Medlem
GeForce GTX 295

Hade tänkt att köpa ett GeForce GTX 295, men jag läste att man behöver en 6-pin och en 8-pin strömkontakt.
Jag har 2 st GeForce 8600 GTS kort i min låda och de har en 6-pin kontakt vardera. Är det bara att köpa en sådan här [http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=376202]
och koppla in den i den ena 6-pin och sedan fungerar det?
Mitt Nätaggregat är på 750W.

Jag har en sån och kan säga att det fungerar utan några problem. Bara att koppla in så fungerar det.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Annars finns 4870x2 för 3495 på inet.se om du vill ha ett prisvärdare alternativ.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

v1ctory, förstör inte den fina nVidia känslan!.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Båda är ett bra köp beroende på vad man är ute efter.
Bang for the buck eller the biggest bang


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

v1ctory: bara för att han skulle handla ett 4870X2 kort så kommer han inte undan faktum att han kommer behöva en 8-pinnar och en 6-pinnar PCI-E kablar.

hxs0: det finns adaptrar att köpa.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=88858
har dock ingen aning hur pass bra den där fungerar.

Jag kan direkt då berätta att en sån där adapter fungerar väldigt bra. Använder det själv och jag har inga problem.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

ptr
Medlem

Vad jag har för mig så följer det med en sådan adapter?

Nej, det gör det inte. Min kompis köpte ett GTX295 och han fick inte med någon.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Beror på vilken tillverkare man köper av, t.ex. XFX eller EVGA.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Har själv ett Antec 650watts agg neopower och verkar som rek styrka är minst 680. Men mitt agg är ett kvalitets agg så jag tror det skulle fungera hur bra som helst med det och gtx 295. Sen finns ju billiga skräp nätagg och det har dom nog tagit hänsyn till när dom sätter kraven på 680watt gissar jag.
Vad tror ni?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Det beror väl på hur många grejer du har i burken. Ifall du har 5 hårddiskar blir det nog svårt.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Gen
Medlem
Skrivet av Silenz:

Har själv ett Antec 650watts agg neopower och verkar som rek styrka är minst 680. Men mitt agg är ett kvalitets agg så jag tror det skulle fungera hur bra som helst med det och gtx 295. Sen finns ju billiga skräp nätagg och det har dom nog tagit hänsyn till när dom sätter kraven på 680watt gissar jag.
Vad tror ni?

De skriver 680W för att försäkra sig om att folk inte försöker köra kortet på ett skitnätagg. Och skitnätagg finns det gott om. Med ett äkta kvalitetsagg drar burken (inkl ett sådant kort, exkl skärm) ~350 watt ur jacket. Finns en källa...men jag kommer inte ihåg den :/

Medlem

I Sweclockers senaste grafikkortstest kan man se vad ett ett överklockat i7-system drar "vid väggen" med lite olika grafikkort.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar