Massa FFXIII-innehåll bortklippt

Robot
Medlem
Massa FFXIII-innehåll bortklippt

såklart vill man ju ha med allt från början. men ff13 har kostat ofantligt mycket pengar och kommer säkert (även att visa saker är bortklippta) har speltimmar i klass med dragon age. så ser faktist inget problem, även om det är synd


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

Så om jag förstår det här rätt så klippte de bort en massa material för att spelet ska få plats på en DVD-skiva till Xboxen, eller förstod jag fel?

Medlem

Final Fantasy XIII: Director's Cut?

Medlem

hmpf, skräpxbox tycker att dom bara skulle gjort det till ps3

Medlem

Vart står det att detta var pga xbox'n? jag måste ha missat det. Hur som helst så har jag väldigt svårt att tro att det kommer få plats på en skiva oavsett med eller utan detta innehåll, räkna med 4-5 skivor.

Inaktiv
Skrivet av Jozo:

Så om jag förstår det här rätt så klippte de bort en massa material för att spelet ska få plats på en DVD-skiva till Xboxen, eller förstod jag fel?

Du förstod fel. Läs igen.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Så om jag förstår det här rätt så klippte de bort en massa material för att spelet ska få plats på en DVD-skiva till Xboxen, eller förstod jag fel?

Det stämmer inte. FFXIII till 360 kommer släppas på 3 skivor. Och då finns det ändå Lost Odyssey som är större med 4 skivor.

Dock så är det möjligt att saker och ting klipptes bort för att lätt bli framtida DLCs, fast jag vet inte riktigt hur troligt det är heller. Det är väl som artikeln säger, "på grund av "spelbalans" och för att "hålla spelets omfattning" nere".

Medlem

Det luktar DLC eller expansion. Hatar när utvecklarna väljer att ta bort färdigt material för att sedan kunna tjäna extra cash på de, och tragiskt nog så har de nästan blivit standard nu för tiden :\

Medlem

De klippte väl bort alla roliga möjligheter till egen utforskning som funnits i tidigare FF tills det inte blev mycket mer kvar än en railshooter med en skvätt rpg-inslag som jag förstod det.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Sånt här man inte vill höra... Har redan varit skeptisk till FF13 även om jag förbokat det redan men känns som att man kommer bli besviken

Medlem

Kan ju förstå att dom inte vill att spelet ska bli världens längsta. Får ju ändå vara en viss måtta på speltiden, fast andra vill ha ett spel som aldrig tar slut.

Medlem
Skrivet av Parzec:

De klippte väl bort alla roliga möjligheter till egen utforskning som funnits i tidigare FF tills det inte blev mycket mer kvar än en railshooter med en skvätt rpg-inslag som jag förstod det.

Som jag förstog det så vart alla RPG element borta, finns t.ex. ingen utforskning kvar eller större karaktärs utveckling.

Mer eller mindre det är nu ett Äventyrs spel med RPG element.

Tyvärr inget jag egentligen söker efter men blir nog ändå att jag spelar igenom det, så länge storyn är hyfsad vill säga annars lär det inte finnas något att hämta i FF13.

har personligen inga höga förväntningar efter deras FF12, lam story och ej så intressanta karaktärer gjorde att jag aldrig fastnade i spelet, inte heller gjorde funktionerna som gjorde att spelet spelade sig själv bättre heller för den delen.

Medlem

Vad jag har hört kmr dem inte släppa dlc/expansion

Medlem

Typiskt, typiskt, TYPISKT!
Fan vad mycket jag hatar DLC.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Typiskt, typiskt, TYPISKT!
Fan vad mycket jag hatar DLC.

En bra idé som missbrukas bortom allt förstånd.

Medlem

Har tappat sugen helt på del 13. Avbokade det förra veckan efter att jag läste hur dom skalat bort själva utforskningen och trappat ner karaktärsutvecklingen.
Så denna nyhet gjorde ju inte direkt att man blev gladare.
Men, men. Man faller väl för hypen och köper det iaf vartefter.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av bjosarn:

Typiskt, typiskt, TYPISKT!
Fan vad mycket jag hatar DLC.

En bra idé som missbrukas bortom allt förstånd.

Lite som kommunismen då.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av bjosarn:

Typiskt, typiskt, TYPISKT!
Fan vad mycket jag hatar DLC.

En bra idé som missbrukas bortom allt förstånd.

Lite som kommunismen då.

Absolut. Kommunism är en underbar idé. Men... =/

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av bjosarn:

Typiskt, typiskt, TYPISKT!
Fan vad mycket jag hatar DLC.

En värdelös idé som missbrukas bortom allt förstånd.

Lite som kommunismen då.

Precis!

Nu dröjer det väl inte länge förren antingen DLC eller en expansion avslöjas.

Medlem

Ogillar när de ska ta bort områden från spel, speciellt om de omvandlar det till DLC material.

Medlem

Dom släpper väl resten av spelet som DLC....


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

MFZ
Medlem

DLC alt Directors cut.. .yay, d gäller att mjölka tills folk protesterar.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Problemet är inte att de tar material och säljer det, problemet är att de berättar det innan spelet är ute. Annars hade ingen klagat.

Medlem

Spelet är ju ute ( I Japan ) så nyheterna självklart kommer ut där och översätts, värt att nämna att deras utvecklar team är Japaner oxo bland annat deras Art Director

Medlem

Snålt, DLC ska användas för att förlänga spelbarheten och erbjuda mer material till spel än vad som fanns vid release. Att börja kapa delar av spelet (oavsett hur stort/långt) bara för att sedan släppa det som DLC/expansion/ultimate-edition känns helt fel. Får nog vänta till spelet kostar 200-300kr, och köpa det beg. Då lär de sig kanske

Medlem

Final Fantasy XIII-2


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av BonD:

Vart står det att detta var pga xbox'n? jag måste ha missat det. Hur som helst så har jag väldigt svårt att tro att det kommer få plats på en skiva oavsett med eller utan detta innehåll, räkna med 4-5 skivor.

Kanske inte står svart på vitt men det luktar ju lite DLC om det och det är väl MS påhitt från början det med inte sant!?:-)

Lost Odessey var visserligen på många dvd skivor. men det är ju inte många timmar spel på det om man jämnför med t ex Dragon Age. Så nog hänger det fortfarande en smula på utvecklarna att göra smarta spel som tar lite mindre plats.

Har dessutom FFXIII utvecklas från början för att använda sig av Blu Ray så kanske pressen varit mindre för att få plats.

Så i slutändan så blir det likförbannat MS fel:-)

och jaaaa.. jag har alla konsolena som finns känns det som så slipper jag dom påhoppen i alla fall!:-)

Mohahaha


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Det är inget ovanligt öht. Jag skulle säga att de flesta spelen har väldigt mycket content som är borttaget.

Inaktiv

Kan tänka mig att spelet tar dryga 100-150 timmar att klara nu istället för 200+ som Record of Agarest War.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

12
Skriv svar