Död dator? Hjälp!

Medlem
Död dator? Hjälp!

Nu har det gått för långt... Jag har testat ALLT, men får bluescreens endå.

För en dryg vecka sedan så kollade jag runt lite i BIOS. Klockade CPUn från 3.0 Ghz till 3,3. Allt fungerade bra och jag körde en Prime95 över natten. På morgonen såg jag att jag hade 3 errors och fick även en bsod. Aj fan tänkte jag och resetade BIOS. Efter typ 30 min i windows så hängde sig firefox. Sen explorer, msn, skype och jag får tillslut en bsod igen.

Formaterade om datorn med Vista 64 och allt fungerade bra första timmarna. sen återkomm problemen. Bluescreens en efter en. Stängde av datorn och lät den vila några timmar. Sen verkade den fungera igen.. men den fick en till bsod under natten.

Så här har det fortsatt nu i ett par dagar. Den fungerar i några timmar sen vägrar den. Jag instalerade till och men GTA4 och spelade livligt en hel dag men på kvällen började det igen. Datorn har fungerat superbra i typ ett halvår.

Det jag har testat är: Dra ut BIOS batteriet, bytt BIOS, dragit om de flästa kablarna i datorn, formaterat om två gånger med olika skivor, Virus sökt, Hijackthis, kört en felfri "Memory diagnostic" och bytt platts på ramstickorna. Inget har fungerat.

Jag har fått massa olika blåskärmar som tex memory managment, service blablabla och många utan beskrivning. Jag kollar på datorn nu medans jag skriver på laptopen och nu hängde sig "Host Process"...

Specs:
Asus Rampage extreame x46
Intel QX9650
GTX 280
Corsair 4GB DDR3 1333 Mhz
Raptor 150GB & WD 1TB
Corsair 650W
Noctua U12P

Jag har slut på ideer. Har någon en ide eller lust att hjälpa lite skulle det uppskattas grovt! Tack på förhand


signatur

i7 930 | GTX460 SLI | Evga x58 Mini | Corsair Dominator 1600mz 6GB | SSD X25-M G2 80GB | WD 1TB x3 | Antec P180 Mini | NH-U12P || Asus UL30JT

00a
Medlem

Du kan ju alltid testa Memtest86 för att se hur minne'na har det.

Medlem

ta och kolla upp CPU temperaturen, kan mycket möjligt att det har blivit någe fel på själva kyl pastan(pasta som sitter mellan CPUn och CPU kylaren) när du överklockade. jag skulle rekomendera att du tar bort det befintliga och sätter på ny samt att se till så att kylaren sitter åt riktigt ordentligt.

Medlem

Om du kommer in i Windows kan ett tips vara att kolla tempsen på GPU/CPU/Nordbryggan. Se till så att det inte blir drivrutinskonflikter om du formaterar om igen, kan ge en jäkla massa konstiga problem. :/


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Min dator hängde sin konstant tills jag ökade volten till minnena. Nu hänger den sig inte längre. Du kan också behöva uppdatera dina moderkortsdrivrutiner.


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

1
Skriv svar