Visceral: Dead Space var för läskigt

Robot
Medlem
Visceral: Dead Space var för läskigt

Nja,,inte gav det första knäck i byxorna inte. Var ju långt ifrån facehuggers i AvsP 1.
Gillade 1an skarpt och detta kommer rulla varmt på krysslådan med.

Medlem

är det inte menigen att ett skräk spel ska vara riktigt läskigt? dead space vara ett av väldigt få skräk spel jag spelat som man kan säga att jag har varit "rädd" i.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Helt klart var skräckspelet för otäckt. Vad som behvövs är uppenbarligen fler regnbågar och enhörningar till uppföljaren.


signatur

"Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly." -OFP2

Medlem

För otäckt för att sälja som smör är väl snarare det Steve Papoutsis menar..
Dom vill göra 2:an mer mainstream för att kunna sälja bättre. Jävligt tråkigt. De få spel som inte satsar på mainstream utan istället på en gedigen och kraftig känsla borde få nå jävla bidrag bara för att de vågar. Synd sånt här - snart är väl alla spel antingen Call of Duty, World of Warcraft eller The Sims.


signatur

Have a good time!

Medlem

Hur kan ett skräckspel vara för läskigt? Tycker snarare det var tvärtom. Det var för få gånger man verkligen hade ont om ammo och fienderna fick en chans att slakta en. Springer folk runt och skjuter i tomma luften eller? Det jag minns nu var att stället där alla växter fanns gav en lite creepy stämning innan rummet fylldes med monster och slakten drog igång.

Gillade ettan skarpt även om det kanske inte var det läskigaste. Därför hoppas jag verkligen att tvåan inte blir som de senaste RE-spelen där endast action står i fokus. Får gärna vara lite mer pussel också som kräver lite tankeförmåga.

Medlem

deadspace var underhållande, skräck, visst men inte så farligt, kan ha att göra med min ålder, personligen köper jag inte spel eller film för att det är skräck, doom3 tex tröttna jag på för det hade inget annat. lite tuffa detaljer som lådorna ect men det var ett väldigt tråkigt spel.

Medlem

Amen vafan, de som är för rädda för att spela spelet är ju uppenbarligen inte den målgrupp som utvecklarna vänt sig till. Detta är ju helt irrelevant.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

finns två spel som gjort mig rädd och det är AVP1 och få en facehugger i fejset det är det äckligaste som finns (kanske för man vet utgången det i förtid)

sen Resident Evil 1 då till playstation fast då var man ganska ung och inte lika härdad som nu


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Älskade första spelet. Känns lite tråkigt att dom ska gå "mainstream" nu med Dead space 2.... Fick ett Rambo scenario i mitt huvud nu..

Men Resident Evil 1 är fortfarande världens bästa skräckspel. "Inlåst" i en herrgård med dålig ammunition och zombiesar som hasar efter en.

Fy satan, bland det bästa "gaming" minnet jag någonsin kommer ha.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Läskigaste spelen genom tiderna? Jag skulle säga AvP1, Nocturne och System Shock 2. Dead Space var lite läskigt ibland eftersom det var så pass svårt. Det är bara bra dock, ett skräckspel ska vara läskigt.

Medlem

Det de skriver stämmer precis in på mig, tror jag inte orkade sitta längre än en timme nån gång

Jag tror 2:an mår bra av ett mer varierat tempo. Kan också tänka mig att de svåra partierna kommer kännas mer obehagliga eftersom det blir större kontraster.

Medlem

Äh, lite synd att de skruvar ner tempot! Jag blev mer uppjagad av det här än Doom 3, och det var ett riktigt bra spel. Men 2an blir säkert bra det också!

Inaktiv

Helvetet ska dom göra skiten lättare nu bara för att fjortisar inte vågar spela skiten. Patetiskt.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Tråkigt, klarade ut spelet första dagen jag fick det, så läskigt vare. Men det var riktigt bra och trevliga ljud osv.
Att dom segar ner 2an är bara negativt. Vill inte att det ska vara segare än 1an, bajs också. Men längtar ändå..

Ti.
Medlem

Minns när Schofield hypade hur jävla läskig ettan skulle bli. Snacka om antiklimaktiskt att höra att man tänker göra det mer "balanserat". Det va ju verkligen inte så jävla dåligt med ammo - iofs, sköt man hej vilt och siktade som en berusad apa så kan det tänkas varit så. I´m just sayin'...

Medlem

Äh, det var ju första timmen som var lite otäck bara, men spelar man längre så vänjer man sig ganska snabbt, eftersom det är lite samma sak..
Tycker de ska göra 2an MER läskig.

Hoppas det inte blir för mycket "my little pony" över det hela.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Fast det där med att sakta ner tempot ser jag som något positivt. Det finns för mycket spel där action är det enda som spelar roll - t.ex. Call of Duty. Jävligt underhållande - men fan vilket mästerverk singleplayer kampanjen kunde ha varit om den hade haft ett mer varierande tempo.


signatur

Have a good time!

Medlem

Fick man snålt med ammo i DeadSpace? Fast det beror väl på vilken svårighetsgrad man kör på och ens skicklighet att träffa. När jag körde på normal fick jag så mycket ammo så att jag kunde sälja allt och köpa mig en egen måne.

Men så där jätteskrämmande var det inte så att man fick lov att ta en paus då och då men nog hade spelet en riktigt härlig atmosfär. Fast det berodde mest på ljudet som är riktigt jäkla bra i spelet. Monsterna och deras skrämseltekniker var inte så imponerande. Jämnt när man såg en på golvet några meter framför en så visste man vad som skulle hända.

Hoppas verkligen inte att dom dummar ner spelet. Är redan orolig hur det kommer att gå nu när dom tydligen måste ha multiplayer i spelet.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

precis som folk har sagt så var det lite läskigt första timmen, sen var det samma sak om och om igen. Ett helt okej spel men inte mer. Kommer dock inte köpa 2an, EA är fula med sitt dlc, kommer säkert komma massa dlc redan första dagen efter släppet.

Medlem

Hmm, det är detta som gör att spel bli sämre, så fort folk gnäller så blir man tvugna att förändra spelen, det är i stort sett på detta vis spelen blir sämre. Ja, visst du kanske inte klarar av längre stunder i en intensiv läskig omgivning.. näe men det ska ju vara lite sådär att man ska kämpa lite för att klara sej ur det, om vi nu säger att du själv skulle fastna ute i rymden sådär o måste bekämpa monster, ska man ge upp då också? Allt ska inte vara perfekt för varje enskild invidvid.

Medlem

jag tyckte det var ett ruggigt spel, fanns många gånger man satt och funderade på om man skulle avsluta spelet helt och hitta något annat spel. Men tillslut så tog man sitt mod och körde igenom spelet.. började på Hard och då är det verkligen att man ibland inte har ammo i bössorna

Medlem

Antingen är jag för gammal, eller så har sett på för mycket horrorfilm och spelar för mycket "skräck"spel, Hur som helst kan jag inte minnas jag blev rädd en enda gång när jag spelade Deadspace. Annat är det med tex RE1-3, Doom 3 osv. Där snackar vi bra spel som skrämmer skiten ut en.

Inaktiv

Mäh, alla spel ska ju inte vara för alla. Mainstream. :'(

Medlem

Tyckte spelet var för snålt med ammon till mitt favoritvapen
Så läneg man spelade med mer än ett vapen så hade man dock inga problem, tvärt om. Dock så var spelet långt ifrån läskigt, tyvärr. 3 olika designer på fienderna, snacka om klonarmé!
Hade de istället orkat variera fiendernas utseende lite så de hade sett ut som olika personer, då hade det varit läskigare.

Sen borde inte alla fiender heller vara på förutbestämda platser, när man väl spelat spelet 1 gång, eller kör om en bana, vet man vart alla fiender ska vara = tråkigt. Sen är det väl en tydlig brist om spelet ska bli läskigt pga lite ammo, testa grym story, tunga miljöer och läskiga fiender istället. Ammobrist gör inte ett spel läskigare, bara segare. Sen var Dead Space för övrigt en aning segt allmänt, lite högre tempo (+ varierade fiender) så kan det bli riktigt spännande.

Något som vore läskigt vore om man skulle hitta friska människor, som sen på random blev infekterade, så man aldrig var säker/viste vem man kunde lita på = äkta skräck.

Inaktiv

Var ju inte precis det läskigaste som jag har spelat.

Medlem

WTF! var ju inte ens ett skräckspel enligt mig.
Enda läskiga spelen ja har kört är Penumbra 1 och 2

Medlem
Skrivet av Brain:

För otäckt för att sälja som smör är väl snarare det Steve Papoutsis menar..
Dom vill göra 2:an mer mainstream för att kunna sälja bättre. Jävligt tråkigt. De få spel som inte satsar på mainstream utan istället på en gedigen och kraftig känsla borde få nå jävla bidrag bara för att de vågar. Synd sånt här - snart är väl alla spel antingen Call of Duty, World of Warcraft eller The Sims.

Tror du har alldeles rätt!:(


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag sket knäck konstant när jag lirade ettan. men det var ju det som lockade också. belöningen kom ju senare när man vart stark och hade ammo. hade nog inte varit lika kul om det var mindre läskigt.

Medlem

Trist


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

12
Skriv svar