WiiWare-utvecklare: Dåliga spel säljer dåligt

Robot
Medlem
WiiWare-utvecklare: Dåliga spel säljer dåligt

Rätt.


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

Vad menas med rälsskjutare? Att man går från A till B i en rätt styrd miljö utan möjlighet till speciellt mycket frihet, eller är det nåt helt annat... Termen fanns inte i FZ:s wiki och ingen vidare lycka på varken google eller urban dictionary (försökte översätta och kom bara på rail shooter)

-Dåliga spel säljer dåligt-...No shit


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av Kvax:

Vad menas med rälsskjutare? Att man går från A till B i en rätt styrd miljö utan möjlighet till speciellt mycket frihet, eller är det nåt helt annat... Termen fanns inte i FZ:s wiki och ingen vidare lycka på varken google eller urban dictionary (försökte översätta och kom bara på rail shooter)

Rail shooter är den engelska termen. Med rälsskjutare menar man ett spel där spelaren inte själv kan flytta sin karaktär utan endast kan skjuta och (ibland) välja vilken väg som ska tas. De flesta rälsskjutare brukar tycka om ljuspistoler och uttrycket kommer, såklart, utifrån att spelfigurerna tycks gå "som på räls".

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

-Dåliga spel säljer dåligt-...No shit

WiiWare-utvecklare är fan smarta dom, antar att de är därför dom inte jobbar på NASA utan gör dåliga spel i stället.

Inaktiv

Till att börja med borde definitionen för vuxna spel göras om. Visst, blir det barnförbjudet blir det också givetvis ett "vuxet spel", då den yngre målgruppen inte får spela det.

Men ser hellre ett likhetstecken med smarta och krävande spel. Vilken snorunge som helst kan slakta i vilket slentrianmässigt likadant-som-alla-andra-spel som helst. Medans svårare spel som kräver lite hjärna kanske inte är så tilltalande för en yngre publik, med eller utan våld. Samma sak gäller väl innehåll öht, djupare handling etc.

Och att sen sätta vuxna spelare = hardcore-spelare är ju också ganska dumt Som spelare har du givetvis större chans att ha kommit upp på hardcore-nivå med fler år på nacken, men med en ständigt växande marknad kan man knappast anta att alla vuxna spelare lirat konstant sedan barnsben.

Och last flight har jag väntat på tok för länge på antas bli ett rätt stort wiiwarespel?

Medlem

Jag tror hardcore gamers har åtminstone en konsol utöver wii som de hellre spelar hardcorespel på, så om ett spel släpps till alla konsoller så lär det sälja sämst på wii.

Inaktiv
Skrivet av Voxar:

Jag tror hardcore gamers har åtminstone en konsol utöver wii som de hellre spelar hardcorespel på, så om ett spel släpps till alla konsoller så lär det sälja sämst på wii.

Jag tror man får skylla sig själv om man gör xb360/ps3 spel och sedan konverterar till wii (genom att enbart göra det sämre).

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

-Dåliga spel säljer dåligt-...No shit

Precis det jag tänkte när jag läste det


signatur

Game long and prosper

Medlem

sen när har rälspangare sålt bra i vår nutid?


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Mkt klokt sagt. Man hade onekligen höga förväntningar när man köpte wii. Såg ju lovande ut i början med men man kan ju verkligen undra vad som gått snett. De finns ju en enorm potential och marknad för wii spel.

Medlem
Skrivet av ThinBoi:

sen när har rälspangare sålt bra i vår nutid?

Ptja, COD4 och COD 5 vet jag har ett flertal uppdrag av den karaktären

Medlem

halta hönor haltar.

QRT
Medlem
Medlem

jag är förvånad att Capcom är förvånad över RE spelet


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

No shit Sherlock!

Medlem

Dåliga spel till Wii säljer bra vill jag säga.
T.ex säljer "Mario & Sonic at the Olympic Winter Games" väldigt bra, medans spelet suger väldigt mycket. Men alla föräldrar tror att det är ett roligt spel för deras ungar.

Eller låt mig omformulera mig.. Alla spel till Wii säljer dåligt, förutom såna Nintendo varit med o utvecklat.

Skrivet av Håkan:

Dåliga spel till Wii säljer bra vill jag säga.
T.ex säljer "Mario & Sonic at the Olympic Winter Games" väldigt bra, medans spelet suger väldigt mycket. Men alla föräldrar tror att det är ett roligt spel för deras ungar.

Eller låt mig omformulera mig.. Alla spel till Wii säljer dåligt, förutom såna Nintendo varit med o utvecklat.

Fast där har du fel! Mario & Sonic är helt och hållet en Sega-produktion, och intet annat.

1
Skriv svar