Kommer jag kunna lira detta spel?

Medlem
Kommer jag kunna lira detta spel?

Har fått en beta key från www.thehunter.com och undrar om jag ens ska kunna njuta när jag spelar det?
Minimum specs för spelet:

'' Pentium 4 (3 Ghz)
1 GB RAM
256 MB Graphics Card

Video Cards that The Hunter presently supports are:

Nvidia:

* 7 Series (from 7600 and above)
* 8 Series
* 9 Series
* 260
* 280

ATI:

* X1800 (and above)
* HD 2000 series
* HD 3000 series
* HD 4000 series ''
mina specs är:
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
1023 MB RAM
Microsoft Windows XP Home Edition (Build Service Pack 32600)
NVIDIA GeForce 7100 GS (GeForce 7100 GS)
.
Tacksam för svar!


signatur

Wai

Medlem

Enligt specs så faller du lite på processor och grafikkort. Kanske är spelbart ändå men det är tveksamt.


signatur
Medlem

Ditt grafikkort kommer inte klara av det nej, inte i närheten.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

hopp, då får jag väl fråga brorsan eller ge bort den '' SNYFT '' :'(


signatur

Wai

Inaktiv

Gissar att du kör 800 FSB i sådana fall bör det gå att spela det.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:

Gissar att du kör 800 FSB i sådana fall bör det gå att spela det.

FSB:O?


signatur

Wai

Medlem

om du laddar ner cpu-z (gratis) kan du se vilken fsb du har, kanske går att se någon stans i windows också?

tror iofs inte att p4 3GHz finns med 533 fsb?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Annars kan jag ta BETA nyckeln


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av unix:

Gissar att du kör 800 FSB i sådana fall bör det gå att spela det.

Menar du att det skulle gå med ett 7100GS! Knappast, i alla fall så skulle det lagga något otroligt.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Jag skulle tippa att han menar att om processor har en FSB på 800MHz så kan den räcka även om den är 200MHz för klen enligt minimi specsen.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Ja men minimumspecs på grafikkortet är fortfarande 7600.

http://www.inno3d.com/products/graphic_card/gf7_pcie/7100gs.h...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Jo men jag tror han refererade till CPUn endast då det framstår som tämligen självklart att grafikkortet inte skulle orka och att detta måste bytas oavsett.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Don't see the point, även om han bytte GPU så skulle nog spelet lagga något ofantligt pga. resten av datorn.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

1. Lagga beror inte på CPU, GPU eller minne...
2. Den som lever får se, men det är troligt ja. Frågan var dock om det var möjligt att spela det och vi kom fram till att det eventuellt skulle vara möjligt med ett nytt grafikkort.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar