Hjälp mig hjälpa lillbrorsan!

Medlem
Hjälp mig hjälpa lillbrorsan!

Han har inte så mycket pengar då, så det blir en budget dator..

Han kommer behöva skärm, mus, tangentbord, och en dator.

Allt som allt får det kosta ca 7000 , taket ligger på 7,5 - 8k. Ifall det finns saker som är avsevärt bättre men man får betala nån hundring mer för liksom.

Användningsområdet kommer vara spel och film.

Vi har ingen kunskap om hur man sätter ihop datorer heller så, det ska helst vara en dator som är ihopsatt.

Skulle vara jävligt schyst om nån hade lust att hjälpa mig och brorsan lite

Medlem

Denna

Sen konfigurera själv och lägg till:
Asus Radeon HD 4850 512MB GDDR3
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Shrudder, läs först, skriv sedan, han ska ha skärm, mus, tangentbord samt dator för 7k och att dra upp priset på själva datorn själv till 7350 kr tror jag inte hjälper.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

tack så mycket för förslaget shrudder, tyvärr lämnas det inte många kronor över till skärm, mus och tangentbord.

en dator som min morsa o brorsa varit o tittat på är denna..

AMD Phenom 8600
3 GB Ram
640 GB hårddisk
NVIDIA GF9500GS 512 mb

+ skärm , mus och tangentbord

Summa: 7000 kr

nåt å ha?

Medlem

Plockade själv ihop en liten lista på Prisjakt, dock är den inte färdigbyggd innan utan endast delar, men det är en sjuk skillnad i priser om man köper färdigbyggd.

Själva datorn

http://www.prisjakt.nu/optimize.php?f=&e=&p=300101,206314,218...

Skärm, tangenbord och mus

http://www.prisjakt.nu/optimize.php?p=340616,111556,326548


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Inaktiv

Tycker att själva burken i sig inte är så förfärligt viktig mer än att det bör sitta åtminstone ett HD4850 grafikkort i den.

Skärm kan man ju nästan få gratis beroende på vad man vill ha. Finns slantar över är ju Benq E2200HD 22 tum från Komplett ett utmärkt köp (full HD, LCD, billigare än allt på marknaden och med idel posiyiva recensioner. Har en sådan själv).


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Prisjakt datorerna, är det sånna man måste sätta ihop själv?

------------------------------------------------------

Skrivet av unix:

Tycker att själva burken i sig inte är så förfärligt viktig mer än att det bör sitta åtminstone ett HD4850 grafikkort i den.

vet du om nån sån burk då?

Inaktiv

Tyvärr när de till exempel säljer en "gamer" dator så kan det mesta vara ok men så sitter det ett grafikkort i som de vill bli av med. Bygga själv är ju att föredra ur alla synvinklar. I annat fall att köpa en burk och senare byta grafikkort.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av Lerner:

AMD Phenom 8600
3 GB Ram
640 GB hårddisk
NVIDIA GF9500GS 512 mb

+ skärm , mus och tangentbord

Summa: 7000 kr

tycks om det paketet då ?

eller

Medlem

Inget att heja på när det gäller CPU eller grafikkort, är det HP eller Fujitsu Siemens eller?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

HP, tror jag.

Han spelar mest world of warcraft, kanske kan vara nämnvärt.

Medlem

Sätt grabben i arbete i ett par veckor och köp en dator med snäppet vatare grafik/processorkraft, det kommer ni garanterat inte ångra om ett halvår.

Typ Intel Core 2 Duo prolle med ett Radeon 4850 kort i skulle jag starkt rekommendera.

Känner allt för många personer som ville köpa en billig dator, och visst.. det kändes som "mycket dator för pengarna" till en början, men efter ett tag kändes den snarare inte alls prisvärd och till viss del bortkastat.

1
Skriv svar