Medlem
Multimonitor i SLI

Bakgrund: Jag har för tillfället två skärmar (Samsung 913B och 940B ), ett 8800GTS 320MB och ett 650i SLI moderkort. Min önskan är att, med ett till 8800GTS i SLI, ha en tredje skärm och kunna köra spel med alla tre skärmarna.

Frågan: Fungerar det att använda tre skärmar på med SLI i spel iochmed Big Bang II uppdateringen?

Funderingar: Tidigare har SLI endast kunnat klarat att köra en skärm i 3D läge och nyheter om Big Bang II har varit lite flummigt formulerade (t ex att Big Bang II tillåter att en skärm spelas på och en visar skrivbordet). Vill försäkra mig om att jag förstått rätt innan jag börja köpa en massa ny hårdvara.

Tack på förhand

Medlem

Lättaste för dig att göra är nog att skaffa dig ett 4850x2 som redan har 4st DVI portar och dessutom utpresterar 8800GTS 320mb utan problem. Det är vad jag skulle ha gjort i alla fall.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=362281


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Kan intyga att 4850x2 är riktigt bra, jag skulle dock satsa på 2gb modellen, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=359331 ca 300 kr dyrare. Såg nu att den har tappat runt 1000kr sedan mitten av december då jag köpte min dator


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Det var inte svaret jag tänkte på precis, men antar att det är ett ja på frågan utifrån vad ni skriver?

Har kollat in 4850x2 tidigare men den höga ljudnivån gör den till ett no-go. Priset känns lite högt också. Kom också på att i SLI så ökas inte minnesmängden så jag tror att SLI med mitt 320MB inte kommer fungera bra på tre skärmar. Planen jag lutar åt nu är istället att skaffa två 8800GT/9800GT begagnat för typ 1600kr.

Medlem

Ja asså angående skärmar så beror det mest på spelen om de stödjer upplösningen och multiscreen. GRID är ett spel jag sett köras med 3st (eller om det var 4) skärmar, men det finns säkert fler. Tänk bara på att det kan bli VÄLDIGT wide isåfall och förhållanden kan bli väldigt konstiga i vissa spel.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Det jag undrade var just om SLI tillåter flera skärmar i spel, något det inte gjorde innan Big Bang 2 uppdateringen i höstas. Men det verkar vara så, väldigt skönt att slippa köpa en TripleHead2Go för 3500kr för att köra flera skärmar i spel med SLI.

Många spel idag klarar alla möjliga upplösningar, om något är HUD'en ett problem då den kan sträckas och bli väldigt ful i vissa spel.

EDIT: Tydligen har jag helt fel, i SLI kan endast output från Master kortet användas. nVidia förklarar det bättre, anandtech fördjupar också. Det jag ville göra var att ha två skärmar på det ena SLI kortet och den tredje på det andra kortet.

Jahopp... där försvann de planerna. Jag spara iaf en del pengar nu

1
Skriv svar