Engelskspråkig Final Fantasy XIII-trailer

Robot
Medlem
Engelskspråkig Final Fantasy XIII-trailer

Kan inte säga att jag blev mindre sugen, snarare tvärt om.
Rösterna var bättre än de "brukar", trots att det känns fel.
Några små missar var det väl, men sammanslaget blev jag inte besviken - som sagt, snarare tvärt om.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det som känns mest fel är väl att ha en engelsk sång samtidigt som engelskt tal i ungefär samma nivå >_< Blev ganska grötigt, men jag längtar redan ^^

Medlem

Grym grafik och det verkar vara hyffsade röstskådisar i alla fall. Grattis alla PS3-ägare!

Medlem

Vill utforska den världen, resten är mindre intressant, och sången funkade inte alls för mig.

Medlem

Aldrig spelet Final Fantasy-spelen, men detta spel verkar intressant ^^ Definitivt med engelska röster då jag ogillar det "anime-liknande-språket" i serie, spel mm, typ Bleach Dock osäker på om det är fallet i de senare spelen av serien, språket dvs.

Medlem

Letar SquEnix upp de sämsta röstskådisarna med flit?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Inaktiv

99% av trailern är för renderade film, som ser schyst ut men sedan i slutet får man se ett par "in-game fighting" scener och man kommer ihåg varför man avskyr FF (och typ alla andra Japanska RPG-spel).

Medlem

Förhandsbokat till 360 Längtar som bara den!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Letar SquEnix upp de sämsta röstskådisarna med flit?

Ja, och så utesluter dem de sämsta. De här var de bästa jag hört till ett FF-spel, om inte en del röster i 12:an, snajsigt värre.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Temalåten känns definitivt inte som någon hit iaf...

Medlem

Spelet ser intressant ut, däremot är UI:t otroligt störande och täcker nästan hela skärmen... Hoppas det finns nån slags UI scale option.

Medlem

actionspäckat

Medlem

Ser riktigt vackert ut, och röstskådisarna var helt okej, även om de saknade passionen från de i ex. Darksiders. Blir kul att se mer framöver...

Medlem

De 6 första timmarna av spelet har dock inte varit så mycket att hurra för kan jag rapportera från den japanska utgåvan. Extremt linjärt och i striderna räcker det oftast med att hamra på en knapp en stund. Har dock hört ryktas om att det blir förbättring efter typ 18h spelande så man får väl ligga i...

Medlem

Musiken låter som Idol...
Annars ser det fortfarande intressant ut.

---
Inte oväntat är artisten från The X Factor.

Medlem

Hm.. Hoppas att dom har så man kan ställa in japanskt tal, snälla!
Annars så vart jag typ sugen på spelet, jag hoppas verkligen att det blir bra

Medlem

Rösterna passar in överraskande bra, men alla dessa stön ljud de ger ifrån sig... Hur ofta pratar man på det viset? aja, typiskt japanskt.

Medlem

Ser fram emot spelet.

Tycker låten passa in och den va bra.

Medlem

den där filmen var bara så grym..!

Medlem

Ser fram emot spelet kan man lugnt säga

Medlem

Finns ingen möjlighet att få japanskt tal med engelsk sub/text?

Medlem

Hmmm det där var väl inte så pjåkigt. Även om jag skulle välja japanskt tal med subs vilken dag som helst.

Men den lyxen lär man väl aldrig få i ett FF-spel :/

Medlem

Glömde säga, låten är sämst.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Mycket bättre nu när de har synkat läpparna till de engelska rösterna som de tydligen bestämt måste ha. För dubbat... vilket språk det än gäller, så blir det bara skit av det.

Helst av allt skulle jag vilja ha japanska röster med engelsk text, dels för att jag tycker det hör till JRPG att läsa text när folk pratar, men snackar de engelska så lyssnar man automatiskt istället.
Och dessutom tycker jag japanska hör till. Det kallas ju ändå JRPG!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Final Clownworld... så ful design i FFX och XIII

Medlem

Kimpur: Men så kommer man till frågeställningen, varför pratar "vita" japanska? Makes no sense.

--
Btw.. Vid 0:32, kommer "mössan" i byxan eller?
Påminner även mycket om han man spelar i FF8 eller?

Inaktiv

Har aldrig spelat ett final fantasy spel, och det här var det första materialet jag har sett. Jag måste bara säga WOW. Vilket jävla skräp. Det är våra bästa år med pistoler. Har det alltid varit så smörigt?

Medlem

En dålig dokusåpa på vardagarna(glamour)xD

Medlem

Musiken passar inte alls in i temat! De action de tempo det ska vara action musik.

12
Skriv svar