Visceral: Dead Space var för läskigt

Medlem

Resident Evil 1 var jävligt läskigt att spela. Men inget spel har gett mig så mycket obehag och riktig rädsla för att spela ett spel så som Silent Hill. Man ville inte spela längre för man viste inte vilka nastys som skulle komma runt hörnet, men samtidigt ville man inte stanna kvar där man var för det var så obehagligt.

Men Dead Space, bra spel = Ja. skrämd någon gång= ja men läskigt och "vågar" inte spela mer= Nej!

Medlem

Finns egentligen endast ett spel som verkligen skrämt mig ordentligt, och det är FEAR. När man sitter med hörlurarna, nersläckt i hela min lägenhet, frugan och dottern sover. Då blir man rädd.. Men ärligt talat tycker jag faktiskt att Dead Space skulle kallas för "skräck för dom yngre" inte fan blir jag, snart 25år gammal rädd i ett sånt spel

Medlem

där rök yttligare ett spel för att dem fick smak på penga lusten... fan att allt ska mainstreamas... deadspace var det bästa som hänt skräck genren sedan Silent Hill och gamla Resident Evil spelen.

Medlem

Varför tona ner det som gjorde spelet bra?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Dead Space var inte särskilt läskigt, tycker de borde arbeta på att göra 2an läskigare.

Medlem

Bra spel ja, särskilt läskigt nej. Säger som många att tvåan borde bli ännu läskigare istället.

Medlem

Det läskigaste var styrningen

Inaktiv

Dead Space var ju inte speciellt läskigt överhuvudtaget... Och vadå lite ammo för att döda monstren med? Tyckte alltid mitt inventory var fullt för att jag hitta ammo hela tiden.

Medlem

Dead Space....läskigt? HAHAHAHAHAHAHA

Det va ju fan lika tamt som Resident Evil 4


signatur

Game long and prosper

Medlem

Enda spelet som verkligen haft mig rädd på senare tid är återspelning av AvP1 och Penumbra. Även enstaka gånger i FEAR tilläggen och condemned. Dead Space var jue mest den klassiska hoppa-en-i-ryggen-shock skräck.

Sillmjölkar och fegnissar är tydligen majoriteten, trots att inget är värre än vad man ser på nyheterna.

12
Skriv svar