Fråga om den "Kraftfulla datorn"

Fråga om den "Kraftfulla datorn"

Hejhej

Jag har en fråga ang. den "Kraftfulla datorn".
Datorpakets grejen (http://www.fz.se/artiklar/20090123/tre-datorpaket-for-den-kra...)
Jag är otroligt dålig på hårdvara. Skulle det funka att byta ut chassit i det paketet mot ett Antec Performance One P182.
Skulle moderkortet funka, skulle det finnas plats för allt. Osv. Är det ens nödvändigt? Skulle det förbättra kylningen. Skulle det dämpa ljudet mer?

om ni inte förstår vad jag menar, fråga gärna

tack i förväg.

Medlem

Jupp, funkar utan några som helst problem. P182 har både bättre kylning och ljuddämpning.

Medlem

Se bara till att skaffa ett tillräckligt kraftfullt nätagg i så fall.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Joo, jag tänkte på det också.
Vilket skulle ni rekommendera?

Medlem

Om du ska ha ett 4850x2 så räcker nog ett Corsair VX550W.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Skulle nog istället köpa ett modulärt, dvs Corsair 520/620.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

I ett P182 så kommer ju inte kablarna synas och man kan lägga alla kablar nere vid HDD burarna så att det inte hindrar luftflödet så ett modulärt är bara slöseri med pengar i en sådan låda, om man nu inte absolut vill ha det "neat and tidy" som vissa (inklusive mig själv) vill ha inne i sina chassin.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Undrar dock om det kanske är mer värt att spendera 20k på att få ett system med intel i7 processor när du endå är i farten?

Skrivet av Knasbollen:

Undrar dock om det kanske är mer värt att spendera 20k på att få ett system med intel i7 processor när du endå är i farten?

Ehrm, va?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Är nog rätt att göra det, skulle jag lätt göra i alla fall.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Skulle verkligen uppskatta om ni kunde länka till någon av nätaggen ni rekommenderade!

Sen, hur mkt extra skulle det kosta med en intel i7 processor, hur mkt bättre är den. Länk!

Tack på förhand!

Medlem

Här satte jag ihop ett i7-paket för samma pris (500kr mer.) Bör ge ganska mycket bättre prestanda mot det andra paketet också.

Kan påpeka att jag valde dubbla HD4870 istället för ett HD4870X2 utav anledningen att det inte finns några 3dje-partskylare till sistnämnda ifall du vill ha det lite tystare.

EDIT: Fixade listan, skulle inte vara 2 nätagg där.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

00a
Medlem

Två nätagg?

Medlem

Fixade det nu, såg att jag glömde HDD också, det är med nu.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Ou, najsigt. Det ska nog inhandlas mot sommaren!

Medlem
Skrivet av Count_Sandpaper:

Ou, najsigt. Det ska nog inhandlas mot sommaren!

sommaren? då får du nog ta och börja om ang delarna.


signatur

R.I.P The_maxx

Det kommer nya grejer hela tiden. När det blir sommar är den datorn "gammal".


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Joo, jag vet
Fan...men...äh...skit....

EDIT: Jag vill ju inte ha det som kom ut precis igår, typ. Sååå gammalt kan det inte vara i sommar?

Medlem

Processorn och moderkort kommer nog vara bra i sommar men grafikkortet kan man behöva ändra på


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

1
Skriv svar