Hur man rengör ett tangentbord på bästa sätt

Inaktiv
Hur man rengör ett tangentbord på bästa sätt

Jag sitter och type:ar på en ny inskaffad IBM av M modelen. Problemet är att det är ganska skitit. Vad jag misstänker från början var helt vit, har nu gråa fläckar på sig. Hur tar jag bort dem på bästa sätt utan att skada bokstäverna?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

00a
Medlem

De tangentborden är ju i princip uthuggna ur sten, bara att ta högtrycks tvätten och blåsa rent....

Men ärligt talat så har jag inget bra tips. fuktig trasa brukar funka, men antar att du redan testat det. Är det bara på vissa ställen det är fläckar eller täcker det större ytor?

Inaktiv

Nej jag har inte testat något. Du säger att fuktig trasa brukar funka för dig. Med bara vatten då menar du?

Smutsen sitter liksom på ytter kanten av varge tangent och krypper sig långsamt, långsamt innåt mot mitten.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Cilit Bang, bang och smutsen är väck!

Tror faktiskt det krävs rätt mycket för att ta bort bokstäverna från tangenterna.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Släng det i sjön och dra in det med hjälp av sladden!

Nädå, när jag själv rengör mitt tangentbordet kör jag med Joel1992s tips, kör med en fuktig trasa, funkar bra!

Inaktiv

Vid närmare inspektion så behöver också detta vita Mac tangentbord tvättas. Här stötter jag dock på lite mer bad ass smuts. Nasty, nasty. Jag tänker anfalla med våt trasa med bara vatten då. Vi får se om det biter.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

plocka bort alla tangenter och släng de i något renande?


signatur

Rawr

Inaktiv
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Vid närmare inspektion så behöver också detta vita Mac tangentbord tvättas. Här stötter jag dock på lite mer bad ass smuts. Nasty, nasty. Jag tänker anfalla med våt trasa med bara vatten då. Vi får se om det biter.

Det där var riktigt effektivt. Ni skulle vart här och sett hur fint det blev. Tack för tipset


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av TysN:

Cilit Bang, bang och smutsen är väck!

Haha:D


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

tryck in tagentbordet i tvättmaskinen, eller så kan du kanske testa med en fil och fila bort skiten.

Medlem

Jag brukar använda en trasa


signatur

Googla först , fråga sen

1
Skriv svar