid tillkommer om man inhandlar något utanför EU.
Så oavsett vad du köper utanför EU får DU som köper alltid räkna med extra moms på det. Skulle bli ett jävla extrajobb för butikerna att ange priser för alla olika länder i världen

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

Priset är vad de sagt, sen kan de inte kontrollera att svenska staten vill lura oss på 25% mer. Alla länder i EU har väl olika % moms, och det är något som alltid tillkommer om man inhandlar något utanför EU.
Så oavsett vad du köper utanför EU får DU som köper alltid räkna med extra moms på det. Skulle bli ett jävla extrajobb för butikerna att ange priser för alla olika länder i världen

Bara för att förtydliga så är skillnaden alltså att när man handlar inom EU så ingår moms i det angivna priset.

Medlem

Spelet är ritkigt beroende framkallande, det ska jag ge dom, men jag tror inte spelet har potential än för en livstids subscription, Thank you sir, come again!

Medlem

Grejen är att det är en säkerhetsgrej för spelutvecklarna. Om spelet skulle lägga ner efter ett halvår så tjänar företaget en massa på dessa livstidsköpare medan livstidsköparna förlorar.

Därför erbjöd aldrig Blizzard något liknande till WoW. Deras spel har hög kvalitet och är populära länge.

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Grejen är att det är en säkerhetsgrej för spelutvecklarna. Om spelet skulle lägga ner efter ett halvår så tjänar företaget en massa på dessa livstidsköpare medan livstidsköparna förlorar.

Därför erbjöd aldrig Blizzard något liknande till WoW. Deras spel har hög kvalitet och är populära länge.

I mmo spelbranschen har man ett begrepp som heter 'player churn rate' vilket i lætta drag betyder "hur många spelare som stannar relativt till antalet subscribers". Låg churn rate så tjænar føretaget mer pengar.

Jag kan också tro att genom alla deras MMO de skapat har de sett att medellivslængden før ett konto ær sækert en / två månader under livstidsbetalningsumman.

Bakom kulisserna ær allt utkalkulerat i pengar.

Så nej, de tror givetvis på sin produkt.

Inaktiv

Ja men det är ju roligt att en del kan ha 0 i månadskostnad medans andra Måsta ha över 100kr, fan en tjuga högst annars får det va.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Grejen är att det är en säkerhetsgrej för spelutvecklarna. Om spelet skulle lägga ner efter ett halvår så tjänar företaget en massa på dessa livstidsköpare medan livstidsköparna förlorar.

Därför erbjöd aldrig Blizzard något liknande till WoW. Deras spel har hög kvalitet och är populära länge.

Snarast så är det en säkerhetsgrej för spelarna
Genom att erbjuda en livstidsprnumeration till ett fåtal (väldigt begränsad tid) får de snabbt in pengar till nya/fler servrar, snabb support/patchar och annat så spelet får en smidig start (som nyemission i Aktiebolag).

Blizzard hade snarast nog stor kassakista för att klara den första tiden efter WoWs start utan problem, sedan är väl det egentliga skälet att Blizzard aldrig skulle göra något som spelarna kunde tjäna på

Trycket på servrarna är enorm och spelet är riktigt kul, som en andlig uppföljare till Freelancer, och själv kommer man att spela. Champions Onlien var synd, men det spelet var dödfött redan från början, Cryptic verkar lyssna på fansen och ska implementera en kommandobrygga + övrig interiör, tror spelet blir grymt. Inte lika hjärndött som WoW, utan hyfsat intressant med hyfsat unika karaktärer

Medlem

Eftersom jag gärna vill se hur spelet är vid launch eller där omkring så kan jag inte med gott samvete betala en livstids prenumeration sen efter launch o nån månad visst då har man ju lite mer fakta till hands.

Jag misstänker ganska kraftigt att extra character slots o raser kommer gå att köpa i deras cryptic shop givetvis inte direkt vid launch men lite senare.

Och hur kul är det att spela borg o flyga ett federation skepp känns helt fel.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Livstidsprenumerationer är riktigt bra, fler borde skaffa dom som sagt


signatur

Game long and prosper

Medlem

Vad är det för Livstidsprenumerationer till wow som folk pratar om ?

MrX
Medlem

För dem som vill veta vad det blir exakt i svenska kroner just nu för en livstidsprenumeration på Star Trek Online: 2.122,79kr -_-

Medlem

Om det floppar och dör lika snabbt som dom allra flesta mmo's har gjort så är det ju knappast en vidare bra deal.

Medlem
Skrivet av Burtas:

Vad är det för Livstidsprenumerationer till wow som folk pratar om ?

De har aldrig existerat.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Mikaelh:

Grejen är att det är en säkerhetsgrej för spelutvecklarna. Om spelet skulle lägga ner efter ett halvår så tjänar företaget en massa på dessa livstidsköpare medan livstidsköparna förlorar.

Därför erbjöd aldrig Blizzard något liknande till WoW. Deras spel har hög kvalitet och är populära länge.

Snarast så är det en säkerhetsgrej för spelarna
Genom att erbjuda en livstidsprnumeration till ett fåtal (väldigt begränsad tid) får de snabbt in pengar till nya/fler servrar, snabb support/patchar och annat så spelet får en smidig start (som nyemission i Aktiebolag).

Blizzard hade snarast nog stor kassakista för att klara den första tiden efter WoWs start utan problem, sedan är väl det egentliga skälet att Blizzard aldrig skulle göra något som spelarna kunde tjäna på

Trycket på servrarna är enorm och spelet är riktigt kul, som en andlig uppföljare till Freelancer, och själv kommer man att spela. Champions Onlien var synd, men det spelet var dödfött redan från början, Cryptic verkar lyssna på fansen och ska implementera en kommandobrygga + övrig interiör, tror spelet blir grymt. Inte lika hjärndött som WoW, utan hyfsat intressant med hyfsat unika karaktärer

Bryggan finns ju redan, dock kan man inte göra mycket där, men den finns.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Bryggan är väl om man vill va lite extra kool och ha guildmeetings och möta upp varandra, eller i RP syfte kanske. Förtidigt att säga nu om det någon funktion i det överhuvudtaget, för det gör det inte under BETAN iaf.

Tror dock inte på att Blizzard sitter på en sådan stor kassa-ko som alla påpekar, vågar inte tänka tanken nästan hur mycket deras högvkarter kostar. Ser ut som en hel stad. Tror deras inkomst är välbalanserad med deras utgifter.
Blizzard lånar pengar från bankerna som alla andra, ända skillnaden är att Bankerna vet att Blizzard är goda för det dom lånar. Mina tankar iaf :).

Iaf, "life-subscriber" säg rätt bra några poster upp. Det här har ekonomer gått igenom säkert väldigt puntligt med deras förra MMO där.
Största misstaget av det hela för Cryptic är om spelet blir en hit, då kanske det är dags att tänka om.
Om Blizzard gick på livstids konton så hade dom förlorat så himla mycket pengar.

Jag tycker spelet är skit roligt, redan beställt Gol-dedition ifrån Webhallen och ser fram emot den klara produkten..

Men jag skulle ge spelet några månader efter release fören det blir något verkligt av det.

Det Cryptic har som säker inkomst källa är trekkers i Nord Amerika. Finns ingen fanbase som är så "devoted". Såg på Trekkies (Film) förut när man fick se hur en snubbe betalade 1600 dollar (1997s dollar valuta) för en Klingon mask man sätter på pannan som var använd i något Star Trek TNG avsnitt... Säger en hel del ja?

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Spelet var kul, faktiskt riktigt kul, men max 3 slots för ett account, 14.99 per månad & micropayments vid sidan av.. nej någon jävla måtta får det vara.

Japp, tyckte också det var helt OK, dock inte "150kr/månad"-OK. Hade det varit 50-70kr istället så hade jag nog fortsatt efter betan.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Problemet med varför star trek online (STO) inte är värt en livstidssubscription är:

1. Spelet är instansbaserat och med det menar jag inte att vissa zoner är instanser som wow, utan i STO är ALLT instansbaserat.

Om vi ska jämföra det med WoW så finns det orgrimmar instanser, the barrens instanser osv osv. Så fort det är mer än typ 50 pers i en zon så bildas en ny instans.

Sannolikheten att träffa samma person två gånger blir alltså mycket liten. Enda sättet att hamna i samma instans är att vara i samma grupp eller specifikt välja vilken instans ( varje instans har ett nummer ) som man vill hamna i. Max 100 pers i varje instans dock.

2. Inom ett år så har Starcraft 2, diablo 3 (förmodligen) och Star Wars the old republic kommit, alltså JAG lär iaf inte lira det mer än ett år.

3. Spelet e sjukt buggigt just nu, alltså, sjukt buggigt o release är om två veckor. Buggrapporteringssiffran var i lördags 405,000 rapporter. I söndags när jag rapporterade en bugg så fick den rapporten nummer 450,000 någonting. Dvs ca 45000 nya rapporter på bara en dag. Det ger ju er en indikation om hur buggigt det faktiskt är.

Det finns två raser i betan, klingon och federation.

Det finns en del kontent till federation, EN DEL.. inte jättemycket.

Till klingon finns 3 quests och sedan finns det bara pvp quests som går ut på att köra 20 manna (10v10) instanser mot varandra likt ett WoW arathi basin fast mitt i rymden och inte alls lika avancerat.

Jag har lvlat till lvl 11 som klingon och inte hittat några andra quests alls förutom dom tre som jag fick precis i början.

Alltså, NOLL kontent.

Tiv

12
Skriv svar