Napoleon: Total War filmat

Robot
Inaktiv
Napoleon: Total War filmat

Ser bra ut, och man får anta att spelet nu kommer vara hyfsat buggfritt och balanserat vid release (och inte först över 6 månader efter release som ETW) eftersom det bygger på samma motor och börjar i slutet av samma tidsperiod.

Medlem

Jag längtar efter att få smiska Napoleon-stjärt som Sverige. Om det är möjligt.

*EDIT*
Norden var inte ens med på kartan dom visade. -_-

ro
Medlem

Inte mycket nytt under solen här. Lite nya enheter, animationer. Attrition är ju nytt, men jag hade hellre sett att de fixat den urusla AI'n istället för att lägga till ett nytt moment som datorn förmodligen inte klarar av..
Multiplayer campaign map blir ju förhoppningsvis något att ha, även om mina förväntningar är väldigt små.
Fast vädrets påverkan är ju alltid fint.

En hyffsat up to date preview:

http://www.gameplanet.co.nz/pc/games/159664/previews/134364.N...

Medlem

Kul att få spela som den mäktiga Napoleon blir nog ett köp:)


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Hade nog kunna blivit nåt om det varit seriösa utvecklare av spelet. Men nej. Den tiden man ens tänkte på att köpa ett Total War spel är över sen länge!

Medlem

Korrekturläsning innan publicering vore uppskattat.

Medlem

Låt mig gissa, de har skitit att fixa taktik-AI:n som varit trasig sedan Rome och istället gjort massa snygga modeller och grafikeffekter för att kunna sälja ännu ett ofärdigt spel till fullpris?

Makalöst att det är samma utvecklare som en gång gav oss kvalitetsspel som Shogun: TW och det första Medieval: TW.

Inaktiv

Det finns så otroligt många intressanta konflikter under 1700-talet som dom totalt sopat med till exempel att sätta en 1780-tals skin på allas line infantry som man får redan vid starten år 1700.

Så mycket dom borde göra om, göra rätt. Men skiter i det och kör på nästa århundrade istället med ursäkten, vi gör det bättre nästa gång som man hört sedan Rome.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Själv ska man ju såklart spela som Wellington.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Var det bara jag som tyckte Empire var undermåligt jämfört med de tidigare spelen? Textfonten var totalt värdelös, och spelet var rätt så likadant också.

Nädu, Rome och Medieval 2 är mina favoriter, speciellt när det finns pärlor som Call of Warhammer och Third Age.

Inaktiv

Är de bara ja som aldrig spelar in gam slag. utan låter alltid datorn simulera detta?

Medlem

Blev så brutalt besviken på Empire att det antagligen inte blir några fler köp av spel från Creative Assembly, och detta från någon som köpt alla tidigare spel i serien.

Medlem
Skrivet av Aeschylus:

Blev så brutalt besviken på Empire att det antagligen inte blir några fler köp av spel från Creative Assembly, och detta från någon som köpt alla tidigare spel i serien.

Har också köpt alla tidigare TW-spel, men går i samma tankar, men så vet jag ju att när nästa TW kommer ut så kommer jag att bli att sugen igen.

Medlem

när jag läste "magkelaren" så visste jag att spiken låg bakom artikeln. sjukt kul!

Medlem

Kan inte mer än instämma med de flesta här. Faktum är att Shogun:TW och kanske Rome:TW var de bästa spelen, även om de var långt ifrån perfekta de med.

Vad hände med de sköna ninja-assasination filmerna som fanns i Shogun egentligen?

Och efter jag vet inte hur många spel har de fortfarande inte lärt sig att göra vettig kollision på terräng och fort. Det är nog första gången jag säger det men hade gärna sett att någon annan studio fått göra nästa spel.

Inaktiv

Man ska inte överdriva gamla minnen från de tidigare spelen. Jag laddade in MTW för ett tag sen och spelade med patchar och fan-mods, och AI:n är inte brillant där heller direkt. Dessutom har AI:n blivit bättre i ooch med de senaste patcharna även om den fortfarande kan förbättras förstås, framförallt Battle AI:n.

Medlem

En idé att rädda denna spelserie är kanske att minska antal sodater och annat och ge mer kraft åt AI!? Jag är en lekman och förstår mig inte på programering så bra, men det verkar å andra sidan inte CA heller göra

Inaktiv
Skrivet av Jonny:

En idé att rädda denna spelserie är kanske att minska antal sodater och annat och ge mer kraft åt AI!? Jag är en lekman och förstår mig inte på programering så bra, men det verkar å andra sidan inte CA heller göra

Stämmer nog rätt bra att CPU-tid först och främst dedikerats till grafiken och inte AI.

Vi får väl se vart de tänker ta Total War serien efter Napoleon Total War (som egentligen är en ETW expansion i fullpris enligt mig, gissar att SEGA behöver mer pengar).

Närmast historiskt ligger ju amerikanska inbördeskriget, då kan de behålla stora delar av battle-motorn då striderna inte skiljer så markant. Däremot får de kasta skeppsstrid och det finns inte så mycket när det gäller diplomati och antal involverade nationer heller. Men de kan förstås utveckla spelet på andra fronter och göra det mer detaljerat.

Eller så tar de tar ett äldre TW spel och gör om det med nya motorn. Jag skulle inte säga nej till Shogun 2, men internationella marknaden för ett sånt spel kanske inte är så stor. Skulle tippa att t.ex. America Total War skulle sälja bra i USA i alla fall. Men mer logiskt skulle det heta Civil War och inte Total War då.

Medlem
Skrivet av Buio:

Man ska inte överdriva gamla minnen från de tidigare spelen. Jag laddade in MTW för ett tag sen och spelade med patchar och fan-mods, och AI:n är inte brillant där heller direkt. Dessutom har AI:n blivit bättre i ooch med de senaste patcharna även om den fortfarande kan förbättras förstås, framförallt Battle AI:n.

Vad jag vill minnas är att AI:n i MTW var ganska lurig. Dels kunde den splittra upp sin styrka och flanka en. Även att den fick förstärkning var skoj. Minns när man kämpat till sista man och man äntligen pustade ut efter "seger". Då ser man till sin fasa att ännu fler trupper är i antågande!
Det var tider det

Jag börjar bli ganska sugen på att spela det igen. Någon som kan rekommendera en bra mod?

Inaktiv

Måste erkänna att det var ett tag sen jag spelade, kanske ska dra igång en ETW kampanj med någon mod jag också. Slutade aldrig min Nederländska (United Provinces) storkampanj, där jag utan att förklara krig en enda gång och trots massor av diplomati och gåvor i princip hamnade i krig med varenda nation ändå. Hade 60% eller mer av Europa, vilket allting kommit från vedergällning mot nationer som förklarade krig mot mig.

Skrivet av Jonny:

Hade nog kunna blivit nåt om det varit seriösa utvecklare av spelet. Men nej. Den tiden man ens tänkte på att köpa ett Total War spel är över sen länge!

Exakt trailern var ju bra men vid det här laget är man van vid såkallat "valfläsk" och annan pr.

Hade det vart de 2 killarna bakom "Madminutegames" så hade ETW och detta blivit rejält maffigt. För er som inte vet vad jag snackar om kan kolla här http://www.fz.se/spel/take-command-2nd-manassas .


signatur
Skrivet av Jonny:

En idé att rädda denna spelserie är kanske att minska antal sodater och annat och ge mer kraft åt AI!? Jag är en lekman och förstår mig inte på programering så bra, men det verkar å andra sidan inte CA heller göra

2 snubbar ligger bakom "Madminutegames" som skapade ultimata slagfälts spelet med mer är än 100000 trupper på en karta utan större problem med tusen ggr bättre AI dessutom.


signatur
Medlem

Din länk funkade inte! Vill gärna se vad det är för något!

Medlem
Skrivet av Jonny:

Din länk funkade inte! Vill gärna se vad det är för något!

Hint: Vad kan rimligtvis vara felet om en URL slutar med en punkt?

Medlem

Fixa multiplayerkampanj i Empire innan ni börjar fixa med ett nytt spel ffs! GAH!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv
Skrivet av Deathwisher:

Fixa multiplayerkampanj i Empire innan ni börjar fixa med ett nytt spel ffs! GAH!

Den har funnits i beta sen början på december. Så det är bara att registrera sig och börja testa. Den lär dock inte släppas som en klar produkt innan NTW släpps.

1
Skriv svar