Grannarna använder mitt trådlösa!

Inaktiv
Grannarna använder mitt trådlösa!

Det är så att jag har betongväggar i mitt hus. Min Linksys router klarade inte att leverera räckvidden som behövs. Så jag blev rekommenderad att köpa en access punkt.

Den här
Nanostation2

Problemet är inte längre att jag har dålig räckvidd. Men jag är osäker på hur jag sätter lösenord på den och logga in på nätverket? För min granne säger att han kommer in på mitt trådlösa. Hjälp!

Inaktiv

Ska räcka med att du sätter ett lösenord. Han kommer fortfarande åt den men kommer att se lösenordskravet ....


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Läs manualen ordentligt. Ditt problem är att du inte satt upp säkerheten korrekt. Använd t.ex. WPA2 så kommer han definitivt inte in på ditt nät. Quickstart-guiden verkar innehålla all information du behöver.

Inaktiv
Skrivet av johanp:

Läs manualen ordentligt. Ditt problem är att du inte satt upp säkerheten korrekt. Använd t.ex. WPA2 så kommer han definitivt inte in på ditt nät. Quickstart-guiden verkar innehålla all information du behöver.

Den Quick Starten hade jag totalt missat. Fick WPA2 att fungera, mitt windows frågade efter lösenordet automatiskt sen.

Tack för hjälpen!

1
Skriv svar