Aliens vs Predator

Medlem

Haha, jag måste säga att jag gillar humorn Calle har i sina artiklar. Påminner mycket om gamla High-Score och deras recensioner, man kunde garva sig harmynt åt deras skämt. Blir ett givet köp detta, jag hoppas faktiskt mer på Colonial Marines dock.

Medlem

Svårt att uttala sig innan man ens testat det, tycker det ser lovande ut hitills alla videos och bilder jag sett.

Medlem

Ser coolt ut


signatur

Trust is for fools...

Inaktiv

Ser lovande ut!
Bokat survivor edition till PC redan, synd bara att Hunter Edition verkar vara konsol exklusiv...

Medlem

Fasta hopppunkter?!? Låter på tok för linjärt för min smak. Sen att det redan nu verkar segt bådar inte gott. Sen är det väl fullproppat med scriptade scener och cutscenes
Rebellion verkar gå samma väg som många andra utvecklare. Konsolanpassning tätt följt av konkurs.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

gnu
Medlem

får väl hoppas på att colonial marines blir bra då detta inte verkar leva upp till föregångarna.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Eisenhart73:

Fasta hopppunkter?!? Låter på tok för linjärt för min smak. Sen att det redan nu verkar segt bådar inte gott. Sen är det väl fullproppat med scriptade scener och cutscenes
Rebellion verkar gå samma väg som många andra utvecklare. Konsolanpassning tätt följt av konkurs.

De är inte fasta, du väljer själv vart du vill hoppa, den indikerar bara om det är möjligt.

Skrivet av Azare:

Haha, jag måste säga att jag gillar humorn Calle har i sina artiklar. Påminner mycket om gamla High-Score och deras recensioner, man kunde garva sig harmynt åt deras skämt. Blir ett givet köp detta, jag hoppas faktiskt mer på Colonial Marines dock.

Tack!


signatur
Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Rebellion verkar gå samma väg som många andra utvecklare. Konsolanpassning tätt följt av konkurs.

Går de i konkurs efter att de börjat konsolanpassa sönder spel så kan man i alla fall vara en smula skadeglad...

Ase
Medlem

Är väl som vanligt en serie förstörs för att anpassas till konsoll
ett steg framåt(snyggare grafik )flera steg bakåt(kontroller ,storlek ,OSV ) Äger själv en konsoll (som extender duger knappt till det heller men familjeunderhållning e den bra på. Men spelande nej

Medlem
Medlem

Lite underlig text på slutet, känns som det saknas ord.

Bra förhandstitt i alla fall


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vad kan man begära av en shooter wysiwyg, samma gäller strategispel, jrpg osv. allt grundar sig i samma grundmoment.

Jag kvarstår på min förbokning fullt medveten om att det är en shooter, hoppas bara den som ovanstående skribenter nämner inte lider av konsolsjukan....

Medlem

Tycker det är riktigt dåligt att göra en uppföljare till en PC-exklusiv serie till Konsol, bara för att sen porta det från Konsol till PC. Usch och Fy! Inte ens alla Special Editions kommer till PC. Vad fan är det liksom?? Bara för man inte har en konsol ska man inte kunna få samma saker?? Värdelöst!! Vi som inte tycker om Konsolspel blir bortglömda i dagens spelsamhälle.

Bra recension, men ett köp: NEJ!!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Som sagt, verkar konsol(idiot)anpassat. *suck*

Fast med moddar kanske detta blir spelbart, vem vet?

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Som sagt, verkar konsol(idiot)anpassat. *suck*

Fast med moddar kanske detta blir spelbart, vem vet?

Ingen SDK.

Medlem

So what? SDK är inget krav. Det underlättar, men är knappast något krav för att kunna modda.

Kolla tex vad otroligt mycket modcommunityt gjort för ubåtssimulatorn Silent Hunter 3, och det helt utan SDK eller hjälp från Ubi.

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Tycker det är riktigt dåligt att göra en uppföljare till en PC-exklusiv serie till Konsol, bara för att sen porta det från Konsol till PC. Usch och Fy! Inte ens alla Special Editions kommer till PC. Vad fan är det liksom?? Bara för man inte har en konsol ska man inte kunna få samma saker?? Värdelöst!! Vi som inte tycker om Konsolspel blir bortglömda i dagens spelsamhälle.

Bra recension, men ett köp: NEJ!!

Konsoll anpassat ja, spelet är dock inte en port tekniskt sett, då deras inhouse engine utvecklas på alla 3 platformarna samtidigt.

Medlem
Skrivet av zauii89:

kolla in den här balla trailern som kom ut idag , http://www.youtube.com/watch?v=ZgN2ChA49N8&feature=player_emb...

Den var fet! Jag ska döma spelet först efter jag testat pc-demot.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Hur var kontrollerna?. Var dom bättre på konsol eller samma?

Medlem

Har tvivlat tidigare, å det här satte spiken i kistan för mig, spara pengarna till något roligare.

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Darkst@r:

Tror de att spelarna är dumma eller?

I korthet, ja. Den radikala förändring av spelardemografi som skett under 00-talet med bl.a. stor spridning av Xbox i USA har lett till att spelindustrin nu gör spel för dumma spelare för att få maximal vinst. Det är inget skämt, eller det minsta roligt.

Snarast är det väl Nintendo med deras mainstream och självspelande spel som föranlett den utvecklingen?
Det enda xbox gjorde var att visa att man kunde spela FPS/RPG/Äventyr på konsol med stor framgång, vilket också föranledde början till slutet för PC-eran.

Kul att det nu är nVidia/ATI som desperat försöker få folk att köpa deras dyra kort, och byta efter 2 år, tur att det inte fungerar längre. Nu måste även de satsa på bra produkter som kan överleva på marknaden i 5-7år utan större problem.

Sen är det fel att säga att spelen blivit enklare ppga konsolerna, CSS var långt enklare än 1.6 och båda är PC-exklusiva. WoW är rusikt enkelt, 4+ i åldersgräns, återigen PC. Snarast handlar det om att spelarna blir yngre, och otåligare. Dagens unga orkar inte med "trial and error" i spel, dör de mer än 3 ggr ska de få hoppa över banan?!
Skrämmande utveckling för oss som gillar en utmaning oavsett format, och som avskyr usla PC-konverteringar btw

Medlem

Ni får ju inte glömma att utvecklingskostnader ökat enormt jämfört med den "gamla tiden".
Finns ju en anledning att Hollywood endast producerar mainstream-filmer som inte vågar så mycket, lägger man ned 200miljoner kronor på en film så vill man inte gärna gå med förlust.

Medlem
Citat:

...älskar du de två första delarna lär detta tillgodose dina behov av att bita eller slita av huvudet någon.

Har jag mycket svårt att tro av den senaste tiden smörja man fått ta del av (gameplay-filmer, multiplayer-demo, m.m.).


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar