Medlem
Ny gaming mus!

Tjena! Min MX310 gick sönder igår, försökte laga den men har insett att jag måste köpa en ny mus.
Jag vill ha en bra gaming mus, spelar mycket Quake 3 (snabbt fps-spel). Den ska inte vara så stor att man bara slänger på handen och släpar, men ändå passa min hand, höger=)

Tack på förhand!

Edit: När jag hade MX310 så använde jag den s.k "claw" grippen, man håller i musen med fingrarna typ och bara rör handen. Jag vill inte ha en mus som man lägger hela handflatan över och sedan rör hela armen(palm grip).


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Inaktiv

MX518 är billig och bra. Köp ingen mus via nätet utan att ha provat den. Vet man inte vilken form handen gillar så är det inte så kul att ha pröjsat 500 spänn för musen.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Du min vän behöver en XL-750BK. Finns för 200kr på Clas Ohlson nu för tiden.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

MX500 serien känns inte så bra tbh, lite för stora och klumpiga känns det som:/ Spelar ingen roll vad det kostar=)


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

Steelseries Ikari !!! Either you love it or you hate it.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Ska kolla på den=) hur är det med razer mössen?

EDIT: Ikari såg ju riktigt bra ut, tror du den finns ute i affärerna så jag kan testa? Och ska man ha optisk eller laser för fps?=)


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

Har själv en laser och testat optical på diverse it caféer och kan säga att jag absolut föredrar laser.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Alright, laser blir det ! Men har fortfarande inte bestämt mig för vilken mus.. Ikaro kändes bra i handen, men skulle vilja prova fler möss innan jag bestämmer mig.


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem
Skrivet av Stealther:

MX500 serien känns inte så bra tbh, lite för stora och klumpiga känns det som:/ Spelar ingen roll vad det kostar=)

jag älskade Mx310, gick till mx500 serien, jag tänkte som du, den ser fan stor å tung ut.
Men nu efter x-antal år med den så är jag jätte nöjd!
Man gillar dom skarpt.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Den är absolut inte stor och tung om man inte har väldigt små händer och är vid någorlunda god fysisk vigör


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Har varit ute och provat lite möss, G9 var alldeles fel. Ikari frestar ju väldigt mycket, men säkert bara för att jag läst vad som står på deras hemsida(massa om hur bra dom är). Razer mössen kändes ju riktigt bra, Deathadder och diamondback. Men dom verkar så klena, infraröd och bara 1800 DPI.. Ikari musen verkar mycket mera "high tech" Iaf, jag hittade en skön musmatta idag med! Razer goliathus!


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Inaktiv

"Bara 1800 dpi" din MX510 hade ju 800. Ärligt talat är det väl ingen som använder de olika dpi-inställningarna till något annat än känsligheten i rörelse (även kallad "sensen"). Jag kör tre steg, 400/800 och 1600. 400 ger långsam rörelse men därmed högre precision medan 800/1600 ger snabbare rörelse men därmed lägre precision. Glöm det där med DPI om du inte sysslar med extremt finkänslig fotoredigering och sånt...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Aha, tackar=) Då behöver jag inte oroa mig för det. Det återstår 2möss som jag fortfarande har svårt att välja mellan, Ikari laser och Razer Deathadder:/ G9 och mx500 serien gillar jag inte, mest på grund av att jag håller musen med fingrarna(claw greppet), kör också låg sens med hög mouseacceleration så jag lyfter på musen mycket.


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

Vet inte hur det är med deathaddern men Ikari är ju väldigt lätt i alla fall om du lyfter den mycket. Och det är sjukt nice att kunna ställa in 2 st olika DPI settings och sedan med ett klick byta mellan de, har för mig att Razer också har något on the fly liknande med scrollen men då måste du ha drivrutiner på datorn du ska göra det på, Ikarins settings sparas i musen.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Jag använder en razer krait och med de flesta krait behöver man inte röra armen för de har så hög sens. Den ända gången jag behöver röra armen är när jag flyttar muspekarn mellan mina skärmar.
Skulle rekommendera en Razer mus


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Hög sens kan man ha på i stort sett alla möss, det förstör dock som sagt precisionen rejält.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Ja det där lät ju väldigt konstigt


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Vilket?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av TysN:

Hög sens kan man ha på i stort sett alla möss, det förstör dock som sagt precisionen rejält.

Beror på vad man gör. Om man arbetar så är det jäkligt skönt att ha och ifall man spelar får man lära sig att hantera det. Det ända jobbiga är när man snipar och nästan måste hålla andan för att inte siktet ska röra sig

Man måste även ha en snabb mus ifall man ska kunna använda sig utan "claw" greppet.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av MiXiE:
Skrivet av TysN:

Hög sens kan man ha på i stort sett alla möss, det förstör dock som sagt precisionen rejält.

Beror på vad man gör. Om man arbetar så är det jäkligt skönt att ha och ifall man spelar får man lära sig att hantera det. Det ända jobbiga är när man snipar och nästan måste hålla andan för att inte siktet ska röra sig

Man måste även ha en snabb mus ifall man ska kunna använda sig utan "claw" greppet.

Eller så sänker man sensen Vad menar du "utan "claw" greppet"?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

1
Skriv svar